NVIDIA CEO’su Jen-Hsun Huang’ın ilan ettiği yeni GeForce GRID teknolojisine bakılırsa bir kez daha ekran kartı almak zorunda kalmayabilirsiniz.
NVIDIA‘nın yeni Kepler GPU’sundan güç alan GeForce GRID sunucu ekran kartı, konsola gerek olmadan televizyonla veya profesyonel yazılım kullanmadan tablet bilgisayarla en yeni oyunları oynama imkanı verecek derecede güçlü.Sadece Kepler sayesinde elde edilen güç değil, aynı zamanda arka planda işleyen devrimsel yenilikçi teknoloji de etkileyici.
Bir ekran kartı üstünde Kepler esaslı çift GPU içeren GeForce GTX690′da olduğu gibi GPU’lar arasında bağlantı sağlanabilecek. Bunlar aynı zamanda bir yerine 32 taneye kadar işlemci çekirdeğiyle eş zamanlı iletişim kurabilecek. GPU, paralel veri aktarımı sayesinde bilgileri gönderip CPU’dan cevap beklemek yerine hesaplama sonuçlarına bakıp bir sonraki adımla ilgili karak verebilecek.
NVIDIA’nın hipervizör ve VGX mimarilerini birleştiren bellek yönetim birimi sayesinde Kepler’i uzaktan yönetilebilen sanal GPU olarak kullanmak mümkün. Bu amaca yönelik olarak tabletlere özel Citrix Receiver ve ince istemcilere özel Microsoft RemoteFX hazır. Bunun bir diğer anlamı, NVIDIA GeForce GRID donanımıyla bulut oyun servislerinin de kullanılabilir olması.
NVIDIA Genel Müdürü Phil Eisler’e göre Gaikai gibi servisler bu sene içinde Kepler GPU kullanarak konsol türü oyunları H.264 çözücülü herhangi bir cihazla daha verimli biçimde oynamanıza olanak verecek. “Şu anda hazır olan birinci nesil bulut depolama esaslı oyun servisleriyle her kullanıcı bir bilgisayarı, bir ekran kartını meşgul ediyor ve maliyet yüksek kalıyor. Yeni Kepler mimarisi çok daha yüksek verim sunuyor ve oyunları yarı güç tüketimiyle modelleyebiliyor.
Dahili çözücü sayesinde CPU üzerine düşen yük azalıyor ve bu sayade her sunucu daha fazla oyuncu destekler hale geliyor. Sunucu başına bir oyundan sekiz oyuna kadar çıkma şansı var. Bu artışla birlikte maaliyetler aynı oranda azalıyor ve genel güç tüketimi yarıya iniyor.”
Bu tür servislerin işletme masrafı ciddi oranda düşecek. NVIDIA CEO‘su Jen-Hsuan Huang açıklamasına göre film akışı sunan servislerle kıyaslanır aylık üyelik bedelleri görebileceğiz. “Amacımız Netflix gibi servislerin aylık üyeliklerine yakın değerler sunmak. Bu an geldiğinde, aylık 10 dolar üyelikle yüzlerce ve hatta binlerce oyun içeren servislerden faydalanabileceksiniz. Belirli bir ek ücret ödeyerek en yeni oyunları çıkar çıkmaz oynayabilir olacaksınız.”
EV EĞLENCESİ
Bunun anlamı artık ekran kartı satın almayacak olmamız mı? NVIDIA CEO’su Jen-Hsun Huang’a göre durum tam olarak böyle değil.
Kepler sayesinde yüksek çözünürlüklü uzaktan bilgisayar kullanımı ve bulut tabanlı yüksek performanslı oyun deneyimleri hayat bulacak ama bunu kendi bilgisayarınıza yerleştirip kendi bulutunuzu oluşturmanız olası görünmüyor. Huang bu fikri beğeniyor ama pratikte ne derece iyi işleyeceğ
i konusunda gerçekçi davranıyor:
“Zorlu olan kısım verinin en düşük gecikmeyle iletilmesi.Odanızdaki PC sizin hemen önünüzde olmasına rağmen sorunu Wi-Fi ağı üzerinden başkalarının evlerine veri gönderebilmeniz hiç de kolay değil.Bundan ötürü aşılması gereken ciddi engeller var. Böyle ideal bir PC’yi ben kendi evimde görmeyi isterim. Mümkün olan en fazla sayıda GTX 690‘ı, yani üc tanesini bir arada içeren bir PC istiyorum ve bunu bodruma yerleştirip ailemle nereye gidersem gideyim uzaktan bağlanıp veri akılı sağlamak istiyorum.”
“Hala çok yüksek performansa gerek duyan ev kullanıcıları var çünkü onların işleri özel ekran kartlarını şart kılıyor ve bunların GPU kullanmaya devam edeciğibe dair şüphem yok. Ayrıca bu performansı paylaşmak isteyeceklerini de sanmııyorum!”
