Okumakta olduğunuz makale webmasterlar için tavsiyeler içermektedir. Eğer sizin de eklemek istediğiniz maddeler varsa lütfen yazın. İyi çalışmalar.

Üniversite hayatımın son yılında yazmaya başladığım “The Differences Between Web 1.0 and Web 2.0″ konulu tezim hiç yönelmediğim, web tasarımının sosyal yönünü bana öğretti.

WWW içinde fazlasıyla yer etmiş onlarca akademisyenin çalışmalarını okumak üniversite eğitimi hayatımdaki tek verimli dönem olmuştu.

Bu makale dizesinde web geliştiricilerinin bilmesi gereken bazı ipuçlarından bahsedeceğiz. Web teknolojilerini verimli kullanarak sayfalarımızı geliştireceğiz bir yandan da SEO dostu tasarımı konuşacağız.

Okumakta olduğunuz makale sizlerle etkileşim içinde gelişecektir. Önemli bir bilgi bankası olana kadar genişlemeye devam edecektir.


Web sitenizdeki her sayfanın ziyaretçiye bir şey sunduğuna emin olun!

Web tasarımının en gizli sırlarından birisi. Hatırlarsanız Web 1.0 döneminde sayfalar onlarca konuyla ilgiliydi. Menüsünde “kitaplar, şiirler, yazılım, grafik” gibi alakasız onlarca kategorinin olduğu web sayfaları vardı.

Artık bu hatayı pek yapan yok.

Siz siz olun, tek bir içeriğe yönelin ve onunla ilgili uzman olun. Uzman olmadığınız ve başkalarına bir şey katamayacağınız içerikler sizi ayakta kalmaya çalışan sıradan bir blogger yapar.

Gelelim günümüze, bugün bile sayfanıza koyduğunuz dikkat çekmeyen bir linkin bile nereye gittiğine dikkat etmelisiniz.

Örneğin hakkımızda, iletişim gibi sayfalar oluşturdunuz. Birine “Merhaba ben Vatanay. Bu da benim web sayfam” yazıp diğerine “bana şu@adresten.com ulaşabilirsiniz.” yazmanız ziyaretçinin siteye duyduğu saygıyı bitirir.

Dediğim gibi, en önemsiz gözüken sayfanızı bile güzel içeriklerle süsleyin. Böylece yanlışlıkla tıklanan bir link bile pişmanlıkla son bulmasın. Unutmayın ki mobil kullanıcılar çok sık olarak yanlış linkleri tıklar.

Websitenizin Ziyaretçi Sayısını Arttırma Yöntemleri


SEO’ya uzun zaman ayırın.

Arama motoru optimizasyonu işlemini profesyonellere bırakabilirsiniz. Fakat bunun için yeterli bütçeniz yoksa ilk olarak sürecin mantığını anlamaya çalışın. Bu makale dahilinde saydığımız her adım SEO değerinizi arttıracaktır.

Fakat SEO kazanımını mazaret ederek çalıntı yayın, sahte backlinkler oluşturmayın. Sahtekarlık ile SEO değeri kazanacak kadar basit olmayın. Sabırla ve özgünlükle yayınlarınızı sürdürün.

İyi bir kodlamaya sahipseniz elbet arama motorları sizi fark edecektir.

Tasarımı olmayan, sadece plain text içeren bir web sayfası bile barındırdığı özgün içerikle arama sonuçlarında üst sıralara oturabilir.

Eğer WordPress kullanıcısı iseniz SEO işlemini otomatik yapan eklentileri kullanın.

WordPress SEO by Yoast nasıl kurulur?


Siteniz üzerinden para kazanma fikri için doğru zamanı bekleyin.

Herkes web sitesi üzerinden para kazanmak ister. Bu iş için PayPal bağış sistemini kullanabilirsiniz. Ya da direkt olarak yayıncı olup Adsense gibi servislere kayıt yapabilirsiniz.

