Öncelikle çayımızı alıyoruz elimize.
Neye ne diyorduk?
Öncelikle bir reklam verdiğimiz, birde sitelerimize reklam kodunu koyup para kazandığımız 2 ana yer var. Yan yerlerde var. Yazı içinde bunlara ben harf atayacağım. Tekrar tekrar yazmayalım onları. Şema altta yazıyı buna göre takip edersiniz.
Paza kazandığımız yer:
Ads****: Sitelerimize reklam kodlarını ekleyip para kazandığımız yer.
Reklam verdiğimiz yerler:
Adw****: Reklam verdiğimiz yer.
Yandex D*****: Yandexin reklam vermemize yarayan hizmeti.
Fac****k Ads: Facebook’un reklam vermemize yarayan hizmeti.
Bunun isterseniz çıktısını alın ister hafızanıza kazıyın buna göre gidelim yazıda.
Bu Arbitraj ne demek? Yani basitçe mantığı ne?
Arbitraj benim anladığım mantıkla; 1 liradan sitenize 10 kişiyi çekip, bu giren 10 kişiden 3 lira 5 lira 7 lira gibi rakamları kazanabilme sanatıdır. Yani daha ince bir tabirle; 0.01 tlye bir ziyaretçiyi sitenize çekmeyi başarırsanız 100 kişide 1 tl ödeme yaparsınız. Bu 100 kişiden 60 tanesi sitenize girer. Bunlardan 20 tanesi sitenizde yer alan reklamlara tıklar. 1 tl maliyet ile sitenizde 20 Ads**** tıklaması elde edersiniz. Tbm 10 kuruş olsa 2 tl, 20 kuruş olsa 4 tl kazanırsınız. Bu mantıkla vakti zamanında 1 tl ile 7 tlye kadar kazanılabiliyordu. Yani 100 ver ortalama bir oranla 300 geri al. 1000 ver 3000 tl geri al. Net 2000 TL kar.
Nasıl domainler ile reklam tıklamaları iyi olur Samet?
Hangi siteye girsem reklamları tıklarım dedim? Yani biyografi, bilgi, makale, ödev, ders bilmemne bir çok sektörlerü düşündüm. Sonra bir kanıya vardım. İnsanlar arayışta olduğun da reklamlara tıklıyor. Yani bir ihtiyacını gidermeye çalışan insanlar, bir şeylere kavuşma, bir işlerini hızla çözmeye çalışan insanlar hem dikkatsiz davranıyor, detaylara bakmıyor, hem de bu reklam banneri bile olsa aradıkları ile alakalı ve ilgi çekiciyse (ki çoğu reklam nedir bunu zaten ayır edemeyecek internet bilgisi düzeyinde) tıklıyordu. Sonra aradım, taradım sektör belirledim. Chr*** indir dedim. (Sektörde 3 site, 5 site olarak sattığım, proje olarak sattığım bazı arkadaşlar denk gelebilir yazıya. Arbitrajı satmayıp kendim kullanıyordum.Anlayanlar anlamıştır zaten neyse.) Hedefdeki kişiler bir şeyleri indirmeye çalışan yasal kullanıcılardı. Araması güzeldi. Reklam verirken rekabet 1-2 yerdi ki biride üreticinin kendiydi. Neyse temayı seçtim ettim, yazıları oturdum yazdım kendim. Makaleci filan bulmadım. Sağlam; gereğine uygun, boş beleş şeyler değil gereği kadar yazı lazımdı. Sonra bastım linki, bastım reklamı. Reklamı verince ilginçtir yükselmede hızlı oldu. Organikte geldi belli noktalara. Vs. vs. Sonradan yaptığım bu işin bi adının olduğunu öğrendim bu arada. Arbitrajmış. Ben isim veremiyordum. Ya hacı burdan veriyosun ordan çoğunu alıyosun ya filan anlatana kadar kıvranıyordum 😀 (Arbitraja isim verilişini sonradan ilave ettim.Belirtecek yer bulamadım. Burda dursun. :D) Domain seçimi buraya kadar.
