vBasic adlı üyeden alıntı

Hocam PM ile gönderdiğim siteye bi bakarmısınız teşekkürler.


script ile ilgili olan blog : İyi gidiyor. Aslında daha iyi konumda olması gerekirdi ama yüzdelik dilimlerden bu kadar olmuş. Sebebine gelince, sitenin tam olarak ne konuda olduğu belli değil, yahut içindeki konular genel seviyede olarak adlandırılır arama motorlarınca. yani;

script, php, html gibi olanlar bağlantılı, sorun yok. Ama alışveriş, şarkı gibi kelimeler, senin asıl olman gereken konumunu aşağı çekiyor. İçeriğini güncel tutmaya ve istikrarlı içerik girmeye çalış. Bu gün 5 tane haftaya 20 tane değil. Bu gün 1 tane, ama yarında 1 tane demek. Ayrıca ana sayfa sağ alttaki ekle linklerini kaldırmalısın aynı linki 3-4 kere tekrar etmişsin. Küçük düzenleme eksiklikleri var sadece, çalışman güzel seo adına.

İkinci php ile ilgili blog : işte buna seo yapman gerekiyor. Güncel tutmaya devam et, rss dizinlerine adresini ekle, youtubeye video yükle ve açıklamasına blog adresini link olarak yaz. ilk sitede yaptıklarını aynen bu blogda da uygula

Ek Olarak:

ctis adlı üyeden alıntı

Sitedeki url yapisi nasil olmali ?

Siteadi.com/bu-sekilden-url-yapisi-olmali.html seklinde mi yoksa

Siteadi.com/bu/sekilden-url-yapisi-olmali.html seklinde mi?

bu kismina atiyorum sehir isimleri gelecek..

Avantajlari ve dezavantajlari acisindan bilgilendirirseniz cok sevinirim.


Sektöre göre değişir. Örnekle ele almaya çalışalım.

A sitesi haber sitesidir.

olması gereken url : domain.com/başlık.html

B sitesi e ticaret sitesidir.

Olması gereken url : domain.com/dizüstü-bilgisayarlar/asus-x.html

Sebeplerine gelince, haber sitesi gibi sık güncellenen siteler içerik aramasından beslenir. Bu nedenle içerik harici hiçbir çöp kelime bırakmamalısınız.
E-Ticaret siteleri örneğinde ise, arama belli bir nesneye/hizmete odaklıdır ve arayan kişi dizüstü bilgisayar asus vs dediğinde o kategori çöp kelime olmaktan çıkar ve asıl kelimeye yardımcı olur. Çünkü ürünün adına dizüstü-bilgisayar-asus-x vs diye giremezsiniz. Direk marka model yazılır. Ama aramalarda konusuda geçtiğinden başlıkta geçiremediğimiz kelimeyi kategoriden kurtarırız.

Özetle url yapıları sitenin alanına göre değişir. Eğer belli kelimelere odaklanmışsanız /kategori/başlık şeklinde, içerik aramalarına odaklanmışsanız /başlık şeklinde url kullanmanız gerekir.