Adım attığımız yer lokmacı, lokmacı yanına lokmacı açan var. Lokmato, lokmacho, lookma isim de kalmadı artık.

Bence paranızı başka alana yatırın. Mümkünse iş girişimi olmasın. İş girişimi olacaksa öncelikle kendinizi geliştirin. Çünkü; iş girişimi gerçekleştirecek bir insanın en azından maliyet analizi ve gelir/hedef analizlerinin bölgeden bölgeye değişeceğini bilmesi gerek.

Lokmacı açacaksınız da, nerede? Hangi lokasyonda? O lokasyonun pazar araştırması yapıldı mı? O bölge halkı lokma seviyor mu, bu lezzete nasıl bakar? Baksa bile bölge halkının ekonomik ortalaması ne, siz bunu kaçtan satarsanız ne kadar satarsınız, taban ve tavan fiyatlarınız nasıl olmalı? Hangi fiyat aralıkları denenmeli, portföy nasıl genişletilir, çevredeki rekabet koşulları ve swot analizleri neler? Hiçbirisini bilmeden, 90 bin kazandırır 30 bin kâr bırakır demek ve bir popülizmin peşinden gidip, lokmacı yanına lokmacı açacak kadar çılgın olmak için parayı yolda süpürüyor olmanız gerekir.