Twitter kurucuları yeni girişimlerle dikkat çekmeye devam ediyor. Evan Williams ve Biz Stone’nun da dahil olduğu Obvious şirketinin yeni bir girişimi olan Medium.com, kullanıcılara kişiselleştirebilir blog alanı yaratıyor.

Bugün ilk duyurusu yapılan sitede üyelik dışında herhangi bir özellik kullanılamıyor ancak Evan Williams’ın Medium üzerinde yayınladığı ilk yazıda servisin detayları paylaşılmış.

Medium’da Metin ve görsel içerikleri bir araya getirerek paylaşım bulunabiliyor. İşin içinde Twitter kurucuları olunca Medium.com’a girişin Twitter hesabıyla gerçekleştiğini belirtelim.

Medium.com kullanıcıları oluşturacakları hesaplarında sadece görsel veya metin içeriklerin yanı sıra metin ve görsel içerikleri bir arada paylaşabilecekler. Adından da anlaşılabileceği gibi Medium.com ne sosyal ağ ne de bir blog. Bu yüzden sitenin Pinterest ve Twitter arasında bir kişiselleştirebilir blog olduğunu söylemek yanlış olmaz.

İçerikler ‘Love it’ düğmesiyle oylanıyor

Medium.com’da oluşturulan profil sayfalarından paylaşılan içerikler, kullanıcılar arasında görüntüleniyor. Yeni yüklenen içerikler ‘Love it’ düğmesiyle oylanarak 10 üzerinden puanlandırılıyor. Kullanıcılar Twitter’daki retweet özelliği gibi içerikleri yeniden paylaşarak, kendi sayfalarında paylaşmaları mümkün oluyor.

Medium.com’a şu anda tüm kullanıcıların içerik yüklemesi mümkün değil. Kısa bir zamanda tüm kullanıcılara açılacak olan platformda şu anda test hesapları bulunuyor. 4 farklı blog kategorisinin test edilebileceği hesaplar şunlar:


Medium.com, 140 karakterden fazla yazmak isteyen ve aynı zamanda görsel içeriklerin ön plana çıktığı bir platform arayan kullanıcılar için geliştirilmiş gibi görünüyor. Sosyal paylaşım sitelerinden farklı bir mecrada yer almak isteyen, ama kendi blogunu açmaya üşenen kullanıcıların Medium.com’u kullanacağını düşünüyoruz.

Kaynak: http://www.webrazzi.com/2012/08/15/medium-com/