SEO için en önemli unsurlardan birisi istisnasız "sektör" dür. Yapılacak çalışma içeriği global (yani neredeyse her sitede konu hakkında bilgi) bilgiye dayalı ise çöp sayılır. Aramalarda o konuda çıkmanız mümkün bile değil.
Örneğin; Google webmaster araçları ile ilgili bir makaleniz varsa, odak anahtar kelimeleriniz de paralel olarak aynı kelimeleri içeriyorsa ve anlatacak çok çok farklı bir içeriğiniz yoksa geçmiş olsun. Arama sonuçlarında çıkma şansınız neredeyse hiç yok.
Ancak çok elit ve spesifik bir konuda makaleniz var ve bunu özgün bir biçimde oluşturduysanız, odak anahtar kelimeleriniz makale başlığı ile uyumlu, aynı doğrultuda etiketleriniz de uygun ve uyumlu ise işte o zaman aramalarda çıkma şansınız var demektir.
Tabi bunu bir makale olarak düşünmeyin. Google artık makale içi etiketlere önem vermektedir. Bu etiketlerinde bir zincir şeklinde diğer makalelerde de bir bağlantı sağlayacak bir etiket olmasına dikkat eder.