Çünkü bir dar-görüşlülük söz konusu, hayal gücümüzü kullan(/a)mıyoruz.
Özellikle blog temalarında tutturmuşuz bir şekil gidiyoruz; (genellikle sağda olan bir sidebar, bir üst menü, onun üstünde logo ve yanında 460x80 bir reklam alanı, üst yada yan kısımda bir twitter akış göstergesi, sidebarın en üstüne takip et butonları vs.
Tabii ki bir blog temasında bunlardan başka bir şey olması pek mümkün değil, ancak hep aynı şablon. Düşünmüyoruz, yada farklı bir şeyler denemekten korkuyoruz; diğerlerine garip gelir, beğenmez, kullanmazlar ve emeklerimiz boşa gider diye. Son 2 yılda (belki daha öncesi de vardır) çıkan blog temalarının neredeyse yarısından fazlası bir şablon üzerine, temadan çok "edit" gibi. Sağ taraftaki sosyal ağ buton setini değiştiriyoruz, köşeli olan hatları yuvarlıyoruz, yazı tipini ve renkleri değiştiriyor, header ve footer'a biraz makyaj yapıp piyasaya sürüyoruz. Tabii ki herkes temasını uğraşıp zamanını harcayarak çiziyor/kodluyor ancak kullanılan fikirler edit.