Fakat önemli nokta şu : Para kazanmayı hak ediyor musunuz? İçeriğiniz legal mi? Başka sitelerden çalıp çırpıyor musunuz? Google‘dan sayfanıza gelen ziyaretçi ne kadar zaman geçiriyor? Sorunlarına çözüm bulabiliyorlar mı?

Web sayfanızdan para kazanmanız için düzgün bir içeriği kaliteli arayüz ile sunmanız gerekmektedir.

Bu yüzden “Artık web sitem çok iyi. Çok emek harcadım.” cümlelerini kurarken vicdan azabı çekmiyorsanız reklam servislerine kayıt olun ve para kazanma hayalleri kurun. Aksi halde kopya içerikle veya kalitesiz arayüz ile yapacağınız bu deneme başarısızlıkla sonuçlanacaktır.

Body building ile uğraşanlara ilk kurulan cümle sizlerin de bildiği gibi “No pain, no gain.” dir. Emek yoksa karşılığı da yok. Üzgünüm.


İçerik mi önemli yoksa tasarım mı?

Her ikisi de önemli. Ama bana sorarsanız 100% lük bir dilimde içerik 55% değerinde. Geriye kalan 30% lik kısım ise arayüz sunumu ile alakalı. 15%’i de şans faktörü olarak görüyorum.

Bunun sebebi arama motorları tabi. Fakat gerçekten kötü bir arayüze sahipseniz güvenilirlik kazanamazsınız.

Örneğin bir oyun indirdiniz, normal oynamaktan sıkıldınız, hilelerini bulup indirmek istiyorsunuz. Google’da aradınız. En üst sırada bir sonuç çıktı. Tıkladınız ve siteye girdiniz. Paramparça bir tasarım, her yerde reklam ve ne idüğü belirsiz bir menü gördünüz.

Siz bu siteden indirme işlemi yapar mısınız? Bırakın indirmeyi, bu sitedeki bir paragraf yazıyı okumaya tenezzül eder misiniz?

Birbirinden Kaliteli 10 Ücretsiz WordPress Teması


Kalitesiz içeriklerden kurtulun.

Web sayfanızı açtınız ve bir anlık hevesle sayfalarca içerik eklediniz. Fakat günler, haftalar geçmesine rağmen ne arama motorları tarafından, ne de direct visitors (sitenin ismini bilen ve direkt giriş yapan ziyaretçi) kanalından hit alamıyorsanız sorun ya tasarımınızda ya da sunduğunuz içeriğin kalitesinde.

Özlü söz erbabı değilim fakat “Quality is more important than quantity” diye bir söylev vardır ve sonuna kadar doğrudur. Konumuza uydurursak; içeriğinizin kalite olması, çok sayıda olmasından daha önemlidir.

Yazılmayanı yazın ya da yazılanı daha irdeleyerek yazın. Çıkış yolunuz ve anahtar kelimeniz bu olsun.

Başlık seçimine uzun zaman ayırın.
Başlıklarda geçen her kelime inanılmaz önemlidir, özellikle h tagları kullanılıyorsa. O yüzden seçimlerinizi yazarken makaleyi oluşturduğunuz zamanın yarısı kadar düşünün.

Başlık belirlemek alacağınız arabanın rengini belirlemektir.

Geçenlerde “CSS ile Alıntılarınızı Şekillendirin” isimli bir makale yazdım. Bu makaleyi İngilizce yazacak olsaydım seçeceğim başlık yine “Stylize Your Blockquotes with CSS” olurdu. Çünkü başlık belirlemek için aşağıdaki yolu izliyorum.


  • Neyi düzenliyoruz? – Alıntıları

  • Neyle yapacağız bunu? – CSS

  • Peki yapacağımız işlem? Yeninden tasarlama



Spor üzerine yazıyor ve Ronaldinho ile korner vuruşları üzerine röportaj yapacak olsam atacağım başlık “Ronaldinho ile Korner Vuruşları Üzerine Konuştuk” olmalıydı.

