İnsan kaynakları departmanların artık iş arayan adayların sosyal ağlardaki profillerini de incelediğini biliyoruz. Ancak sosyal medyanın yeni iş bulmanızdaki etkisi tahmin edilenden daha fazla. Zira OnlineColleges tarafından hazırlanan infografiğe göre iş arayan 6 kişiden biri mevcut işini sosyal medya yardımıyla elde ediyor.

İş aramasanız dahi sosyal medyadaki duruşunuzun şirketler tarafından incelendiğini ve bunun profesyonel yaşamı etkileyebileceğini göz önünde bulundurmak gerekiyor. Sosyal ağlardaki bütün eylemlerinizi sınırlandırmanızı gerektirmeyen bu durum tam aksine, son zamanlarda sosyal özgeçmiş olarak nitelendirilen doğru sosyal medya yönetimi için bir kapı aralayabilir.

Profesyonel iş ağı olarak bilinen LinkedIn, düşüncelerinizle kendinizi ifade edebileceğiniz Twitter, özel yaşamınızdaki tutarlılığı sergileyebileceğini Facebook ve tüm hobilerinizi ifade etmede kullanabileceğiniz Tumblr sosyal özgeçmişinizi yaratmada kullanabileceğiniz sosyal ağların başında geliyor.

Nitekim aşağıda inceleyebileceğiniz infografikte de sosyal özgeçmişlerin neden önemli olduğu mercek altına alınıyor. İnfografikte sosyal özgeçmiş için ipuçları verilirken, potansiyel işverene sizin beceri ve deneyimlerinizi içeren bir sunuma sahip olmanın avantaj sağlayacağı ve aynı sektörde bulunduğunu kişilerle bağlantı kurmanın faydalı olacağının altı çiziliyor.

İnfografikte ayrıca yeni istihdamda sosyal medyayı kullanan işveren oranının %92′ye çıktığı belirtilirken, işe alım sürecinde aday bulmada en çok kullanılan sosyal ağların sırayla LinkedIn (%93) Facebook (%66) ve Twitter (%54) olduğu ifade ediliyor.

Kaynak: http://sosyalmedya.co/sosyal-medyadan-is-bulma/