Google bu güncelleme işini yaparken bence işinin eskiden olduğu gibi hakkını veremiyor. Her markanın kuruluş, yükseliş, parlama, saçmalama ve çöküşü döngüsü mantığıyla şu anda "Saçmalama" döneminde olduğunu düşünüyorum.
Evet bu güncelleme hepimizi olumlu olumsuz az ya da çok etkilemiştir.
Bu süreçte güncelleme ve sonuçlarını çok yakından izlediğimi söylemem gerekir.
Benim sitelerimden birinde covid-19 salgınıyla birlikte hitlerim yarı yarıya düşmüştü zaten. Tabi paralel olarak iş ve satışlarımda.
Bu güncellemeden sonra sıralar değişti. Bazı önemli kelimelerimde gerileme yaşadım. Ancak işin iyi yanı iş dönüşleri arttı. Örneğin güncellemeden önce 100 ziyaret 10 arama 2 iş yapıyorsam, güncellemeden sonra 80 ziyaret 20 arama 4 iş olmaya başladı.
Diğer bir sitemde hitlerim 2x ile 3x arası arttı ancak iş dönüşü sıfıra yaklaştı.
Google bence kullanıcı deneyimlerine gerçek hayattan değil botların ve yapay zekanın verileriyle bakıyor. Evet bir yere kadar doğru bir yaklaşım.
Ancak aynı kelime aramasında aynı sayfada aynı sitenin 2 ayrı sayfasını peşpeşe çıkarmanın mantığı nedir? Bir sitesini koy iki sıra yukarı koy o önemli değil. Ama bir sitenin 2 sayfasının da aynı anda aynı arama sonucunda çıkmasının mantığı yok bence.
Site tasarımı ara yüz kullanıcı deneyimi açısında güncelleme sıfır. Düz hiç bir şıklığı göze hitabeti olmayan bir site yapın. Eğer arama sonuçlarıyla ilgiliyse yukarıda çıkacaktır. Ancak kullanıcıların midesinin bulandığını ve o içerikleri çok gerekmedikçe okumadığını anlamak çok zor değil.
Google'ın indexleme sorunu falan yok bu arada. Özellikle yapıyor bunu. Siz backlink aldınız index almıyor sanıyorsunuz. Optimize edeceksiniz ya! Onu engelliyor. hangi kelmeden nereden kaç link aldınız belli değil. Bu durumda paravan sistem kurmak, linkleri planlamak mümkün değil. Buradan bir tuzaklama yapıyor bilginiz olsun.
Zira indexlenmemiş ama web masters da görebileceğiniz bir iki link bu durumu açıklamak için yeterli.
Footer link olayı. Bunun için yok rel nofollow ugc yok no referer falan masal. Ya hiç kimse bir siteyi yazıyı beğendi diye footer veya sidebardan linkini paylaşmaz ki.
Hadi paylaştı diyelim bu bir kez olur iki kez olur.
Yapay google algoritması yapay ama zekasında sorunlar var.
Güncelleme sonuçları itibariyle gördüğüm halen devam ediyor. Asansör gibi oynuyor.
Bu dönemde çok kıpraşmayıp beklemek lazım. Artık google yeni bir bağlantı gördüğünde etkisini hemen yansıtmıyor, bekliyor. Hatta indexlemiyor.
Bir iki kez google gibi getir yaparsan sorun yok. Ama peşpeşe bir kaç gün ggle gibi getir dersen inatlaşma başlıyor. İndexlemiyor. Bundan çıkarımı neyse artık!
Ben açıkçası artık bu index olayının bundan sonrada sorunlu gibi kalacağını düşünüyorum. Çünkü bunun sorun değil özellikle av mevsimi olduğunu düşünüyorum.
Tabi giderek artan sosyal medya kullanımı ggle'ın sonunu getiriyor olabilir.Sitenizi ziyaret edenlerin daha fazlası zaten sosyal medya da. Üstelik twitter gibi ortamların daha sadık müşteriler kazandırdığını söylemekte pek yanlış olmayacaktır.
Sıralar her ne kadar oynasada kaybedilen sıralar bir kaç istisna dışında eski yerine kolay kolay gelmez. En azından bir kaç ay...