Youtube artık sadece bir video paylaşım sitesi değil aynı zamanda bir sosyal ağ. Yaptıklarınızı diğer sosyal ağlarda paylaşmanıza olanak sağlarken, tavsiye edilen videolar gibi özellikleri ile de profilinizi izliyor. Sıradan bir kişi için bu normal karşılanabilirken, bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz bu özellikleri fırsata çevirebiliyorsunuz.
Örneğin hayvan videolarını sıkça seyreden bir kullanıcıya pet shop firmasının videoları da gösterilebiliyor. Bu sayede pet shop sitesi de potansiyel müşterilerine ulaşmış oluyor.
Peki bu nasıl yapılıyor?
Öncelikle bir youtube ya da google hesabınız olmalı. Bu hesap üzerinde oluşturacağınız kanal ile kendi videolarınız eklerken, anahtar kelimeler ve açıklama kısmına yazdıklarınız sayesinde bahsettiğim potansiyel müşterileri yakalabiliyorsunuz.
Kanal Açtım. Başka Ne Yapabilirim?
Kanal açtıysanız artık bu işi yapmak istediğinizi belli etmiş oluyorsunuz. Dolayısı ile firmanıza ait videolar, sektörünüzle alakalı eğlenceli videoları kanalınıza yükleyebilirsiniz. Yükleme işlemi sırasında videolarınızı kategorilere göre yayınlayabilirsiniz. Ayrıca daha önce de bahsettiğim anahtar kelimeler ile de firmanızın hedeflediği anahtar kelimelerde güçlenebilirsiniz.
Ek olarak arka plan resimlerine yerleştireceğiniz site adresi, diğer sosyal ağ hesapları gibi bilgilerle sitenize ziyaretçi, sosyal ağ hesaplarınıza takipçi çekebilirsiniz.
Youtube tarafından sunulan bir diğer hizmet ise videoların düzenlenebilmesi. Bu sayede videolarınıza küçük notlar ekleyebiliyor, başına ya da sonuna açılış videos ya da resmi ekleyebiliyorsunuz.
Kanalınızın düzenleme ekranı yardımı ile site adresinizi, sosyal ağlarınızı paylaşabilirsiniz.
Son olarak video açıklamalarınıza firmanızın web adresini yazarakta izleyecilerin dikkatini çekebilirsiniz.
Kaynak: http://www.suub.net/konu-e-ticaret-siteleri-icin-youtube-kullanim-rehberi.html