Logo kısaca bir firmanın , bir ürünün adını içeren özgün bir yazıdır . Logo amblemden farklı olarak sembolle birlikte firmanın ismini de yansıtır . Yani kısaca logo ; Yazı ve sembolden oluşan kavramları inceler . Bunun yanı sıra firmanın yaptığı iş gibi bir fikir verir . Peki bir logo nasıl olmalı ?
- Uzun ömürlü olmalı ,
- Orjinal olmalı ,
- Profesyonel gözükmeli ,
- Markayı anlatmada ilk etkiye sahip olmalı ,
- Zamanı yansıtmalıdır .
Unutmamız gereken , logo marka için kurumsallaşmanın başlangıç noktasıdır . İşte logo bu özellikleri bir arada barındıran semboldür .

Tabi ki logoların hedef kitlesi de önemlidir. Çünkü hedef kitle ile iletişim için bire birdir. Aynı zamanda başarılı bir şekilde akılda kalmasını ve hatırlanmasını sağlar . Örneğin çocuklara yönelik hizmet veren veya ürün üreten şirketlerin logoları yumuşak hatlara sahiptir . Genel olarak pembe , mavi , kırmızı ve turuncu gibi renklerden oluşur . Şimdi bunlara örnek verelim ;


Yukarıda görmüş olduğunuz logolarda yumuşak , sevimli yazı karakterleri ve semboller kullanılmıştır. Böylece çocukla arasında bağ kurarak mesajı doğrudan iletebilmektedir.

Peki aklınıza bir restoran ismi getirin desem hemen logosunu hatırlamaya çalışmaz mısınız? Tıpkı insanların ismini unuttunuz ama yüzünü hatırladığınız gibi . Yüzünüz sizin için neyse logoda bir firma için odur . Güzel , temiz hatlara sahip bir yüz sizi nasıl ilk anda ne kadar çok avantaj sağlıyorsa , sade , yalın ve estetik bir logoda firmaya avantaj sağlar.

Tasarımcılar ise çizecekleri logoları farklı açıdan incelemeli ve kendisine soru sormalıdır . Peki ne gibi sorular?
- Yeterince etkileyici mi ?
- Renkler olmadan ne kadar efektif olabilir?
- Şirketin karakterini ne kadar taşıyabilir , ne kadar uyumlu olabilir?
- Hedef kitle bu logoyu seçebilir ve ayırt edebilir mi ?
Bunların dışında bir başka kişiye yani bir kişiye de soru sorabilir ve fikrini alabilirsiniz. Bir arkadaşınız , dostunuz veya bir aile bireyi bile olabilir . Logonun hedef kitlesine göre değişebilir. Hadi bunlara soru soralım ve düşüncelerini alalım ;
- Logoyu nasıl tanımlarsınız?
İşte bu soru bir çok soruya bedeldir. Çünkü karşı tarafın cevabı bir çok şeyi anlatır . Bu anlatılanlar üzerine değişiklikler veya eklemeler yapılabilir.

Sonuçta iyi bir logo tasarımı her zaman yapmış olduğu şeyi yapar . İletişim kurar , sorunu çözer , çeşitli boyutlar ekler. İyi bir logo yapmak için ön bilgiler alarak logo tasarımına başlayabilirsiniz.
Kaynak : Logo Tasarımı İçin Ön Bilgiler