-
Üyelik
20.12.2012
-
Yaş/Cinsiyet
40 / E
-
Meslek
E-ticaret
-
Konum
İstanbul Anadolu
-
Ad Soyad
İ** K**
-
Mesajlar
217
-
Beğeniler
41 / 41
-
Ticaret
4, (%100)
Merhaba arkadaşlar, ben genelde hepsiburada, gittigidiyor yada n11 kullanan birisiyim. Cep telefonu vs gibi elektronik ürünler, ürün eksiksiz ve herhangi bir zarar görmemişse 15 gün içerisinde anında iade hakkımız var yasal olarak. Ben çevreme telefonlarını alan kişiyim. Son 5 yılda kendime, dostlarıma 20'ye yakın telefon aldım. Bunlardan 4'ünü şuana kadar iade yaptım, 1 tanesi gittigidiyor, 3 tanesi hepsiburadadan.
Hiçbirisi sorun çıkarmadan tek seferde iadeyi aldılar. Geçen iPhone 12 Pro almaya karar verdim ve bu kez Trendyol'da Bittibitiyor isimli satıcı fiyat olarak cazip bir fiyat sunmuştu ve satın aldım. Ama sosyal medya ve eticarette telefonu yoğun kullanan birisiyim, telefonu kullanmadan, sadece dış poşetini açmak için mecbur olduğumuz poşeti yırttım, sonra 12 pro max almaya karar verip, sonra içine sim kart bile takmadan, kutusundan çıktığı gibi ürünü geri yolladım, hatta ne olur olmaz diye bir kaç kat pat pat poşete dış ana kutusunu bile sardım kargolarken. Her ne hikmetse Bittibitiyor satıcısı bizde öyle bir kural yok, poşet yırtıldı mı iade olmaz diyor, ürünü iade almadı.
Önce Bittibitiyor'u aradım, dedi Apple Türkiye'den yeniden satılmaya uygunluk belgesi alıp öyle yollamanız lazım dedi. Hayattımda ilk kez böyle birşey duyduğumu ama Apple'ı arayacağımı söyledim.
Ben bu süreçte önce Trendyol'u aradım, satıcı ne diyorsa o dedi, yapacak birşeyimiz yok dedi, sonra Apple Türkiye'yi aradım, bu belgeyi hayatımızda ilk kez duyduk, öyle bir belge vermiyoruz ama yinede bir yetkili servisimize gidin dedi. Bende Apple Gürgençler yetkili servisine gittim, onlarda ilk kez duyduk dedi. Sonra satıcıyı aradım ve ya Tüketici mahkemesi yada güzellikle iademin yapılmasını istiyorum dedim. Hakarete varan sözlerle ne yapacaksanız yapın diyip kestirip attı.
Neyse ürünü 2 gün sonra adresime geri kargoladılar. Ben de kapıma gelen kargoyu kabul etmedim, kargo 4 gün şubede bekledikten sonra satıcıya geri gitti ve satıcı kargoyu kabul etmiş. 2 gün oldu ürün hala onlarda. Trendyolu arayıp ürünümü bana geri teslim etmediler, ne olacak dedim, ürünümü bana hiç göndermezlerse param yanacak mı dedim. Trendyol temsilcisi biz müşterimizin arkasındayız, sonuç alamazsak paranızı biz öderiz dedi.
şimdi amacım malum, ürünü yasal hakkım olan şekilde kabul etmeleri. Ben satıcı ürünü bana geri kargolasa da ben kabul etmeyip bir iki hafta sürecinde bana ürün geri teslim edilmiyor paramı geri verin artık diye bastırsam paramı Trendyol'dan alabilir miyim?
Bu süreç hakkında deneyimi olan sizlerden fikirlerinizi bekliyorum. Para 3-5 tl değil ki Tüketici mahkemesinde 6 aylık davayı bekleyeyim, 14 Bin TL. Bu parayı bir şekilde onlardan alabileceğim deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
Ücretsiz yazı fontları arşivim: https://yazifontlari.blogspot.com
-
Üyelik
22.08.2016
-
Yaş/Cinsiyet
28 / E
-
Meslek
Lisans / Hukuk
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
T** A**
-
Mesajlar
336
-
Beğeniler
67 / 124
-
Ticaret
3, (%100)
Satıcıya konu hakkında noter üzerinden ihtar çekerek bildirimde bulunun. Ücret iadesi talep ettiğinizi belirtin ve aksi halde yargılama gideri ve avukatlık ücreti dahil tüm masrafların iadesini talep edeceğinizi söyleyin. Muhtemelen bildirimin ardından iade talebiniz onaylanır ve ücret iadesi en geç 14 gün içerisinde yapılır. Tabi noterden bildirimde bulunma zorunluluğunuz yok. SMS, E-Posta gibi kanallar ile de yaptığınız bildirim geçerlidir. Noter burada satıcı açısından caydırıcı olması amacıyla tavsiye edilmiştir.