Sektörümüzü belirliyoruz
Artık sektörü seçelim. Domain niche diye tabir ettiğimiz direk anahtar kelimeyi içeren domain geçtiğimiz yıllara kadar olabiliyor ve güzel sonuçlar alınabiliyordu. Ama ayrı domain, ayrı ayrı host olunca bu işin cılkı çıkıyor. Ondan manasız, yıllanmış, spam yapmamış bir domaini ister açık artırma (Godaddy Auctions vs. olabilir, forumlarda satanlardan olabilir.) ister farklı mecralardan ediniz. Kendi siteniz varsa zaten daha iyi. Geçmişini biliyorsunuz sonuçta. Burda üst kısımlarda anlattığımız mantıklarla kategori kategori gidebiliriz. Tabi site çöp olmasın bu notkada. Bir ana kategoriniz olsun. İndirme vs demiştim üstlerde o sektöre resmen yasak geldi artık. Ne derece dağıldıysa artık o ona, o ona, 2 site için anlaşıp sattığımız adam 10 arkadaşına vere vere yüzlerce sitede ilk aldığım domainin temasına varana kadar klonlamış aynı temayı kullanıyordu arkadaşlar.) Varsayalım ki ana kategorimiz Para olsun. Unutmayın varsayıyoruz. Paraoradanotkabilmemne dediniz domaininize de.
Kategorilerimiz:
Para Kazanma: Evde iş fikirleri, Evde mendil katlayarak para kazan vb.
En Uygun Krediler: Kefilsiz kredi veren bankalar, En düşük oranlı kredi listesi
Borsa: Güvenilir borsalar
Forex: Güvenilir forex siteleri
Ev Kredileri
Üstte kategorilerimizi belirledik. Yazı örneklerini de verdim. Dikkat ederseniz Kefilsiz Kredi veren bankaları arayan insan arayışta olan insandır. Yani Kefilsiz Kredi veren bankaları hızlıca öğrenmek ister. Burda ince bir detay var: Bunu kurgularsınız ama reklam yerleşimini de konunuza göre kurgulamalısınız. Burada kalkar normal banner reklam kodu eklerseniz bu yazıya kurtarmaz. Tam alakalı olmayan banner reklamlarda gelir. Atıyorum A bankasının dandik bir reklamı görünür. Ama kalkar bağlantı birimi eklerseniz kesintisi daha fazla da olsa tam alakalı birimleri açacağından daha çok tıklama alır. Kısaca daha farkedilmez olur reklam olduğu. Ondan benim önerim başlangıcı bağlantı birimleri ile yapmak olsun. Üstteki gibi bir sektör seçip, rekabetin az olduğu, binlerce reklamverenin olmadığı, tbmlerin kötü olmadığı (0.1 den verir 1 tl tık alırsınız kurtarır, kimi sektörde 0.02 den verir 0.06 tbm ile çok daha iyi sonuç alırsınız. Bunu denemeden bilemezsiniz yani.) bir sektör belirliyoruz. Bu arayışta olayını unutmadan deniyoruz bunu. Kalkıp yemek tarifi sitesinde deneyip arkamızdan sövmeyin Rıfkıyla. Adam gelir yemek tarifine bakar gider. Napıcak senin sitendeki reklamını diyo Rıfkı 😀 Bu sektör seçim olayı çok önemli abi. Düşünmeliler diyo kısaca. Kalkıp örnek verdiğimiz zaten doyuma ulaşmış sektörlere atlayıp hüsranla ellerindeki 3 kuruş parayıda riske atmasınlar diyo. Diyo yani. Dimi len Rıfkı. Yani planlamadan, ellerine çayı alıp sabahlayıp düşünmeden kalkışmasınlar diyo 😀
Şu da bir seçenecek. Zaten sektör olabilecek benzer mantıkta siteniz varsa hiç site açmadan yazı girip, girilen yazıda da bunu deneyebilirsiniz. Atıyorum zaten kredi siteniz vardır. Kalkar girilmiş sağlam bir yazınıza yerleşimi yapar denersiniz.
Püf noktaları neler?
- Reklamları 1 günde test etmeyin. Zaman kısmını detaylıca üstte anlattım. 10 gün verin her reklama. Bu Adw**** için. Diğer 2 yer için test edin.
- Her sektöre atlamayın. İyi araştırın.
- Farklı reklam verilebilecek platformları da (önerim farklı click tagları atayan yerleri denemeniz. Kısaca her ziyaretçiye bir kimlik atayan siteleri kullanmanız Ads**** hesap sağlığı açısından yararlıdır. (Yandex olsun, Fac****k olsun, Adw**** olsun bu mantıktadır. Eğer pop up veya splashta bu işlemi yapacak bir kodlama geliştirebilmiş olsaydı birileri olay bitmişti, pop up ve splash bu nedenle arbitrajda kullanılamıyor. Abi dur napıyosun!!! Tamam len sustum.
