Arkadaşlar, herkeste aktif olmaya başlamasada digitalp. forumlarında da konuşulan bir konuda hakkında yazdığım makaleyi sizlerle paylaşıyorum..

Merhaba arkadaşlar,

Google kullanıcılarının daha rahat arama sonuçlarına ulaşabilmesi için farklı algoritmalar izliyor. Web sitelerin altından girip üstünden çıkan Google, web site sahiplerinin sitelerine girdikleri içerikleri belirli hiyerarşilerde arama sonuçlarında belirli kurallara göre listeliyor.

Google Webmasters Tools (Google Webmaster Araçları) bölümünden detaylı olarak düzenleyebileceğiniz, Site Bağlantıları ile sitenizin kullanıcılara görünümünü biraz olsun daha detaylı hale getirebilirsiniz.

// Google Webmasters Bölümünün Nasıl Kullanılacağını Öğrenmek İçin Yazdığımız Makale İçin Tıklayın.

Web sitenizde önemli sayfalar var ve bunları arama sonuçlarınızda daha çok vurgulamak istiyorsanız, sitenizin “İç Bağlantıları” nda bu sayfalardan daha çok bahsedersiniz.

Google Analytics kullanarak bu link testini kontrol altında tutabilirsiniz. Sonrasında ise en çok içeri link verdiğiniz linkler ve kullanıcıların site içersinde en çok kullandığı linkler sıralanır. Google ise bunlar arasından kendi algoritmasına göre 8 önemli linki seçer.

Google Site Bağlantıları

Arama sektörünün lideri olan Google’ın “Site Bağlantıları” hizmetinden eski bir görüntü.



Google’ın “lokuf.com” web sitemiz için “lokuf” aramasında geçmiş dönemlerde gösterdiği alt bağlantılar bu şekildeydi.

Yeni görünüm ve hizmet kalitesi için “description” özelliğini alt bağlantılarada dahil eden Google, kullanıcıları için etkin 8 linke tanımlama cümleleri ve linkleride dahil etti.

Google Yeni Site Bağlantıları

Google arama liderinin “Site Bağlantıları” veya diğer adıyla “Site Alt Bağlantıları” hizmetinde yaptığı değişikliğe dair bir görüntü alt tarafta bulunmaktadır.



Belirttiğimiz gibi önemli 8 linkten bahsederken Google bunları önemli 6 link olarak değiştirdi. Bazı Google aramalarında ise normal sayfa sonuçlarınızın altınada bir kaç önemli sayfanızın linki ekliyor ve daha detaylı bir görünüm elde ettiriyor.

Örneğin, “Hakkımızda” sayfası için eskiden link ve özet tanımlama görünmezken şimdi 6 önemli linkin hepsinde bu görünüyor.

Google’ın bu özelliğinin Türkiye Resmi Blogu‘nda yayınlanacağı zamanı bekliyoruz, oradaki açıklamayla birlikte makalemizde gerekli düzenlemeler tekrar yapılacaktır.

Bu özellik ne PageRank ne de bir başka şeyle ortaya çıkıyor. Kullanıcıya odaklı çalışan tüm web sitelerde (permalink kullanımı bu özelliği hızlandırır) bu özellik zamanla ortaya çıkacaktır.

Tekrar Google CEO‘sunun bir sözünü hatırlatmak istiyorum, “Google’a odaklı bir web sitesi yapmayın, biz her zaman kullanıcıların istediği şeyleri severiz.”

We love Google, Lokuf.com Development love Google.com. :)

Hayırlı Ramazanlar!.. :)

Kaynak: Google Site Bağlantıları