Google Web Fonts ve Kullanımı


Ziyaretçilerin dikkatini gereksiz öğelere çekmeyin!

Web 1.0 tarih oldu. Bir web geliştirici iseniz ilk olarak Web 1.0 ‘ın ölü toprağını üzerinizden atın.

Sitenizdeki gereksiz objeler önemli bilgileri perdeleyebilir. Ziyaretçinin sitenizde harcayacağı zamanın düşük olduğunu var sayarsak bu süreç siteniz hakkında kötü bir önyargı ile sonuçlanır.

Kısaca sitenizdeki dikkat çekici ama lüzumsuz içerikleri silin. Bunlar neler mi?


  1. Sağdan soldan fırlayan reklam görüntüleri. Splash olur, pop-up olur, bir anda visibility kazanan divler olur. Hepsini yok edin!

  2. Auto-play (siteye girildiği gibi oynayan) müzikleri yok edin! Neden mi? Bir cenazede olduğunuzu düşünün. Aklınıza bir soru takıldı. Örneğin “At şu kadehi elinden şarkısını söyleyen ses sanatçısı kimdi?“ gibi bir soru. Telefonunuzla çaktırmadan Google ‘a girdiniz ve arama yaptınız. Çıkan sonucu tıkladınız. Ve o anda cenazenin ortasında kendi kendine çalmaya başlayan bir şarkıyla kendinizi yerin dibine soktunuz. Bu biraz uç bir örnek oldu. Fakat siz bu önerimi ciddiye alın ve auto-play ayarlı tüm medyaları sitenizden kaldırın.

  3. Bir zamanlar çok beğenerek izlediğimiz ve açılmasını beklediğimiz hareketli gifler vardı hatırlar mısınız? “Evet!” dediğinizi duyar gibiyim. Moralinizi bozmak gibi olmasın ama onlar artık yok. O devir çoktan kapandı. Web sayfanıza giren bir ziyaretçinin sunumlarınızı değil yersiz bir gifi takip etmesini istemiyorsanız onlardan kurtulun.

  4. Reklam konusu için ayrı bir madde atmalı heralde. Günümüzde swf reklamlar çok sık kullanılıyor. Ama siz web sayfanızda onlara yer vermeyin. Flash reklamlar az kazanç sağlayan ve ziyaretçinin dikkatini gereksiz yere çeken görseller kategorisinde.

  5. Bir diğer madde bilgi kalabalığı. “Omlet nasıl yapılır?” diye bir makale yazıyorsanız ilk söyleyeceğiniz şey “yumurta ile” olmalı. Israrla “Dolabı açıp, yumurta kabımızdan birkaç yumurta alıyoruz.” diye fantastik cümlelere girişirseniz ziyaretçilerinizi yorarsınız.

  6. Aşağı doğru kaydırılan yazılar (scrolling text) kullanmaktan da uzak durunuz. Genellikle küçük divler içersinde yapılan bu işlem her tür kullanıcının canını sıkar. Mobil kullanıcılar için ise başlı başına sayfadan çıkma sebebidir.

  7. Yazıların arkasına serilmiş koca koca fotoğraflardan kurtulun. Bütün içeriğinizin okunmasını engelleyen bu arka plan görselleri ziyaretçilerinizde kötü bir izlenim bırakmanıza sebep olur. Yazıların arkasında düz renk arka planlar kullanmaya çalışın.




Önünüzdeki süreç için program belirleyin.
Özellikle kişisel bir blog yazarıysanız ileriye dönük yazılar yazın. Örneğin “1 ay içersinde tasarımımız değişecek var sayalım. Yeni tasarımımız buna benzeyecek.” diye bir yazı yazıp geleceğe dönük görseller paylaşırsanız bu sözünüzü tutun. Tam 1 ay sonra tasarımınızı gösterdiğiniz önizlemeye yakın olarak yenileyin. Böylece gelişigüzel değil, programlı bir web sitesi olur, saygı ve güven kazanırsınız.


