İlk olarak piyasaya çıktığında 17 metrik vardı, anlaşılan zamanla geliştirmişler.
Bu, Google için bildiğim kadarıyla geçerli ve resmi bir kıstas değildir.
Bu dediğim şey de MOZ'un kendi sitesinde de açıkça şöyle yazıyor.
A high Spam Score for your site, or a site you're looking at, doesn't mean this site is spammy. It's a sign that you should do some more investigation into the quality and relevance of this site.
Özeti: Siteniz ya da başka bir site için baktığınız Spam puanı, bu sitenin spam olduğu anlamına gelmez.
Bu, sitenin kalitesi ve uygunluğu hakkında biraz daha araştırma yapmanız anlamına gelebilir.
Haa, illa ''Ben spam puanına göre hareket edeceğim.'' derseniz
Yine linkini verdiğim sayfada spam puanına göre risk yüzdeleri şöyle yer almaktadır.
1-30% Low (Düşük)
31-60% Medium (Orta)
61-100% High (Yüksek)
Kişisel yorumum ise bence hiç kâle bile alınmaması gerekir. Yine linkini verdiğim sayfada 27 kriter yer alıyor.
2. kriter ise şöyle:
2. TLD correlated with spam domains This domain's top-level domain extension (e.g. .info, .cc, .pl, etc) is one that many spam domains use.
Yani diyor ki, ''Birçok spam site info, cc gibi uzantıları kullanır. Eğer siten ya da backlink aldığın site bu uzantıya sahipse spam puanına bir artı puan ekliyorum, haberin olsun.'' demektir.
Hadi bunu anladık diyelim.
7. Madde de ise ''Neredeyse hiçbir spam site Google Tag Manager kullanmaz.''
Türk webmasterlar arasında bunu kullanmayı bırakın, bilen çok fazla kişi yoktur. :)
Şahsi olarak, çok da dikkate almanızı önermem.
Alacaksanız da %30'a kadar olan spam puanı düşük risk kategorisinde yer aldığı için %17 çok da bir şey ifade etmiyor.