Adsense sisteminin reklam veren tarafı olan AdWords’te reklam verenler belirli anahtar kelimeler için tıklama başına belirli ücretleri kabul ederek reklam veriyorlar. Bir reklam verenin
yüksek tıklama ücretlerine razı olması, reklamının daha sık ve yukarıda gösterilmesini sağlıyor. Reklam verenlerin çok olduğu sektörlerde fiyat rekabeti oluşuyor ve tıklama başına kabul edilen
ücretler yükseliyor. Bu rekabet aynı sektöre yönelik yayın yapan webmaster’lar için de avantaj demek. Webmaster forumlarında en iyi kazandıran sektörlerin tartışıldığına sıkça şahit olabilirsiniz. Sağlık, turizm, nakliyat gibi bazı sektörlerin diğerlerine oranla daha çok kazandırdığından bahsedilir. Fakat bu durum, “bu sektörlere hitap eden siteler açmalıyız”
demek olmuyor. Çünkü AdSense sisteminde en iyi kazanan web siteleri, doğal olarak doğan ve büyüyen, ziyaretçilerine faydalı olan siteler. Çok kazandırdığı söylenen sektörlere yönelmek
yerine iyi tanıdığınız ve uzun zamandır ilgilendiğiniz konularda
ilerlemek faydalı olacaktır.
Alıntı: Adsense; Hangi Sektör Daha Çok Kazandırır?