Not: Eğer ürünü satın alalı 14 gün geçmişse, bulunacağınız ihtara ek olarak ilk kez cayma hakkınızı kullandığınız ana ait SMS kaydını, e-posta çıktısı gibi hususları da ekleyin ve bunun yasal mercilere başvurmadan önceki son ihtarınız olduğunu belirtin.
2 kişi bu mesajı beğendi.
jessibin
Kimlik Onayı Bekliyor
Banlı Kullanıcı
-
Üyelik
17.03.2021
-
Yaş/Cinsiyet
34 / K
-
Meslek
pazarlama
-
Konum
Bursa
-
Ad Soyad
A** O**
-
Mesajlar
17
-
Beğeniler
0 / 2
-
Ticaret
0, (%0)
uğraşırsan kazanırsın. ama değer mi düşün para senden çıkmış olacak ama istediğin telefonu kullanmak için hem bekleyeceksin. hem de zaman ve ufakta olsa para harcayacaksın. bence değmez
-
Üyelik
18.08.2020
-
Yaş/Cinsiyet
39 / 1
-
Meslek
1
-
Konum
1
-
Ad Soyad
E** K**
-
Mesajlar
254
-
Beğeniler
156 / 157
-
Ticaret
8, (%100)
Sonuç ne olur bilemem ama ben satıcının tarafındayım. Çocuk oyuncağı değil bu aldım açtım vazgeçtim. Her taraf elektronik market gidip denersiniz hangi cihazı beğenirseniz onu alırsınız. Yarın paranızı iade alıp 12 pro maxi de alınca yok bunuda almıcam başka beğendim derseniz ne olacak? Kimse jelatinleri çıkarılmış telefonu satın almak istemez iade yapacaksanız açmadan yapsaydınız.
1 kişi bu mesajı beğendi.
Profesyonel SEO Hizmetleri
-
Üyelik
12.01.2012
-
Yaş/Cinsiyet
30 / E
-
Meslek
Web
-
Konum
Kocaeli
-
Ad Soyad
O** K**
-
Mesajlar
880
-
Beğeniler
836 / 288
-
Ticaret
18, (%100)
Hocam, öncelikle mesafeli satış sözleşmesinde iade süresi 14 gündür. İnsanlarımızın karıştırdığı bir husus var.
1- Yasal süreç kapsamındaki iade süre ve detayları.
2- Satıcının yasal süreye ek olarak göz yumduğu detaylar.
1: Devletin, satıcı ve alıcı arasında koyduğu kurallar. Sizin ürün de dahil en büyük detay, ürünün tekrar satılabilir özelliğini kaybetmemiş olması maddesi. Sizin ki tekrar satılabilir özelliğini yitirdi.
2- Satıcıların, müşteri memnuniyetini yüksek tutmak amacıyla göz yumduğu detaylar. Örneğin Teknosa'da çalışırken müşterilerin 30 güne kadar iade hakkı vardı. Ama yasal olarak böyle bir şey yok. Mesafeli de 14 gün, birebir satışta ayıplı/kusurlu olmadığı takdirde iade alınmaz. Ama Teknosa bu ürünleri tekrar satacak bir sistem kurduğu için iade alımında esnek davranıyordu. Müşteriler de bunu kendine hak sanıyordu. Sizin ki de o hesap.
Satıcı aldığınız ürüne sim kart takılıp takılmadığını bilemez. Yetkili servise gidip cihaz IMEI numarasından sim kart takılıp takılmadığını sorgulatabilirsiniz. Apple cihazlarda durum nasıl bilmiyorum ama benim çalıştığım dönemde Asus, Samsung gibi markalarda bu şekilde sorgulama yapılabiliyordu. Satıcı, servis raporuna rağmen iade almamakla ısrar ederse Tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz. Bildiğim kadarıyla artık süreç o kadar uzun sürmüyor.
Bir e-ticaret satıcısı olarak da rica ediyorum zaruri haller dışında iade/değişim süreçlerini keyfi olarak kullanmayın. Sizin için iade ettim bitti olan süreç satıcıya maddi kayıp dışında mağaza puanı gibi çok önemli detayda olumsuz etkiliyor. İyi günler.
2 kişi bu mesajı beğendi.
iyi.
-
Üyelik
27.04.2021
-
Yaş/Cinsiyet
26 / E
-
Meslek
ogrenci
-
Konum
Bursa
-
Ad Soyad
B** Ç**
-
Mesajlar
13
-
Beğeniler
0 / 2
-
Ticaret
0, (%0)
bir akraban geri ödeme almak için 6 ay beklemişti malesef gerçekler