reklam verenleri düşünen bir hareket. Mantıklı. Ben bir çamaşır makinesi satıcısı olsam 13 yaşındaki çocuk hedef kitleme girmesin isterim. Tabi ülkemizde her çocuk yaş sınırını 18 seçiyor ama bakalım.
Reklam veren kişileri sevindirici bir haber olacaktır. Sonuna kadar haklılar. Doğru hedef kitleyi hedeflemeleri gerekiyor. Yazardurur ‘un örneği çok iyi olmuş.
yanlış anlamışşınız, doğru hedef kitlesi asıl sorun yaptıkları.
Çocukların kişisel bilgileri ve video tercihleri üzerinden oyuncak, boyama kitabı, kırtasiye gibi reklamlar videolar öncesi hedefli bir şekilde gösteriliyordu.
ABD'de Çocuk Verilerinin Korunması Kanunu uyarınca çocukların ticari olarak sömürüden uzak tutulmaları gerekiyor. Youtube'un bu hususta ceza almaktan korktuğu için hedefli reklamları göstermeme kararı aldığı konuşuluyor.
ama yine de reklam veren için karlı olabilir bu, üstte biri sponsor reklam olayından bahsetmiş.