Merhaba.
Aşağıdaki ekran görüntüsü Eylül 2019'da yayınladığınız, "Şehvetiye Tarikatı Kitap İncelemesi" başlıklı bu içeriğin odak noktası olan "Şehvetiye Tarikatı" kitabı ile alakalı SEMrush üzerinden aldığım anahtar kelime analizidir. Volume kısmından aylık aranma hacmini, KD (Keyword Difficulty) kısmından 100 üzerinden kelimedeki zorluğu görebilirsiniz.
Ekran görüntüsü;
https://imgyukle.com/i/R1lWaY
Google aramasına ve rakip sitelere bakalım;
https://imgyukle.com/i/R1lbXM
Toplam aranma hacmi aylık 8.2K olan bir konu üzerine rekabete girdiğiniz sitelere bir bakın. Gerçekten bu içeriğin bu arama sonuçları arasından sıyrılabileceğine inanıyor musunuz?
Amaç hit ve para kazanmak ise hacim olarak bu kadar düşük, reklam ücretleri yerlerde sürünen ve üst sıralarda çıkması zor bir konu için içerik üretmeye, efor sarf etmeye değer mi?
Kaldı ki önerilen kelimelerin bir çoğunu makale içerisinde kullanmak teoride mümkün olsa bile kaliteli bir makale içerisinde kullanmak pratikte mümkün değildir. "pdf, pdf indir, pdf oku, ekşi" gibi kelimelerden bahsediyorum. Dolayısıyla hacim pratikte iyice düşmüş durumda.
"Şehvetiye Tarikatı Kitap İncelemesi" olarak arattığımda bile siteniz 8. sırada çıkıyor. SEMrush üzerinden kontrol ettiğimde bu aranmanın aylık hacmi hesaplanamıyor. Muhtemelen hiç kimse bu şekilde aramıyor.
Seo dediğimiz hadise hiç arama hacmi olmayan bir kelimede ilk sıralarda çıkmak değildir. Bu sebeple içerik üretirken anahtar kelime planlamasının iyi yapılması gerekir.
SEMrush ücretli bir araç. Ülke şartlarını göz önüne aldığımız vakit, kabul etmek gerekir ki pahalı. Üyelikler 99$'dan başlıyor.
Tamamen ücretsiz ve nispeten sağlıklı fikir verebilecek bir diğer araç Ubersuggest. Detaylı olarak kullanabilmeniz için Google hesabınızla giriş yapmanız yeterli.
"Anahtar kelime/kelimeler belirlemek" öncelikle mantığının kavranması gereken bir konu. Eğer ki siteniz yüksek hacimli kelimelerde diğer sitelerle rekabet edebilecek konumda değilse o konu üzerine daha düşük hacimli ve rekabeti olmayan kelimeleri seçmeniz sizin için en sağlıklısı olacaktır.
Anahtar kelimeleri seçtikten sonra da bu seçilen kelimelerin makale içerisinde nasıl ve ne sıklıkta kullanılacağı konusunda da kendinizi geliştirmeniz, naçizane tavsiyemdir.
İlaveten yukarıda bir arkadaşımızın da belirttiği gibi mutlak suretle çöp backlinklerden uzak durun. Hali hazırda bu tarz linkler var ise temizleyin.
İyi çalışmalar dilerim.
Sağlıkla kalın.