OpenCart SameSite Problemi Nedir?
Google'ın Chrome tarayıcılarında yapılan güncelleme ile sameSite=None ve secure olarak tanımlanmamış cookiler varsayılan olarak sameSite=Lax değerini alacaktır.
Yani işin biraz daha anlaşılır şekli web sitenizde sameSite=None ve secure olarak tanımlamadığınız cookieler cross-site request olması durumunda browser üzerinde cookie'ye yapılacak olan erişim isteği güvenlik sebebiyle kısıtlanacaktır.

Opencart'ta SameSite Problemi Hangi Noktada Yaşanıyor?
Opencart tarafında yaşanan hataların işleyişi de şu şekilde oluyor. Müşteri checkout sayfasına geliyor ardından ödeme seçimi kredi kartı olduğunda banka sayfasına yönlendiriliyor(domain değişti) banka post ile geri döndürdüğü cevapta eğer cookie sameSite=None ve secure olarak tanımlanmamışsa Chrome bu cookielerin okunmasına izin vermez ve yapılan ödeme işlemi gerçekleşsede veritabanı güncellenmez ve yönetim paneline gözükmez. Halbuki işlem başarılıdır.

Opencart'ta SameSite Problemi Çözümü
Bu problemin çözümü için hem entegrasyon hemde Opencart tarafında oluşturulan cookielerin sameSite=None ve secure olarak tanımlanmış olması gerekiyor.

Yaşanan Problemler
Opencart Ödeme alınıyor ama "ödeme başarısız" mesajı çıkıyor.
Opencart Sanal Pos veritabanında ödeme "SUCCESS" olarak gözüküyor ama order_id ve order_status güncellenmiyor.
Opencart Sanal pos işleminde panelimde ödemeyi görüyorum ama Opencart yönetim panelinde ödeme gözükmüyor.
Bu hataların sebebi Chrome Tarayıcısının Cookie Politikasından kaynaklanmaktadır.

İyzico, Paytr vb. tüm sanal pos cihazları veya site dışına yönlendirildiğiniz dönüşte session bilgilerini kullanılması gereken tüm işlemlerde cookieler silindiği için hata alırsınız bu problem yaşanmaya devam eder.

Sanal Pos sağlayıcıları hatanın kendi modülünden kaynaklanan kısımlarını düzeltip güncel dosyayı sizinle paylaşıyor fakat OpenCart tarafında ki aksiyonu site sahibinin veya yazılımcısının alması gerekiyor.

Sorunun daha farkında olmayabilirsiniz Chrome tarayıcısı için devreye soktuğu Cookie güncellemesi sonrası müşteriler ödeme yaptıkları halde web sitesi üzerinde başarısız ödeme sonucu görüyorlar aynı şekilde Admin'de yönetim panelinde yeni siparişi göremiyor yani veritabanı güncellenmiyor, Çünkü dönen değer veritabanına kayıt edilirken oturum silinmiş oluyor.

Bu sorunu yaşayan arkadaşlar için OpenCart tarafında sorunu çözüme kavuşturacak düzenlemeyi yaptım.

Bedeli 250 TL ücreti mukabilinde sorunu çözmemi isterseniz, ücret ile beraber FTP bilgilerini göndermeniz yeterli olacaktır.

PM'ye devamlı bakamıyorum!!!
0850 346 5816 Whatsapp'tan yazın lütfen veya
0537 734 9292 arayabilirsiniz.