Merhabalar, bu yazıda WordPress kullanıcılarının çok işine yarayacağını düşündüğümüz Conditional Tags yani koşullu etiketlerden bahsedeceğiz. Conditional Tags en çok reklamları kategorilendirmenize yarayacak bir fonksiyondur. Biraz daha açacak olursak sitenizde herhangi birşeyi yayınlamak için Conditional Tags kullanırsanız yani koşul belirtirseniz içeriğiniz ona göre yayınlanır. Nasıl yani? Kısaca sayfaları özelleştirmeye deniyor. Mesela ziyaretçilerimize bir mesaj göstermek istiyoruz. Ama bu mesajın sadece anasayfada yada sadece tekil yazı sayfasında görünecek. Misal vermek gerekirse, teknoloji kategorinizde ‘Çığ gibi büyüyen teknoloji denizinin gemilerini bu sayfada bulabilirsiniz’ gibi bir yazı göstermek istiyorsunuz. Bunu yapmak için Conditional Tags kullanarak teknoloji kategorisinin ID’sini yazmanız yeterli. Bu fonksiyon WordPress kullanıcılarının en çok reklam gösterimlerinde işine yarayabilir. Reklam firmalarının çoğunda kategorileme seçeneği işe yaramıyor. Her kategori için ayrı reklam kodları veriyor. Teknoloji kategorimizde teknoloji reklamlarının yayınlanması için kullanılabilecek en uygun fonksiyon budur.
WordPress Conditional Tags Kullanımı
Teknoloji kategorimizin ID numarası 9 olsun. Buna göre koşullu etiketimiz (Conditional Tags) şu şekilde olacaktır;
Teknoloji kategorisinde gösterilecek reklam kodları
Bu koşullu fonksiyonu reklamınızın görünmesini istediğiniz heryerde kullanabilirsiniz. Conditional Tags bu kadarla bitmiyor. Bu işlevlerinden sadece bir tanesi. Conditional Tags‘ı sitenizde istediğiniz her yerde uygulayabilirsiniz. Yine bir örnek verelim, anasayfamızda ‘Hoşgeldiniz, yeni içeriklerimize göz atmaya ne dersiniz?’ şeklinde bir yazı da gösterebiliriz. Bunun için kodumuz aşağıdaki gibi olmalıdır.
Hoşgeldiniz, yeni içeriklerimize göz atmaya ne dersiniz?
Kaynak: WordPress Conditional Tags