Ziyaretçiyi pop-up ve splash ile oyalamayın.
Daha geçen gün “CSS3 uyumlu ve hızlı splash nasıl yapılır?” konulu bir makale yazdım. Fakat bu makaleyi yazma sebebim bu konuda yoğun istek olmasıydı.

İşin aslı splash ve pop-uplar aynı oranda gereksizdirler. Her ikisi de ziyaretçinin saniyelerini muhtemelen gereksiz bilgilerle çalar. Bu tür veri paylaşımlarından kurtulmanızı öneririm.

Sitenize erişmek isteyen bir kullanıcı Google ‘dan size erişerek veya direkt olarak URL’nizi adres çubuğuna yazarak kapıyı açar. Fakat sitenize girdiğinde karşısına çıkan popup veya splash onun için ikincil bir kapı olur ve ziyaretçiyi bezdirir.


Sayfalarınızı iki ekran yüksekliğinden uzun yapmayın.

Aşağıya doğru uzanan, neredeyse sonsuza doğru gidiyor izlemini veren web sayfaları büyük ölçüde kaybeder.

Eğer illa bu işlemi yapacaksanız Ajax ile sonradan çağırılan veritiplerini kullanın. Buna örnek olarak Facebook, Google+ ve Twitter gibi sosyal ağların uzayan scrolları gösterilebilir.

Bu madde ile ilgili söyleyebileceğim bir şey daha var.

Eğer blog yazarıysanız veya türevi bir makale sitesine sahipseniz bir sayfa altında 6-7′den fazla başlık atmayınız. Bir çoğumuz bu işlemi SEO için yaptığını söyler fakat bu genel bilgi yanlıştır. Arama motorları bilgi kalabalığını değil, özgünlüğünü sever.


Ziyaretçiler için ekmek kırıntıları (breadcrumbs) oluşturun.

Breadcrumbs hakkında bilginiz yoksa buradaki makalemi okuyarak öğrenmeye başlayabilirsiniz.



Sitenizde navigasyon oluşturmayı unutmayın. Ziyaretçilerin kendilerini kaybetmeleri, onları bir bilgi kalabalığının içinde olduklarını düşünmeye zorlar. Bu yüzden “Şu alanda x kategori altındaki y yazısını okumaktasınız” gibi bilgilendirmeler verin. Ayrıca Related Post diye geçen ilgili yazılar da ziyaretçiler için dikkat çekici öğelerdir.

En önemlisi breadcrumbs SEO için altın değerindedir.

Başlıklarınızın Üzerine Kategorilerini Ekleyin

Css ile Başlıkların Düzenlenmesi


Her sayfada menü olması ziyaretçinin işini kolaylaştırır.

Web 2.0 ile kullanımı artan, günümüzde ise neredeyse her sitede olan navigasyon ve sidebar menü tipleri ziyaretçiler için çok önemlidir.

Siz de sitenizin her alt başlığında bir menü alanı bulundurun. Böylece bir diğer veriye ulaşmak için geri dönüp menüye erişmeleri gerekmesin.

Sadece CSS Kullanarak Dropdown Menu Nasıl Hazırlanır


Frame (Çerçeve) kullanmayın!

En yeni web geliştiricileri bile iframe kodundan haberdardır. Çerçeveler sayesinde diğer adreslerden direkt olarak veri çekimi yapabiliyorduk. Fakat bu kodun kullanımı artık büyük ölçüde bitti.

Frame yerine JS veya yazılım bilginiz varsa include kod birimlerini kullanmalısınız.

Ayrıca yayınını yaptığınız çerçevelerin sitenize dışarıdan bilgi ekleme gibi bir dezavantajı vardır. Bunu kesinlikle unutmayın.

Çerçevesini yayınladığınız web sayfası günün birinde trojan kusan bir mikrop yuvası olursa bundan siz de fazlasıyla etkilenirsiniz.

