Backlinko tarafından organik tıklama oranını daha iyi anlamak için 5 milyon Google arama sonucunu analiz edilmiş. Analiz sonucu dikkat çeken detaylar şu şekilde:

1- Organik arama sonuçlarındaki ilk sıradaki sayfa, ortalama % 31.73 tıklanma oranına sahiptir.

2- Soru içeren başlık etiketleri, başlıklarında sorusu olmayan sayfalara göre %14,1 daha yüksek tıklanma almıştır. Ortalamanın üstünde bir tıklanma oranı olduğunu gösteriyor.

3- Anahtar kelime içeren URL’lerde, anahtar kelime içermeyen URL’lere kıyasla % 45 daha yüksek bir tıklama oranı vardır .

4- 7-10 pozisyonlarındaki sayfalar için organik tıklanma oranı neredeyse aynıdır. Bu nedenle, ilk sayfanın altında bulunan siteleri birkaç sıra yukarı doğru hareket ettirmek daha fazla organik trafiğe yol açmayabilir.

5- İlk 3 Google arama sonucunun tüm tıklamalardaki oranı % 75,1’ini kapsadığı görülmektedir.

6- Arama sonuçlarında ortalama olarak 1 sıra yukarı çıkmak, tıklama oranını % 30,8 oranında artıracaktır. Ancak, bu nereye yükseldiğinize bağlıdır. 3.sıradan 2.sıraya geçmek genellikle önemli bir tıklama oranı artışı sağlarken 10.sıradan 9.sıraya çıkmak, istatistiksel olarak önemli bir fark oluşturmuyor.

7- Geniş bir veri setinde yapılan araştırmada arama sonuçlarının 1. sayfasındaki sayfaların en fazla tıklanma oranına sahip olduğu ve sonuçların 2. sayfasında bulunun sayfalarda gözle görülür bir tıklanma oranı düşüşü olduğu görülmektedir.

8- Sayfalarınız için meta açıklamaları yazmak, daha yüksek bir TO ile sonuçlanabilir. Meta açıklamasına sahip sayfalarda, açıklama içermeyen sayfalardan % 5.8 daha fazla tıklama elde edildiği görülmüş.

Kaynak: Google sıralama faktörleri ve organik tıklama oranı