“Ana bilgisayarları kullanmaya devam edeceksiniz. Bu sayede esas sistemler daha kullanışlı kalmaya devam edecek. İşletme tiği sistemlere uzaktan bağlanarak ve mobil cihazlarla mobil yöntemleri kullanarak her türlü tasarıma, veriye ve uygulamaya erişebilir hale geliyoruz.”
Çok sayıda GPU içeren bulut depolama kullanıma giriyor olsa da, Huang’a göre tablet bilgisayarlar tek başına çözüm sağlamıyor ve ana Pc sistemleri daha sık kullanılmaya devam ediyor. “Hepimizin ana sistemleri olacak ve tüm sistemleri Citrix gibi uzaktan yönetim uygulamalarını kullanacağız. Cep telefonumda , ince ve hafif taşınabilir bilgisayarımda ve tablet bilgisayarımda Citrix Receiver yüklü olacak. Bilgisayarımı uzaktan yöneten üç alıcım var.”
Gaikai gibi GeForce GRID bulut oyun ortamlarına erişim için tanblet bilgisayar şart değil. Gereksinimler ağ bağlantısı ve H.264 çözücü. Tv arkasındaki ağ kablosunu gösteren Huang'a göre yeşil kablo oyun konsolunuz. daha başka ne gerekiyor ki?
"Herhangi bir mobil cihazda karşımıza çıkan son derece normal H.264 çözücü standart gereksinim. Şuanda YouTube görüntüleme kapasitesi olan hemen hemen tüm cihazlarla GeForce GRID kullanılabiliyor.
Elbette çözücü ne kadar hızlı olursa gecikme süresi o kadar düşük. GeForce GRID kapasitesi daha iyi olan bir cihaz geliştirmek mümkün ama iPhone, Android işletim sistemli cihaz, PC veya medya oynatıcı gibi hemen hemen tüm cihazlar bunu gerçekleştirebiliyor."
HIZLI TEPKİ SÜRESİ
Peki oyun oynanan her cihaz PC ortamındaki oyun deneyimini benzer performansla sunabilir mi? GeForce GRID oyunları, sıradan klasik oyun deneyiminden daha iyi olacak mı? NVIDIA nasıl oldu da oyunların bulut ortamında hızlı olmasını sağladı ve gecikmelerle takılmaların önüne geçti?
Huang'a göre özellikle yeni GPU'lar sayesinde oyun konsollarının hızına ayak uydurmak sorun değil. "Diğer yandan oyun konsollarının büyük kısmı altı yedi senedir kullanımda ve yeni oyunlar konsolları sınırlarına kadar zorluyor. Performans anlamında pay kalmıyor ve sonuç olarak görüntü kalitesiyle performans dengelenmiş oluyor. Kare tazeleme hızları idare ederken görüntü kalitesi en üst seviyede tutuluyor, oyunun göz alıcı olması hedefleniyor."
Bununla birlikte aynı oyun son nesil teknoloji harikası Kepler ile 60 Hz çalışayabiliyor, kare gösterim aralığı 30 veya 60 milisaniyeden 16 milisaniyede düşüyor."
Oyun bulutunun tepki süresi sadece 5 milisaniye olacak. Yeni GPU'nun verimi oyun konsollarından daha yüksek. "Önceki nesilde GPU'dan çıkan görüntüler önbelleğe alınır, işlemciye gönderilip sıkıştırılır ve dışarı gönderilirdi. Yeni GPU ile görüntü hazırlandıktan sonra doğrudan dışarı gönderiliyor, sıkıştırma ve kopyalama için zaman harcanmıyor. Bu sayede büyük oranda zaman tasarrufu elde ediliyo.
Daha hızlı modelleme, paralel olarak gerçekleşen sıkıştırma ve iletim sayesinde birkaç yüz milisaniye kazanım elde ettik ve oyun konsollarının akıcılığıyla hızlı performansını yakalar duruma geldik.
Kişilerin bulutta oynamayı değerlendirmesi için oyunlar hızlı çalışmak zorunda. bunu fark ettiklerinde diğer avantajları da görecekler. Bulut tabanlı oyunun getirileri beklentileri uygun biçimde karşılıyor.
Günümüzde uygulamaları indirip kurmak gerekiyor. Mobil cihazlarda en büyük boyutlu uygulamalar oyunlar. İçerik zenginleştikçe boyutlar artmaya devam ediyor. İçerik çok fazla zenginleştiriğinde oyunu kabul etmek zorlaşıyor. Oyun endüstrisinin büyüklüğü ve hızlı biçimde gelişmesi bir yana, her seferinde 5-10 GB dosya indirmek zorunda kalmasaydık durum çok daha ilerlemiş olabilirdi. Oyunu zevkle çalıştırmadan önce saatlerce beklemek zorunda kalmak büyük sıkıntı. Yeni sistemde tıkladığınız anda oyunu çalıştırabilirsiniz."
Kaynak: http://nevelturk.blogspot.com/2012/08/ekran-kartlarnn-sonu-mu.html#ixzz24rzbZhNy