Benim demek istediğim schema'lar bu konudan daha önemli anlamında söyledim. Yoksa a etiketlerine schema verin şeklinde değildi ifade etmek istediğim.

Ancak a etiketlerine de schema etiketi vermek isterseniz https://schema.org/url bağlantısına bakabilirsiniz. Genel bir fikir verecektir.

Title konusuna gelince arama sonuçlarını iyileştirmek için verilmesi gerekiyor. Tabi de keşke sadece ggle sıralama kriterleri seo için yeterli olsaydı.

İşe yarıyor elbette. Örneklemek gerekirse, benim anahtar kelimem diyelimki firma rehberi. Benim firma rehberinde yükselmeyi hedeflediğim sayfada site içi seo kuralları ggle için uygunsa ben 3 sağlam ve doğru linkle yükselirim.

Rakibim site içi optimizasyon yönergelerine uymuyorsa oda 10 sağlam linkle beni geçebilir.

Sayfanız kriterlere tam uygun ama ziyaret oranı düşükse, hemen çıkma oranlarınız yüksekse, sayfaya (sitenize) doğrudan ziyaret sayılar az ise bu durumda bu oranları daha yüksek olan site yönergelerde hatalı bile olsa yine sizi geçebilir.

100 sıralama kriteri var deniyor. Tamam ama bu 100 kriterin yüzlerce farklı kombinasyonu var.

Yani seo için bu kriterler arasında schema daha fazla öne çıkıyor. Aynışekilde AMP kullanımı da öyle. Ama a etiketi önemli ama kısa bir ayrıntı.

Site içinde anahtar kelime varyasyonlarıyla dilediğiniz kadar title ekleyin. Ama site dışından alınan bağlantılarda title konusu sıkıntılı olabilir.

Site içindeki a konusunda dikkat edilmesi gereken aslında basit 1 kural var;

"a" etiketi içindeki hedef anahtar kelime aşırı optimize edilmiş olmamalı. Title sayfa ile ilgili bilgi veriyor olmalı. Dediğiniz gibi araba yazmak yerine marka model yazmaz LSI kurallarına daha çok uyacaktır.

İster site içi ister site dışı olsun a etiketlerinin bağlantı metni ve title etiketi 2 kere düşünüp 1 kere yazılması gereken bir konudur.

(bence)