Ben SEO konusundaki en büyük problemin sabırsızlık olduğunu düşünüyorum. Kimi zaman bu tuzağa ben de düşüyorum ama aslında arkada belki yüzlerce binlerce kriter olsa da sistemin işleyiş mantığı "insanların sorularına cevap vermek"

Örneğin siz bir bilgi almak istediğinizde ister Google üzerinden arayın ister sosyal medyadan karşınıza 2 haber sitesi kaynağı çıksın ve farklı bilgiler olsun. Örneğin biri CNNTürk diğeri haberbombaiçerik(ismi tamamen uydurdum :) ). Siz hangisine güvenirsiniz?

Cevabınız CNNTürk ise neden olduğunu düşünün, peki CNNTürk'e daha az güveneceğiniz bir senaryo da şu olur mu?

Diyelim Viski üzerine bir bilgi arıyorsunuz. Aynı konu CnnTürk'de de var fakat "meleklerinpayi" şeklinde bir site var alanında gerçekten uzman bir kişi. Özellikle viskiyle ilgilenen biri ismini mutlaka duymuştur. Bu noktada MeleklerinPayı kaynak olarak görülme ihtimali olarak CnnTürk'ün önüne geçer. Neden çünkü çok daha dar bir alanda uzman.

Google aslında insan beyninde çalışan senaryoları algoritmalar üzerinden kurmaya çalışıyor. Siz çevrenizden duyuyorsunuz, yıllar içinde bir hafıza kazanıyorsunuz. Google gibi bir makinanın çevresinden duyma şansı yok. Ancak diğer kaynaklarından(backlink) görebilir.

Bir sinemadasınız ve herkesin bir filmden yarısında çıktığını görüyorsunuz. Bu filme gitme ihtimaliniz düşmez mi? Bu senaryoyu Google'a uyarlayacak olursak yapılan bir aramanın ardından bir siteye giren kişilerin çoğu Google'a tekrar dönüp farklı bir siteye tıklıyorsa bu sitede bir sorun var demektir. Google açısından site daha değersiz hale gelir.

Bir örnek de "search intent" ile ilgili verelim. Kol çantası aramasında dünyanın kol çantası hakkında en iyi yazısını yazsanız da ilk sayfada çıkma ihtimaliniz olduğunu düşünmüyorum. Çünkü sonuçlara bakarsanız göreceksiniz ki oradaki herkes kol çantası satıyor, demek ki bu aramayı yapan kişilerin çoğu bunu arayıp ardından da bu ürünü satın alabileceği web sitelerine yönelmiş.

Arama "kol çantası trendleri" olduğunda aynı zamanda satış yapan sadece Trendyol karşımıza çıkıyor. Kalan tüm siteler içerik sitesi. Demek ki bu aramada içerik yazarak ilk sayfada olma şansınız var.

Gerçek hayattan bunun gibi birçok senaryo kurulabilir. Aslında temelde SEO dediğimiz şey kullanıcıların aradığı sorulara doğru, anlaşılır ve kolay tüketilebilir cevaplar verip aynı zamanda alanımızda uzman olduğumuzu göstermek. Özellikle 2.sini kendi üzerinizden bir kuruma, şirkete güven duymanız için gereken süreyi düşünüp ne kadar zaman alabileceğini anlayabilirsiniz.

Son olarak para konusuna gelince tabii ki adınızı duyurmak ve otorite olmanız için belli bütçeler gerekebilir fakat bazı sektörlerde de gerekmez ve ben asla Google Ads ile SEO'nun alakası olmadığını düşünüyorum.

Google'ın amacı dediğiniz gibi para kazanmak. Daha çok para kazanması için gereken şey de daha çok kişinin Google'ı kullanmasını sağlamak. Bu sebeple ne kadar doğru sonuçlar çıkarsa o kadar kazanır. Daha fazla para harcayan üstte çıkarsa uzun vadede Google için bunun daha olumsuz olacağını düşünüyorum.

Biraz uzun oldu ama umarım faydalı olur.