Günümüzde bir çok web sayfası ticari nedenlerle arama motoru sonuçlarında yükselmek istemekte ve bunun için spam tekniklerini kullanmaktadır. Her sayfanın insan editörler tarafından incelenmesi çok zor olduğundan, bazı güvenilir sayfalar işaretlenir ve ondan alınan link çıkışlarındaki sitelere puanlar verilir.

Google genel politikası 2007-2008 yılına kadar genelde Pagerank üzerineydi. Webmasterlar olarak yakın geçmişimize baktığımızda, kaliteli veya kalitesiz linklerin sitelerimizi, arama sonuçlarında nasıl yükselttiğine pek çok kez şahit olduk. Sitelerimizin kalitesi veya içeriği pek önemli değildi; bizim için tek önemli konu ne kakadar çok link ve ne kadar yüksek rank … meselesi idi. Google’ın arama sonuçları bu yolla defalarca kez suistimal edildi. Tabii kendini geliştiren bir sistem olan Google, gelen olumsuz geri dönüşler üzerine bazı önlemler almaya başladı.

Öncelikle artık kişisel, hobi olarak uğraşılan sitelerin kolay kolay Pagerank 5 üstüne çıkması ( özellikle Türkçe backlinkli sitelerde ) mümkün olmuyor. Pagerank değerleri kurumsallamış siteler, devlet siteleri vb. sitelerde yüksek görünüyor. Bu sayede Google kalitesiz backlinklerin önünü kesmiş oluyor. Bildiğiniz üzere Pagerank değeri ne kadar yüksek olursa, backlinkin etkisi o ölçüde katlanıp büyüyor. Bu yolla Google backlink olayına az da olsa bir ciddiyet getirdi ve link değişimi ya da link satın alımı ile elde dilen linklerin önemsiz kalabileceğini webmasterlara iletti.

Trustrank‘ın gözlemlenen bir diğer etkisi sitelerin Google gözünde tek tek değerlenmesi ya da değerini kaybetmesi üzerine oluyor. Bu nasıl oluyor derseniz, Google botları siteleri gezerken belirli kriterler üzerinden, o siteleri puanlandırıp kendi içinde bir derece oluşturuyor. Bu derecelendirme, sitenin yaşı, güncelleme aralıkları, özğünlüğü, yeni nesil tasarım ve kodlamaya sahip olması, hatasız kodlama ile oluşturulması ( ayrı bir öneme sahiptir ) sitenin kendi içinde linkleme yapısı ( Google bot istediği her sayfaya rahatlıkla ulaşabilmeli ) , site içindeki anahtar kelime yoğunluğu, sitenin ulaşılabilirliği, site içindeki kelime yoğunlukları gibi daha sayabileceğimiz pek çok unsur Trustrank’ı arttırabilir veya azaltabilir. Her sitenin Trustrank’ı farklı oluşacaktır. Bunun için Google gözünde her sitenin de yeri ayrı oluyor. Yani kısaca pr5 değerine sahip bir site pr6 bir siteden daha etkili olabilir.

Pagerank – Trustrank ilişkisine, gelince buradaçok açıkça söylemek gerekirse, Pagerank ile Trustrank doğrudan ilişkilidir. Bunu son zamanlardaki deneyimlerim ile de yaşadım. Örneğin; pek çok insan trafından sevilen ve takdir edilen bir sitenin seo hedef kelimesinde yükselmesi 5-10 link ile olabilirken; aynı alandaki, aynı Pagerank değerine sahip, aynı ortalama Alexa değerlerine sahip bir başka sitenin yükselmesi 25-30 link ile olabilmektedir. Buradaki etki Trustrank’ın ortaya çıkması ile oluşmuştur. Google eski yapısında seyreden bir sistem olsaydı eğer, iki sitede değerleri aynı oluğu için aynı tarzda yükseliş gösterebilcektir. Sonuç olarak diyebiliriz ki : karşıdan gelen link kadar, linkin geldiği yer de önemlidir.

Trustrank çok iyi bir algoritma mıdır?
Trustrak Google’ın sistemine yenilikler getirmesine karşın, elbette bazı sorunları da beraberine getiriyor. Burada sorun, çok yüksek Trustrank’a ulaşan siteler arama sonuçlarında saçmalıklara neden olabiliyor. Trustrank’ı çok yüksek olan siteler, her sayfaları ile ilgili ya da ilgisiz sonuçlarda ilk sıraları işgal ediyor. Sonuç olarak, arama motoru kullanıcısı için bu zaman kaybına neden oluyor. Örneğin : Türkiye’de Oyunlar1.com’un , Trustrank’ı çok yüksek görünüyor. Google.com.tr’de “Pizza Siparişi” araması yaptığımzda dahi sitenin alt sayfası bizi ilk sırada karşılıyor. Google aramalrında daha mantıklı sıralanması için, semantik algoritmasını kısa zamanda daha da çok geliştirecektir. Bu sayede Trustrank’ın olumlu etkileri arama sonuçlarına daha da iyi yansıyacaktır.

Bir sitenin Trustrank’ı nasıl yükselir?
* Site tasarımı,kodlaması,içeriği yeni nesil anlayışlara uygun olmalı. Hem ziyaretçinin hem de botun işini kolaylaştırmalıdır.
* Site adı ile devamlı Google’dan arama geliyorsa, bu Trustrank’ı çok olumlu etkiler. Bu yüzden markalaşacak bir isim seçilmeli ve o yolda ilerlenilmelidir.
* Sitede ziyaretçini kalış süresi de çok önemlidir. Bu süreyi mümkün olduğunca yükseltmeliyiz.
* Sitenin içeriktaş linkleri ve özellikle yabancı içeriktaş – kaliteli linkleri sitenin Trustrank’ını çok iyi etkiler. Sitede farklı diller de varsa, site evrenselleşir ve seo puanlarını kazanır.
* Sadece önemli dizinlere üye olun. Link kalabalığı sizin için hem zaman kaybı hem de performans kaybı olacaktır. Bunun için yeni açılan veya iyi bir yapıya ulaşamamış sitelere, site adresinizi göndermeyin.
* Sitenizde farklılaşın ki , siteniz diğerlerinin arasından ayrılsın. Ziyaretçiyi memnun edecek uygulamalar yaparak bu işe çözüm sağlayabilirsiniz. Ziyaretçilerinizi yeni uygulamalar ile test edin ve en doğru sonuca ziyaretçiler ile ulaşın. Sonuçta site onlar için var.
* Güncellem periyodlarınız olsun ve devamlı özgün – yeni bilgileri sunun. Google ve ziyaretçiler tekrarlanan içerikten pek hoşlanmazlar.

Bunlar gibi pek çok rank yükselten unsuru saymak mümkün. Size düşen görev sadece ziyaretçilerinizin daha da memnun kalabilmesini sağlayabilmek olacaktır.

Kaynak: http://www.seoliz.com