Dijital ajans çok genel bir kavram. Odağı yazılım olan ajanslar var, pazarlama olanlar var, içerik olanlar var ve bir de, "Ne iş olsa yaparız babuş" tarzı ajanslar var.

TR'deki birçok ajans PR odaklı işler yapan ve dönüşüm odaklı işlerde amatörlerin bile gerisinde kalan ajanslardan oluşuyor. Yaptığı işin hakkını veren gerçekten az sayıda ajans var ve bunlarda TR'nin önde gelen markalarıyla çalışıyorlar.

Elbette, yasal olarak kendinizi müşteriye göstermeniz ve yaptığınız işleri faturalandırmanız gerekiyor.

Bir ajansın olmazsa olmazı bence yöneticisinin her topa çıkabilmesidir. Tanıdığım -başarılı- ajans sahipleri, birçok alanda ileri seviye deneyim sahibi kişiler. Üstelik şirket yönetme konusunda üstün bir çaba sarf ediyorlar. Tabii yetenekli kişileri doğru noktada buluşturmak da en önemli ikinci nokta.

Ajans ve sektör deneyiminiz az veya hiç yok derecedeyse paranızı şans oyunlarında veya Kıbrıs'da klimalı mekanlarda harcamanızı öneririm.