Burada etiketten kastınızın ne olduğuna göre değişen bir durum var.

Google'ın, sırama kriterlerimiz arasında değil dediği şey "meta keywords" dür. Bunların sayfası yada index'i olmaz. Bunlar "mikro data" benzeri makine etiketlerdir. İsteyen makinelere bilgi verir.

Wordpress vb. sistemlerde yazılara girdiğiniz etiketler ise kategorilerden çok farkı olmayan şeylerdir. Hatta yazılım tekniği olarak birebir aynı şeylerdir. Mesela Blogger sitelerde kategori sistemi yoktur ve aynı işi yapan etiket sistemi vardır. Bu tip sistemler her kategori için sayfalar oluşturduğu gibi etiketler içinde sayfa oluşturur. Ayrıca kullandığınız tema yada şablonların kalitesine göre "mikro data" olarak da işlenebilir.

Gelelim zurnanın zırt dediği yere.

Bu etiket sayfalarını ve kategori sayfalarını Google'ın arama sonuçlarına eklemesine izin vermek iyi mi, kötü mü?

Bu sorunun cevabı görecelidir. Sitenin yapısına, düzenine ve yönetimine göre değişmektedir. Sıradan bir web yöneticisinin alelade kurup, işlettiği İnternet sitelerinde, özellikle de Wordpress sitelerinde bu etiketler sitenin böğrüne saplanmış bıçaktır bence.

Bazı soruların cevaplanması gerekir.

Bu sayfaların, dizine eklenmesinin ziyaretçiye bir faydası var mı?
Bu sayfalar, içerik olarak bir birinin aynı yada bir birini tekrarlayan sayfalar mı?
Bu sayfaların sayısının, asıl içeriğin sayısına oranı nedir?
Bu sayfaların sitenin ve içeriğin kullanımında bir rolü var mı?

Bu sorular daha da inceltile bilir fakat bu dört ana soruya vereceğiniz samimi cevaplar size bu açılan konunu cevabını da verecektir.