Tek sayfa web siteleri şu anda çok popüler. İşletmelerin ihtiyaçlarını karşılamak için çok sayıda şirket çok sayfaları web siteleri yerine tek sayfa web sitelerine geçiş yapıyor..Ancak web sitenizin tasarımı SEO çalışmalarınızı etkiler mi? Tek sayfa siteler Google sıralamasını etkiler mi ? Aşağıda, tek sayfalık sitelerin bazı avantaj ve dezavantajlarını ve basit biçimin SEO‘nuzu nasıl etkileyebileceğini araştırdık.

Öncelikle tek sayfa web sayfaları mobil deneyim için daha kullanışlı. Web araması yapan insanların çoğunluğu aramalarını mobil üzerinden yapıyorlar.. Tek sayfa siteler, genellikle mobil cihazlara daha kolay dönüştürülür ve kullanıcılara ulaşmaları daha kolay oluyor.

Ayrıca, çok sayfalı sitelere göre çok daha hızlı yükleniyorlar; bu, bir sitenin yüklenmesi için birkaç saniyeden uzun süre sabırlı davranmayan çoğu kullanıcı için büyük bir bonus. Buna ek olarak, bazı insanlar, akıllı telefon gibi küçük bir cihazdaki ek sayfaları veya sekmeleri tıklamakta zorlanırlar; dolayısıyla, tek bir sayfa sitesinin olması kullanıcı deneyimi açısından da çok önemlidir.

Ne yazık ki, tek sayfa sitelerin SEO konusunda bazı dezavantajları var. Bunların en önemlisi anahtar kelime sıralamasıdır. Tek sayfalık sitelerin genellikle bir ana konsept etrafında tasarlanması ve çok çeşitli anahtar kelimeler için sıralamaya koyma kabiliyetinizin sınırlandırılması gerekir.

Birden çok sayfalı sitenin yararlarından biri, web sitelerindeki her sayfanın, o sayfanın temasına özel bir kitleyi hedeflemek için kendilerini konumlandırmak (sıralamak) için yeni bir fırsat olmasıdır. Bu, bazı işletme sahipleri için belirleyici faktör olma özelliğini kaybedebilir.

Yeni müşteriler bulmak için Google’a aşırı derecede bağımlısanız ve SEO çalışmalarına önem veriyorsanız, daha geniş bir kitleyi çekmek için her bir sayfaya farklı anahtar kelimeler içeren çok sayfalı bir site oluşturmanız daha iyi olabilir. Ancak, Google arama, şirketiniz için ana öncelik değilse, anahtar kelime sıralamasının eksikliği bir sorun teşkil etmemelidir.

Tek sayfa sitelerin SEO konusunda diğer dezavantajlarından biri ise içerik ayrıntısının az olması. Bildiğiniz üzere SEO çalışmalarında içeriğinde çok büyük bir önemi var. Kapak yapmak istediğiniz her konu için ayrı bir sayfa ayırma lüksünüz yok. Bunun yerine, tüm bilgilerinizin bir sayfada sunulması gerekir. Bu nedenle, organizasyon ve düzen, sayfanızı tasarlarken dikkat etmeniz gereken temel öğelerdendir.

Ancak düzeniniz istisnai olsa bile, ziyaretçiler hala alakalı içerik eksikliği nedeniyle hayal kırıklığına uğrayabilir. Aynı miktarda bilgiyi birden fazla sayfada olduğu gibi bir sayfada kaplamak neredeyse imkansızdır. Bu, belirli konularda ayrıntılı ve alakalı içerik arayan ziyaretçiler için bir sorun teşkil eder. Bu da SEO çalışmalarınızı doğrudan etkilemek anlamına gelmektedir.

Bununla birlikte yapabileceğiniz bir şey, tek sayfa sitenizdeki içerik bölümlerini tanımlamaktır. Her bir yeni konunun ayrı bir sayfa olduğu gibi yeni bir bölüm oluşturun. Bazı işletmeler için bu, müşterilerini memnun etmek için yeterlidir. SEO, yüksek bir hemen çıkma oranından etkilenmez.

Umarım fikir edinmene yardımcı olur.