Zorunlu çerçeve kullanımlarında ise güvenilir web sayfaları ve küçük boyutlandırmaları tercih ediniz.


Görsellerinizi sıkıştırın. Flash kullanmayın!

Bu konu hakkında teknik bilgi için “Photoshop ile Görsellerinizi Sıkıştırarak Web Sayfanızın Açılış Hızını Arttırın” isimli makalemi okuyabilirsiniz.

Sitenizde yayınladığınız fotoğraf ve resimleri sıkıştırarak hem site açılış hızını, hem de ziyaretçinin kota zayiatını aşağılara çekebilirsiniz.

Ayrıca bildiğiniz gibi site açılış hızınızın artması arama motoru puanıyla doğru orantılı.

Eğer küçük oyunların barındığı flash oyun sitesi değilseniz,mümkün mertebe Flash uzantılı yayınlar yapmayın. Flash dosyaları sayfa açılış süreleri uzatmakla kalmaz, birçok kullanıcı tarafından görüntülenemez.

WP Smush.it ile Görsellerinize Hükmedin!


CSS ve JS dosyalarınızı sıkıştırın!

JS dosyaları içerdiği kodların dosya boyutundan ziyade yaptıkları işlem yoğunluğuyla problem yaratmaktadır. Fakat dosya boyutlarını küçültmek birazda olsa bu zararı azaltmakta.



Aynı şekilde CSS dosyalarının içinde de açıklama metinleri, gereksiz boşluklar ve satır atlamalar olabilir.

Bütün bu fazlalık kod birimlerini yok ederek her iki dosya türünün erişimini ve açılışını hızlandırın.


Sayfa yapınız ne çok geniş, ne de çok dar olsun.

Her kullanıcın farklı ekranlarla sitenizi görüntülediğini unutmayın. CSS ile çalışırken olabildiğince piksel yerine yüzde hesabı ile boyutlandırma yapın. Aynı şekilde yazılarınız içinde EM kodunu kullanın.



Üstteki grafikte AdobeWordPress ‘in son bir aydaki çözünürlük tablosunu görmektesiniz. Web sayfamızın ziyaretçi kitlesinin büyük kısmı tasarım ve yazılımcılardan oluştuğu, bir bakıma profesyonel bilgisayar kullanıcıları olduğu için 1920×1080 çözünürlük şaşırtıcı değil. Fakat site içeriğine göre üstteki rakamlar oynayacaktır.

Yapacağınız yüzde boyutlandırması sitenizi tüm platformlarda görüntülenebilir kılacaktır.


Yazıların arka planına zıt renkler ekleyin.
Web sayfalarının en önemli birimleri barındırdıkları yazılardır.

Dizi yayını yapan bir siteye sahip olsanız bile dizinin adını yazdırdığınız paragraf ziyaretçilerin sitenize erişmesinde en önemli anahtardır.

Ne olursa olsun, yazılarınız okunabilir olmalı. Bu yüzden her bilgisayar sistemi tarafından desteklenen yazı tipleri kullanın.



Yazılarınızın arka planına koyacağınız kontrast renkler ziyaretçilerinizin işini kolaylaştıracaktır.


Ünlem işaretini abartılı kullanmayın.
Samimi bir dilin hakim olduğu blog sahibi olsanız bile ünlem işaretini kullanırken birkaç kez düşünün. Cümlelerinizi kesinlikle birden fazla ünlem ile bitirmeyin.


İmla kurallarına dikkat edin.
Uzun yazılarınızın okunabilirliğini arttırmak için noktalama ve imla kurallarına dikkat edin.

Eğer dil bilginiz zayıf ise bu işi yapan programlardan yardım alın. Ya da makalenizi ilk olarak Microsoft Word ile oluşturun. Oradaki dahili dil bilgisi kontrolünü yaptıktan sonra web sayfanızda yayınlayın.


Linklerinize açıklama ekleyin.
Ziyaretçiler için oluşturduğunuz tüm köprü bağlantılarına açıklama metinleri ekleyin. Bu işlemi yaparken title ve alt taglarını kullanmanız gerekmektedir.

