Merhabalar Google SEO bilimcileri. Bugünkü makalemizde tüm websiteleri için önemli olan bir konudan bahsedeceğiz. Genellikle yanlış anlanan ve doğru olduğu zannedilen, bu içeriğinizi anlatan sistemde size doğru kullanım yolu göstererek title keywords ve description yani başlık, açıklama yazısı ve anahtar kelime kullanımını doğru şekilde yapacağız.

WebMaster arkadaşlarımızın çoğunun yanlış şekilde yorumladığı bu 3 önemli kıstasları maddeler halinde inceleyeceğiz. Bu arada size doğru bilgi vererek resimlerle de aklınızdaki soru işaretlerini gidereceğim. Title ile keywords ve description un nasıl ve nerede olduğunu anlatmayacam onu da biliyorsunuzdur artık

Konumuza başlarken arkadaşlar bu title ve keywords konusunu önemsemenizi rica ediyorum. Çünkü bu bir sitede kullanacağınız ziyaretçi, site içi seo, site dışı seo ve site tanınırlığı için çok önemli bir konudur… Description her konuda kullanıcılara yol göstermektedir.

Title Nedir? Nasıl Yazılmalıdır?
Title, Türkçe anlamıyla başlık, sitemizin en üstteki, tarayıcının mavi sütununda yer alan ve konumuzun içeriğini destekleyici ve açıklayıcı, maksimum 70 karakterden oluşması gereken site başlığına title denir. Title neden 70 karakter diye sormadan söyleyeyim. Arama motorlarında arama yapıldığında karşımıza gelen website sonuçlarına göre ayarladığı karakter limitleri vardır. 70 limiti aşılırsa title yani başlığın devamı “…” halinde görünecektir.

2nci bir anlamda söylersek. Title içerisinde anahtar kelime geçen, kullanıcıları içerisine bilgi dahilinde çeken reklamsı kelime olması gerekir. Artık kullanıcıların neredeyse hiçbiri bozuk title ve saçma cümlelere bakmıyor. Örnek verecek olursak “Sohbet, chat, arkadaşlık, muhabbet” gibi başlıklara değil de “Sohbet ve Muhabbet Mekanında Yeni Arkadaşlarla Chat Yapın” gibi güzel title ve başlıklar içeren sitelere giriyor. Eğer içeriğiniz de ziyaretçinin aradığı şeyi veriyorsa title görevini tamamlamış demektir.

Description Nedir? Nasıl Yazılır?
Description kelime anlamıyla “Açıklama metni” dir. Açıklama metni, title(başlık) nin altında olan 160 ~ 140 karakterlik açıklama yazısıdır. Description yazdığınız yazıyı ve içeriği özetleyen metin anlamında kullanılır. Yani az önceki örneğe göre gidersek description örneği “Sohbet ve muhabbet edebileceğiniz en güzel chat ortamı sizleri bekliyor. Yeni arkadaşlarla tanışıp muhabbet edebileceğiniz tek yer.” gibi slogan ve ziyaretçilerin pür dikkatini çekecek kelimeler ve cümle oyunlarının description kısmına yazılması gerekiyor. Kimi arkadaş description alanını anahtar kelimeyle dolduruyor, kimi de site adını bırakıp çekiyor.

2nci bir anlamda description neden 160 karakter olmalıdır diye soracak olursak az önceki description kısıtlaması burada da geçerlidir. Eğer kullanıcı sitenizdeki description alanını yani açıklama yazısını okuyup etkilenirse diğer sitelerden çok sizi tercih edeceğinden emin olun.

Keyword Nedir? Nasıl Kullanılmalıdır?
Keyword kelime anlamıyla “Anahtar kelime” demektir. Anahtar kelime yine sayfa içerisinde kullanacağınız, konunuz ile direkt alakası olan belirlenmiş arama hacimleri olan kelimelerdir. Keywords sayfada önemsenecek en önemli şeydir. Keywords 270 karakter uzunluğunda kullanılabilir yada 6 – 8 kelime kullanılır. Burada yapılan en büyük hata kelimelerin keywords kısmında bitişik yazılmasıdır. Eğer bitişik yazılan anahtar kelime sıralaması varsa o satır tek cümle olarak görünür ve hiçbir etkisi olmaz. Bunun içinde “virgül – boşluk” mantığının olması gereklidir…

2nci anlatımda söyleyelim. Anahtar kelime seçimleri ne kadar öz ve temiz olursa o kadar iyi olur. 6 Kelime kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederim ve bazı söylentilere göre (tam emin değilim) “Keywords seçiminde 6 kelimeden sonrasına Google bakmıyor” sözü oldu. Araştırmasını yaptım ama kesin bir kaynak bulamadım. Bu yüzden keywords uzunluğu hakkında net birşey söylemek istemiyorum… Örnek anahtar kelime sıralaması yaparsak bu sıralama “google, wordpress, android, teknoloji haberleri, seo makaleleri” gibi örnekle bize cevap vermektedir.

Bugünkü makalemizin de sonuna geldik arkadaşlar. Title nedir, keywords nedir ve description nedir sorularına tek tek cevap verdik ve açıklamalarını yaptık. Bir sonraki makalemizde görüşmek üzere…

Yıl Oldu 2016 - Düzenleme Şart

Title (Başlık) Uzunluğu: 57 Karakter (Devamı ... olarak görünecektir)

Description (Açıklama Metni) Uzunluğu: 156 Karakter (Devamı ... olarak görünecektir)

Keywords (Anahtar Kelime) Uzunluğu: Google artık meta keywords'lerin önemini neredeyse sıfıra çektiği için ben tavsiye etmemekteyim. Benzersiz anahtar kelime ağı kurmak bir site için çok zor bir durumdur. Bunun yerine meta keywords kullanmadan direkt olarak içerik anahtar kelimelerin yoğunluğu ile o sayfanın önemli olan anahtar kelimelerini ortaya çıkarabilirsiniz.

Eğer ben illaha da keywords ekleyeceğim diyorsanız 5 (beş) adettir :)