Google aslında bu konuya açıklık getirdi. Google DMOZ'u şu şekilde görüyor. Önceleri siteleri kategorilendirmek zordu. İnternet kullanıcıları kategoriye göre site bulmayı kolaylık olarak gördüler. Google da bu yararlı işi kendi site sıralamalarına yansıttı. Bir nevi DMOZ'u kullandı. Çünkü DMOZ'a eklenen siteler editörlerce kontrol ediliyordu. Bu da Google için güvenlik mekanizmasını üstlendi. Google da, eğer site DMOZ' a ekliyse bu site güvenilirdir. Ben de bunu üst sıralara taşıyarak bu siteyi daha çok kişinin görmesini sağlayayım diye düşünerek bu sistemi kullandı. Sonraları internet altın çağını yaşayarak kocaman bir platforma dönüştü ve liderliği Google üstlendi. DMOZ, artık Google için pagerank'ı yüksek herhangi bir site haline geldi. 2011 yılında Google'da yazılım mühendisi olarak çalışan Matt Cutts yoğun sorulara yanıt vermek için bir açıklama yaptı ve DMOZ'un artık öneminin kalmadığını CNN, New York Times gibi pagerankı yüksek bir site haline geldiğini söyledi. Yani DMOZ sadece pagerankı yüksek bir sitedir. Bu siteden backlink alırsanız güzel olur diyor...