Olayı Amerikanın yada İsrailin oyunları gibi görmek son derece saçma. Oyun geliştirici firmaların amacı oyun geliştirmek, eğer biraz da şansları varsa çok büyük oyunlar piyasaya sürüyorlar ve çok büyük paralar kazanıyorlar. Hemen hemen herkesin amacı da para kazanmak değil mi zaten, daha çok para?

Bağımlılık yapmasına ve sosyal hayattan ulaştırmasına gelince, bu RPG türevlerinin bir sonucu. Oyuncu, oyunu oynadıktan bir süre sonra oyun karakterinin hayatının gerçek hayattan daha iyi olduğunu düşünüyor. Bu yüzden de gerçek hayatı bir kenara bırakıp her şekilde güçlü olduğu bir dünya için çalışmaya başlıyor, bu da yaptığı son hata olabiliyor tabii.

Ancak iki olay da Tayvan'da yaşanmış, ilginç bir durum. Tayvanda sosyal hayat biraz daha alt seviyelerde olmasından kaynaklanıyor sanırım.