CSS ile SEO ve Performans Dostu Harika Resim Açıklamaları


Kaynak belirtin, hırsız sıfatını hak eder paylaşımlar yapmayın!

Kesinlikle ama kesinlikle alıntılarınıza kaynak ekleyin. Size ait olmayan bir içeriği sizin gibi sunmanız yazar samimiyetini ve site güvenilirliğini düşürecektir. Ayrıca çalıntı içerik önemli arama motorları tarafından fark edilebilir bir veridir.

Günden güne gelişen Google, çalıntı içerikleri fark edip arama sonucu sayfasında alt sıralarda atmaktadır.


Link değişimi yapacaksanız sadece sitenizin türevi sitelerle yapın.

Günümüzde backlink kazanımı adı altında herkes linklerini başka sitelerle değiştirmekte. Fakat unutulmaması gereken şey, SEO’nun sahtekarlıklara karnının tok olması.

Reklamlarınızı sitenizi ziyaret etme potansiyeli yüksek olan kişilerin giriş yaptığı alanlarda yapın. Örneğin erkeklere özel bir sitede Futbol konulu sitenizin reklamını yapmanız yerinde bir harekettir.


Önemli gün ve haftaları unutmayın.

Yayın yaptığınız dili konuşan insanların kültürel, dini ve geleneksel etkinliklerini hatırlayın. Bu günlerde onlara özel görseller yayınlayın.

Web sayfaları robotik yapıdadır. Fakat üstte bahsettiğim tarzdaki yayınlar ile kullanıcılar karşılarında kendileri gibi düşünen biri olduğu hissiyatına kapılırlar.

Bu küçük güncellemeler sitenizin aktif olduğunun işaretçisidir.

Bugünlerde kullanıcılarınıza avantajlar da sunabilirsiniz.

Bugün 10 Kasım. Sitenize 193∞ Eklemek İster Misiniz?

Photoshop ile Cumhuriyetimizin Yıl Dönümü Kolajı


Yenilikler için duyuru yapın.



Yayınlarınızı, hatta sitenizin genelini ilgilendiren yenilikler için göze çarpan duyurular yayınlayın.

Bu duyuruları sitenizin en görünür kısmında yayınlayabilirsiniz. Ayrıca splash tarzı yayın tekniğini kullanarak her ziyaretçinin bir kere bu duyuruyu okumasını sağlayabilirsiniz.

Sitenize Duyuru Penceresi Ekleyin


Önbellek ve stabil html yapısı kullanın.

Çok sık güncellenmeyen ve interaktivite içermeyen sayfalarınızı HTML formatına çevirin. Böylece ziyaretçilerin bilgisayarlarında oluşan önbellekler site açılış hızını ve kota harcanımını düzenleyecektir. Bu işlem web sayfası sunucusundaki bant genişliğini de aşağıya çekmektedir.



Eğer WordPress gibi kompleks bir tasarım kullanıyorsanız Cache kategorisindeki eklentilerden size uygun olanını sitenize ekleyin.

WordPress Sitenizi Hızlandırın : “W3 Total Cache”

Özgün olmak ilk olmak değildir. Yabancı diliniz varsa yayın çevirin.

World Wide Web üzerinde milyonlarca web sayfası bulunmakta. An itibariyle neredeyse her konuda bir makale bulmanız mümkündür.

Yayın yaparken, ziyaretçilerinize yeni sunumlar hazırlarken, bu alanda sizden başarılı yabancı kaynakları takip etmeyi unutmayın.

Yeri geldiğinde bu kaynaklardaki kaliteli ve detaylı makaleleri Türkçe’ye çevirerek sitenizde yayınlayın, tabi kaynak belirterek.

Böylece olmayan bir fikri söylemeseniz bile olan bir fikri başka bir dilde sunduğunuz için özgünlük kazanacaksınız.

