Merhabalar, bu mesajımda sizlere scaleway ile ilgili yaşadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum.
Daha önceleri de kullandığım ama pek bir sorun yaşamadığım ve fiyatlarını piyasaya göre çok uygun bulduğum için bu Bulut Sunucu şirketini bir kaç kişiye tavsiye etmiştim. Fakat geçtiğimiz günlerde tekrar bu firmaya bulaştım malesef. Bir kaç ay gibi kısa süreli bazı ihtiyaçlarım için scaleway sitesine kayıt oldum tüm bilgilerimi doğruca girdim, kartımı, telefonumu ekledim. Doğrulamaları normal bir düzende tamamladım. Hatta kartı 3D ile banka aracılığı ile doğruladım.
Geldim makine oluşturma kısmına, bir adet BareMetal sunucu oluşturma tuşuna bastım ve yeni sayfaya yönlendirilirken birden beni kontrol panelinin ana sayfasına yönlendirdi ve bana hesabımın doğrulama işlemleri için durdurulduğunu açıklayan bir mesaj çıktı, ardında da benden kimliğimin çift taraflı belgeleyen görsel,pdf vs. istediler. Bende ne hikmetse kuşkulandım ve göndermedim. Neden bir sunucu oluşturmak için kimliğimin tüm bilgilerini vereyim ki kendi adıma kredi kartını tanımlamışım zaten hesaba yetmez mi, telefonumu, e-posta mı doğrulamışım.
Neyse velhasıl hesap durdurulunca benim makineler paneline erişimimde durdu, hesabımda görüntüleyebildiğim tek sayfa profil sayfam. Destekten bir bilet açtım ve durumu ilettim. Bana kredi kartı **************lığından şüphelendiklerini ve bu şüpheyi gidermek için kartın bana ait olduğunu teyit etmek amaçlı kimliğimi çift taraflı belitmem gerektiğini söylediler.
Tabi bende bir zıtlık oluştu ya, kabul etmedim. Açtım profil sayfamı hesap silme kısmından hesabımı sil tuşuna bastım fakat işlem başarılı olmadı, yine profil sayfasındaki kredi kartımı kaldırma işlemini yapmaya çalıştım o da engellenmiş.
Neyse o gece sinirlendim çıktım siteden ertesi gün profil sayfamdaki fatura başlığında kullanımlar olduğunu gördüm. Tekrar bilet açtım durumu sordum. Meğer benim ilk gün oluşturmaya çalıştığım makine oluşturulmuş ve aktif hale gelmiş nasıl olduysa, ip belli değil, root şifresi belli değil, hiç bir giriş bilgisi yok ama makine aktif çalışıyormuş.
Saçmalığa bakar mısınız. Hesapta çalışan makine var, benim makine paneline girişim engellenmiş ve bana diyorlar ki makine çalıştığı için hem ücret işliyor hemde hesap silinemiyor ve aynı nedenden ötürü kredi kartıda kaldırılamıyor.
Vel hasıl bir hafta oldu halen çıkmaz bir sokakta ilerliyoruz. Kartımı kaldıramadığım için iptal ettirdim. Ücret işlemeye devam ediyor. Hesapta makine olduğu için hesabı silmiyorlar ve benimde makineyi silmemi engelledikleri için makine çalışmaya devam ediyor. Bildiğiniz çıkmaz sokak.
Herşey bir tarafa bir bilet açıyorsun en erken 4-5 saat sonra cevap geliyor, bazen ertesi gün geliyor. Tek bir mesaj gönder, cevap gelsin sen geri dönüş yap diyene kadar 24 saat geçiyor.
En son müşteri temsilcisinden aldığım yanıt çok şaşırtıcıydı, onlar silmiyor, ben silemiyorum kim silecek bunu? - Belli bir gün kadar sonra hareketsizlikten yada ödeme yapılmamasından dolayı hesap kendisi silinecek. Bana açık açık kullanamadığım makine için fatura kesiyorlar. Tabi ödeme alacakları kartın çoktan iptal olduğundan haberleri var mı bilmiyorum fakat en son cevabım onlara "Kuruş ödemeyeceğim istediğiniz kadar çalıştırın makineyi" dedim.
Müşteri temsilcileri sırf sizi oyalamak için yazıyorlar, çözüm adına tek bir cümle yok. Bir haftadır cebelleşiyoruz, sanki hiç bir şey olmamış gibi kadın benim mesajıma "Daha fazla bilgiye ihtiyacınız olursa bize ulaşmaktan çekinmeyin" demiş.
Normal şartlarda bu kadar uğraşmazdım, kartı iptal eder ve bir dahada o siteye girmezdim bile fakat firma bir avrupa firması olduğu için ve bende avrupada yaşadığım için olaya temkinli yaklaştım ve üzerime düşeni yapmaya çalıştım, gerisi Allah kerim. :D
Dip Not: Digitalocean'a kurban olayım. Adamlar parayı geciktirsen bile bir ay bekliyorlar , süre veriyorlar, hesabı kapatmıyorlar.