- Son zamanlardaki Vergi olaylarınıda hesaplamalarınıza kaça kaç kazandığınızı hesaplarken katın. Sonradan oranlar şaşmasın.
Kısaca özet geç. Anlamadım ben
3 reklam mecrasını kullanarak reklam veriyorsun, eski tarihli domainine 3-5 kategori uyduruyorsun. Yazıları kendin yazıyorsun. Reklam verdiğin yerde taban fiyatlardan üstte yazılan püf noktalarına uyarak reklamları çakıyorsun. Parayı da Ads**** ile kazanıyorsun. Zaten organik hitin varsa hitine ve gelirine katkı sağlıyorsun. 301 gibi şeylerle banlanan domainlerinde vs denemiyorsun. Boşa zaman harcamıyorsun. Olay aslen kısaca bu. üst taraftakiler tüm detaylar. Yine anlamadığınız yeri yorum olarak sorabilirsiniz. Lütfen Skype’den, yorumlardan ya Samet var mı hazır sektör demeyin. Şuna gireyim mi demeyin? Çünkü bende bilemem. İşe yaramaz derim fena bir hit vardır. Tbmler orda burda araçlarda görünenden farklıdır. Deneyince sürpriz yapar vs. Ki zaten vermiş olsam 100 adam girince öyle bir sektörde kalmaz.
Yazı tamamen Wmaracı kurallarına göre düzenlendi. Argo kısımlar tamamen editlendi.
Yazının aslı Cryptosam.com isimli blogumda 4 yıla yakın sürecin sonunda yayınladığım ilk yazımdır. Açılışı bu yazıyla yaptım. Farklı yöntemler, güncel yeni taktiklerde zamanla eklenecektir.
Yani argo tabirler içeren kısaltılmamış 2500 kelime + tam versiyonu blogumdan okunabilir. Bazı kısımlar burada tamamen sığmayacağı için kısaltılarak verildi.
==================================================================
Yazıyı 2 farklı versiyonda yazmıştım. Boşa gitmesin onuda alta ilave edeyim.
2. Versiyon
Yıllar öncesinde keşfettiğim, özellikle indirme sitesi sektöründe uzun yıllar ekmek yediğim bir sektördür. Size burada detayları, teknik tabirleri vermek yerine gerçekten kazandıran mantığı dilim döndüğünce anlatmak istiyorum.
Nedir Samet peki bu arbitraj?
Arbitraj benim anladığım mantıkla; 1 liradan sitenize 10 kişiyi çekip, bu giren 10 kişiden 3 lira 5 lira 7 lira gibi rakamları kazanabilme sanatıdır. Yani daha ince bir tabirle; 0.01 tlye bir ziyaretçiyi sitenize çekmeyi başarırsanız 100 kişide 1 tl ödeme yaparsınız. Bu 100 kişiden 60 tanesi sitenize girer. Bunlardan 20 tanesi sitenizde yer alan reklamlara tıklar. 1 tl maliyet ile sitenizde 20 Adsense tıklaması elde edersiniz. Tbm 10 kuruş olsa 2 tl, 20 kuruş olsa 4 tl kazanırsınız. Bu mantıkla vakti zamanında 1 tl ile 7 tlye kadar kazanılabiliyordu. Yani 100 ver ortalama bir oranla 300 geri al. 1000 ver 3000 tl geri al. Net 2000 TL kar.
Şimdi detaylara geçelim.
Sitemize nerenin reklamlarını ekliyoruz? Öncelikle parayı Adsense ile kazanıyoruz. Farklı reklam modelleri vs. ile hiç zaman harcamanıza gerek yok.
Nerelerde reklam veriyoruz? Pop up, splash vs. gibi denemelere yapmayın. O yöntemle de kazanılıyordu ama 2006-2007 yıllarında bitti. Kullanacağınız yerler: Yandex Di****, Face**** Reklamları, Adw**** (Önermiyorum. Adw***** hesabınız 45-60 gün arasında kapanıyor.)