WordPress Eklentilerine Çeviri Hazırlama

WordPress Eklenti Türkçeleştirme : Twitter Widget Pro

Sitenize arama motoru ekleyin.



Kullanıcıların aradıklarını rahatça bulabilmesi için sitenize arama motoru ekleyin. Oluşturacağınız arama motoruna flood saldırılarına karşı güvenlik kontrolü eklemeyi unutmayın.

Ayrıca Google ‘ın site-içi arama motorunu sitenize ekleyerek SEO uyumlu kaliteli sonuçlar elde edebilirsiniz.

WordPress için Google Dostu Arama Motoru Ekleme

WordPress Sitenizin Nav Menusune Arama Kutucuğu Eklemek


Veritabanınızı belirli aralıklarla optimize edin ve onarın.

Günümüzde hazır web yazılımları sıklıkla kullanılmakta. Bu tarz yazılımlar bünyelerinde dışarıdan yüklenen eklentileri barındıyorsa veritabanlarında küçük problemler oluşabiliyor.

Örneğin WordPress sitenizde 1 yıl önce kullandığınız eklentinin izi veritabanınızda hala duruyor olabilir.

Bu sorunu aşmak için ister phpmyadmin ister ilgili uygulama üzerinden veritabanınızın bakımını yapın.

WP-DBManager Eklentisi ile Veritabanınızı Onarın, Optimize Edin ve Yedekleyin


Buttonları kendiniz hazırlayın. Görsel buttonlar kullanmayın.

Ne kadar az görsel, o kadar hızlı sayfa açılışı demektir. Bu yüzden form öğelerinde görsel kullanmaktan kaçının.



CSS teknikleri ile form öğelerinizi kendiniz tasarlayın.

CSS ile Formlarımızı Renklendirelim

CSS Kullanarak Button Tasarlamak


Sosyal ağları etkin olarak kullanın.

Web sayfanız için Facebook, Twitter, Google+ gibi sosyal ağlarda sayfalar ve hesaplar oluşturun. Bu bağlantıları siteniz içersinde ziyaretçilerinize sunun.

Yeni içerikler eklediğinizde duyuruları ilk olarak bu ağlarda yapın.

RSS Feedburner kadar işlevsel olan bu ağların takipçi sayısı sitenizin sadık ziyaretçi sayısıyla paralal olarak artış göstermektedir.

WordPress Sitenizdeki Yazılarınızı Otomatik Tweet Atın

Sosyal Paylaşım Iconları – KomodoMedia

IC Mini icon set – Sosyal Medya İcon Seti


Uzun makaleleri kalın yazı birimleri ve renklendirmelerle süsleyin.

Uzun yazıların içersindeki anahtar kelimeleri kalın harflerle yazın. Böylece hem ziyaretçilerin hem de arama motorlarının o kelimeye odaklanmasını sağlayabilirsiniz.

Ayrıca vurgulamak istediğin metinleri renkli veya altı çizgili olarak yazmak okurlarınızın işini kolaylaştırır.

Eski web teknolojilerinde düz metinlerin altı çizili olması risk arz ediyordu. Altı çizili yazı tekniği sadece linkler için kullanılıyordu. Fakat günümüzde herhangi bir vurgu stili ile linkler ön plana çıkarılabilmekte.

Sitenizdeki kod öbeklerini renklendirelim

Sade tasarım ve okunabilir yazı tipleri kullanın.

Karmaşık olan tasarım kullanıcının dikkatini dağıtır.

Hazırladığınız tasarımın sade ve aşırı renkli olmamasına dikkat edin. Aynı şekilde içeriklerinizde belirli bir kategori altında sıralanabilecek konuda olmalı.

Yazılarınızı okunabilir kılmak için karakter ve satır aralıklarındaki boşlukları düzenleyebilir, gölge efektleri ekleyebilirsiniz.

