Başlıkta da belirtiğim gibi excelde ileri düzey bilgisi olan kişi ile aşağıda kabaca belirtiğim programı yaptırmak istiyorum.

Excel dosyalarını veritabanına import edeceğim şekilde bir arayüz yazılırsa diğer programlama dilleri ile de olabilir.

1. aşama;
3 ayda bir yenilediğim 2 farklı excel dosyam var ve bu dosyalar yaklaşık 600 bin satır ve 40 ila 60 mb veri içeriyor. Bu dosyaları karşılaştırarak aynı kişilere ait satırları ayrı bir excelde birleştirmek istiyorum.

2. aşama;
bu birleştirdiğim excel verilerindeki kişilerin bitiş tarihlerine 3 ay kalanları ayrı bir excel dosyasına alıp bazı alanlarını kısıtlamak (kısıtlamadan kastım bazı karakterilerin * şeklinde gösterimi) istiyorum.

not: bu bahsettiklerimi ayrı ayrı excel tablolarında düşeyara ve filtre ile yapabiliyorum ama excel dosyalarının boyutlarından ve satır sayılarının fazlalığından dolayı daha hızlı ve pratik çözüm arıyorum.