ubingoldag adlı üyeden alıntı

E-ticaret yöneticisi olarak kendi görüşüm şu yönde; (durumunun yeterli olduğunu düşünüyorum)

Planlamanı yaparken bir çok platformdan temelden almanı öneririm.
Sosyal medya: sosyal medya marka bilinirliğini arttırabileceğin en güzel platform. Soğru reklam kampanyası ile en çok etkileşimi alacağın yer sosyal medya olacaktır. Pinterestte reklam kampanyası yapamıyorsun ancak pinterest açıp instagram çekilişler Ve kampanyalar ile kullanıcıları pintereste yönlendirip pinterest sayfanı geliştirebilirsin. Pinterest tr ye giriş yapmadı ama neden hazırlıklı olmayasın. Her an girebilir piyasaya ve çok farklı bir kitlesi var. Reklam kampanyasını video ile desteklemen ve güzel bir film çekmeni öneririm. Videolara etkileşim %40 daha fazla. Ayrıca reklam kampanyalarını business managerdan yapmanı öneririm ne kadar çok platform o kadar marka bilinirliği. Marka bilinirliğini arttırıcam diye 10 bin takip felan yapmayın sakın. Marka kalitesini bozarsınız. Başlarda dönüşümden çok etkileşime kasmalısınız. Kampanyalar takipçi kazanmaya yönelik olmalı 5 aylık Yaklaşık 10 gönderilik çekiliş kampanyası yapıp reklam verebilirsiniz. Bu sayede kalıcı kitle oluşturursunuz.
Google: bu platform instagramın tam tersi dönüşüm odaklı düşünüceksiniz amacınız satış yapmak yaparken marka bilinirliği ve kalitesine kavuşmak. Kesinlikle her bir müşteri ile ayrı ayrı ilgilenin gerekirse hediye yollayın. Ve içeriğiniz normal içeriklerden daha kaliteli ve uygun olmalı ki müşterilerin ilgisini çekin yoksa n11,hepsiburadana gidiceklerdir.
E-ticaret platformları: kesinlikle girmelisiniz. İnanılmaz para dönüyor ayrıca seo çalışmalarını kendileri yapıyorlar. Tek yapmanız gereken n11 gibi platformlar için ürün açıklama seosu hepsiburadada buna gerek bile yok. Komisyon ve kargo ücretlerini ve en önemlisi ceza ücretlerine dikkat edin 3 liralık bi ürün için 30 lira ceza yiyebilirsiniz(gecikmiş kargo vs ceza kesiyolar platformlar)

Kazandıkça yatırmayı unutma. bir süre boğazından yemek geçecek kadar para at kenara. Geri kalan hep tedarik ve reklam bütçesi-seo çalışması vs hep yeni ürünleri dene gerekiyorsa 2şer tane al elinde kalsın devamlı stok aç

Uzun olmasında diye kendi sitene girmedim birde seoyu daha öğreniyorum bilmiyorum çok yanlış yönlendirmeyeyim


perigraft adlı üyeden alıntı

Merhabalar,

Hali hazırda bir e-ticaret sitesi yönetiyorum(daha doğrusu toparlamaya çalışıyorum, bu ay sonu nasipse istifa edeceğim :D). Patronun seo'yu önemsememesi, CRM operasyonlarına değer vermemesi, pazarlamayı hele hiç umursamaması nedeniyle projesi kan kaybetti.

Tavsiyem;
- Rakiplerinizi iyi analiz etmek.
- Kampanya, müşterilere geri dönüş özellikle MAİL bilgilendirmeleri için planlama yapın.
- Reklam ve seo kelimelerinizin detaylı analizini gerçekleştirip üzerinde çalışmalara başlayın.
- Site değerleriniz için teknik destek almayı ihmal etmeyin.
- Sosyal Medya ofis, kırtasiye için önemli bir geri dönüş sağlayabilir. Sektörü tam bilmiyorum fakat ürün gruplarına göre özel çalışma yapılabilir.

Ek olarak;
Konu hakkında bir sorunuz olursa zamanım oldukça cevaplamaktan çekinmem. Kolay gelsin, hayırlı işler dilerim.


Cevaplarınız için çok teşekkürler, hepsini not alıyorum. Düzenli ve planlı bir şekilde uygulamaya çalışacağım tavsiyelerinizi. Umarım 5-6 ay sonra veya 1 sene sonra olumlu sonuçlarla dönüp, öğrendiklerimi ve başarımı burada anlatırım :)