09.03.2019 tarihinde Türk *******'un Online İşlemler uygulaması üzerinden XX.TL tutarındaki faturamı ödeme çalıştım. Kart bilgilerini girip banka tarafından bana gönderilen şifreyi girdikten sonra "Ödeme Başarısız" diye bir uyarı aldım. Sonrasında aynı işlemleri internetten kaynaklı bir sıkıntı olmuştur diye tekrar denedim. Yine aynı hata mesajını aldım.
Ziraat Bankası uygulamasından bakiye mi kontrol ettiğimde XXTL'nin benden 2 defa alınmış olduğunu gördüm. Üstelik faturam hala ödenmemiş gözüküyor! Türk ******* müşteri hizmetlerini aradım. Dekontu Mail göndermem gerektiğini söylediler. Banka kartımın avans bakiyesinden ödeme yaptığım için dekont alamadım. Uygulama üzerinden ekran görüntülerini mail olarak 09.03.2019 tarihinde gönderdim. Beni arayarak bununla işlem yapamayacaklarını dekont gerektiğini 10.03.2019 tarihinde söylediler.
Sonrasında, Ziraat Bankası Müşteri Hizmetleri ile görüştüm tarafıma e-dekont gönderdiler. Bu e-dekontu tekrar Türk *******a gönderdim. Bana 11.03.2019 tarihinde mail olarak "biz gereken cevabı 15 Temmuz'da verdik" gibisinden 10.03.2019 tarihinde dönüş yapılmıştır dediler.
Dedim herhalde e-dekont kabul edilmiyor, 12.03.2019 tarihinde Banka Şubesine giderek durumu izah ettim. Avans bakiyeden çekildiği için, işlem numarası oluşmamış dekont veremiyoruz dedi. Bunun üzerine Şube Müdürü bana işlemin gerçekleştirildiğine dair tarafından imzalanan ve kaşelenen belgeyi verdi. 12.03.2019 tarihinde Türk *******a mail attım bu belgeleri. Ne bir cevap var ne bir geri dönüş.
En son bu maili gönderdim;
Sayın Türk ******* Müşteri Hizmetleri Yetkilisi,
09 Mart 2019 tarihinde, tarafınıza hem e-mail hem de telefon ile bildirmiş olduğum sorunuma tarafınızdan herhangi bir çözüm getirilememiştir.
Sorun: 09 Mart 2019 Saat 12:04 ve 09 Mart 2019 Saat 12:05 'de TC. Ziraat Bankası Banka Kartı ile yaptığım ödeminin sisteminizde ödenmemiş olarak gözükmesi ancak banka hesabımdan xx TL tutarındaki ücretin iki defa çekilmesinden kaynaklıdır.
Tarafınıza, uygulama üzerindeki ekran görüntüsünü, T.C Ziraat Bankası Mobil Bankacılık Hizmetleri Yetkilisi tarafından gönderilen e-dekontu ilettim. Herhangi bir çözüm işleminde bulunmadınız. Şimdi de T.C Ziraat Bankası A.Ş/xx Mahallesi, xx Bulvarı No:x xx XX-XXX Ticaret Sicil No:XX, banka yetkilisi tarafından alınan İmzalı ve Kaşeli belgeyi iletiyorum. xx TL tutarındaki faturamın ödenmiş ve 2. defa tarafımdan tahsis edilen xx TL tutarındaki meblanın hesabıma kesintisiz olarak geri ödenmesini talep ediyorum.
Herhangi bir çözümün kısa sürede uygulanmadığı durumda, avukatımla beraber Yerel Tüketici Hakem Heyeti'ne ve Yerel Mahkemeye başvuracağımızı tarafınıza bildirir, iyi çalışmalar dilerim. Ödemenin kanıtı ile ilgili belgeler eklerdedir.
Mahkemeye Sunulacak Delil Niteliği Taşıyan Belgeler;
- T.C Ziraat Bankası Online Uygulaması üzerinden alınmış ekran görüntüsü.
- T.C Ziraat Bankası Müşteri Hizmetleri Yetkilisi tarafından alınmış e-dekont.
- T.C Ziraat Bankası Banka Yetkilisi tarafından alınmış imzalı ve kaşeli belge.
- Tarafınıza iletmiş olduğum e-mail mesajları.
Şimdi ben nasıl bir yol izlemeliyim. Dava açmalı mıyım? Meblağ 2 haneli olduğu için masraflarım çok daha fazla mı olur? Beklemeli miyim? Ne yapmalıyım. Bu arada az önce fatura ödenmediği için hattınız kullanıma kapatılacaktır. Diye SMS aldım.