Hangi sektörlerde işe yarıyor? Nasıl siteler kuralım? Adsense mantığını anlamadan site kurarak hüsranla sonuçlanan bir çok site açılıyor. Emek veriliyor. Gördükçe üzülüyorum. Bilginin alınıp gidileceği bir siteniz varsa; Örneğin Bilmem kim kaç yaşında, Bilmem kimin yaşı kaç? Biyografi siteniz varsa insanlar sitenize girer boyunu öğrenir ve tıklama yapmadan çeker gider. Burada mantık çok basit. Tıklama alacaksanız, kazanacaksanız ve amaç para ise siz arayışta olan insanları hedefleyen siteler açmalısınız. On binlerce hit alacak içerikler üretir, çok iyi yerleşimler yapar belirli meblağları kazanırsınız biyografi tarzı sitelerlede. Benim kastettiğim sitemize giren 100 kişiden 25-30 unun reklamlara tıklayacağı türden sektörler. (%40 tıklama oranı ile aylarca sorunsuz ödeme aldım. Farklı kişilere aldırmayın. Yok çok aşırı tıklamada hesabınız kapanır vs. Burada hitiniz doğalsa, alan ve veren memnunsa sorun yok gözlemlediğim.) Peki nasıl mantıkla hareket edelim? Örnek ver Samet: Herhangi bir şeyi indirmeye çalışan, bir şeyi mesela kredi puanını ücretsiz sorgulamaya çalışan, bir uzmanlık alanında estetik bir cerrah arayan, şaka değil medyum arayan kişi arayışta olan kişilere örnektir. Bakar, bilgileri yutar, inceler sitenizi ve farklı yerlere de bakmak ister. Eşleşen reklamları görür ve bilgiyi aldıktan sonra ya sitenizde gezinir yada tıklar reklama farklı sayfalara geçer.
Mantık bu kadar basit. Üstteki mantığı atın hafızaya. Alın çıktısını icabında düşünün, yazın çizin. Kim arayışta. Kim reklamlara da tıklar. Farklı siteleride keşfetmek ister. Bunu düşünün verdiğim örneklerle. Sonrasında Yandex, Face**** vs. nin oturun politikalarının çıktısını alın ve inceleyin. Öyle bir reklam metni, öyle bir reklam açıklaması girip politikalara uygun Face****’ta öne çıkarın, anahtar kelimede Yandex’te reklam verin ki metni görenin aklı gitsin. Gördüğü an tıklasın. Bu sayede sizin reklam maliyetinizde buna paralel düşsün ve genel kazanç oranınız artsın. 1 e 5 ler 1 e 7 ler havada uçuşsun.
Şunu açtım Samet bu olur mu? Bu sitede kesin olur mu gibi saçma sorular yerine deneyin arkadaşlar farklı sektörlerde. Kimsenin ekmeğine mani olmamak adına tek bir sektöre de sizleri yönlendiremem. Herkes yazılanları harmanlayıp kendi sektörünü oluşturabilir ve herkes ekmeğini yiyebilir. 10 farklı sektör denersiniz, 1 tanesi tutar, 1000 lira harcarsınız denemelerde, tutan reklamda ayda 2500 lira basar 7500 lira geri alırsınız ve bu böyle 2 yıl gider. Hesabını siz yapın.
Bu arada deneyimlerinizi, farklı denemelerinizi de konu altına yazabilirseniz elimizde arbitraj konusunda bir havuz olmuş olur. Farklı reklam verilebilecek platformları da (önerim farklı click tagları atayan yerleri denemeniz. Kısaca her ziyaretçiye bir kimlik atayan siteleri kullanmanız Adsense hesap sağlığı açısından yararlıdır. (Yandex olsun, Face**** olsun, Adw***** olsun bu mantıktadır. Eğer pop up veya splashta bu işlemi yapacak bir kodlama geliştirebilmiş olsaydı birileri olay bitmişti, pop up ve splash bu nedenle arbitrajda kullanılamıyor der susarım bu noktada.
Ha birde oldu olmadı bilmem. Yatırım tavsiyesi değildir. :D İsteyen dener, isteyen reklam vermeyi denemez buna uygun site açar organik gider, kimisi doğal sever kimisi bilmemne uzar gider… :D
Hızlı yazdım. Anlatım bozuklukları olabilir. Mantık hatası olabilir ama fikri verdiğimi düşünüyorum. Rıfkı’nın selamı var bu arada. Bilen bilirmiş onu. Yakında sahalarda olacakmış :D Selametle.
Yazının aslı Cryptosam.com için yazılmıştır. Üst kısımda argo tabirler içermeyen sadeleşmiş yazı yer almaktadır.