Font Arşivi 1

CSS3 Text-Shadow Özelliği ile Photoshop Kalitesinde Gölge Efektleri

2011 Yılının En Güzel Fontları

Sade Arkaplanla da Kaliteli Tasarımlar Oluşturmak Mümkün

Css Font Özellikleri


Ziyaretçilerinizle basit bile olsa etkileşim kurun.

Görüşlerini belirtebilecekleri yorum eklentileri oluşturun. Oylamaları için güncel anketler sunun.

İçeriğinize puan vermeleri, sizinle etkileşim içine girmeleri, eleştirel bile olsa bundan kazançlı siz çıkarsınız.

WordPress kullanıcısı iseniz sosyal ağlar ile bağlantı yorum eklentilerinden birini kurun. Veya DISQUS türünde bir yaygın yorum ağı kullanarak bu işlemi hızlandırın.

DISQUS ile Yorumlarınızı Renklendirin

DISQUS’ı Türkçeleştirme & Özgünleştirme

Yeni web teknolojileri kullanarak ziyaretçileri şaşırtın.

Gelişen tasarım dillerini takip edin. Güncele yön veren isimlere ve söylevlerine sosyal ağlardan erişin.

CSS ve HTML gibi gelişim sürecindeki dillerin yeni özellikleri araştırıp sitenizde kullanın. Böylece büyük yeniliklerle sizin sitenizde karşılaşan ziyaretçiler hoşnut olacaktır.

CSS ile Etkileyici Gölge Efektleri

CSS Kullanarak Fare ile Seçilen Alanı Renklendirin

CSS3 ile Geçiş Efekti (Transition) Kullanarak Windows 8 Tarzında Kutucuklar Hazırlamak

CSS ile SEO ve Performans Dostu Harika Resim Açıklamaları


Logo seçiminizi doğru yapın.

Siteniz için logo hazırlarken iyi düşünün. Logo sitenin adını ve içeriğini özetlemeli.

İyi bir logo 16×16 piksel boyutuna getirildiğinde bile kendini anlatabilmelidir. Eğer bu satırları okurken kendi logonuz ile ilgili şüphe duyuyorsanız hiç çekinmeyin. Yeni logo arayışına girin. Ya da ilham alabileceğiniz logoları görüntüleyin.

Logo fazlasıyla önemlidir. Eğer kaliteli bir logo çizecek teknik bilgiye sahip değilseniz sunucu ve reklam gibi masraflarınızdan kısıp bu işleme yatırın.

İlham Veren & En Dikkat Çekici Logolar


Ziyaretçilerinizi takip edin.

Gün içerisinde web sayfanıza uğrayan ziyaretçilerin sitenizde ne yaptıklarını takip edin. Bu işlem için Google Analytics gibi gelişmiş sayaç hizmetlerinden yararlanın.

Ziyaretçileriniz hangi alanda daha çok zaman geçiriyor? Hangi sayfaları bir çırpıda kapatıyor? Hangi linklere elleri gitmiyor? Bütün bu soruların cevabı az-çok aklınızda olsun. Böylece sorunu tespit edip daha hızlı önlemler alırsınız.

Ayrıca WordPress kullanıcısı iseniz ziyaretçilerin okuduğu metinleri ve geldikleri sayfaları görüntülemenizi sağlayan küçük eklentileri kullanın.

WordPress Sitenizdeki Online Ziyaretçileri – Botları ve Ne Yaptıklarını Görün


Listelemelerinizi özgünleştirin.

Siteniz içersindeki uzun listelemeleri daha anlaşılır hale getirin.

Gelişen web teknolojilerini kullanarak özgün tasarımlar yaratıp tasarım öğelerinizin kullanıcıyla etkileşim kurmasını sağlayın.

Sadece CSS ile TAB Mantığı Kullanarak Listeleme

Not : Bu yazı tarafımızdan sadece wmaraci.com 'da paylaşılmıştır. İzinsiz olarak yayınlanması yasaktır.

Kaynak : http://www.adobewordpress.com/web-gelistiricilerinin-el-kitabi/