Bence reklamlardan ziyade bu kadar yüksek geri çıkma oranının sebebi yetersiz içerik olabilir. Haber içeriğinde kullanıcılar genel olarak büyük sitelerin dışında kalan sitelere alternatif metinler aradığından , farklı daha açıklayıcı bilgiye ulaşmak istedikleri için giriyorlar.
Gördüklerinden daha farklı bir içerik oluşmuyorsa kullanıcı da sitede farklı bişey olmadığını düşünerek farklı arayışlara gider. Bahsettiğiniz reklam sayıları zaten standart , kullanıcıyı iteceğini düşünmüyorum. Tıklama da hit , içerik , sitede kalış süresi ile alakalı bir durum. Bir şey arayışı içinde olan birinin aklında o vardır , bir haberi ararken reklamlar dikkatini çekmeyebilir. Kullanıcının sitenizde daha uzun süre geçirebilmesini sağlarsanız tıklama oranları da çok yükselir.
En basiti kullanıcı olarak ben : Bir haberi arıyorsam o haberi arıyorumdur. Başka bir odak noktam yok demektir. Fakat can sıkıntısından haber sitelerinde vakit geçirirken bir çok reklama tıklarım farlı şeyleri kontrol ederim . Yani can sıkıntımı o bannerlardaki siteleri gezerek gideririm.
Misal kısa bi kaç saat önce hatay da patlayan bomba ile ilgili detaylı haber aradım 20 küsür site gezdim videoları izledim görsellere baktım fakat tek bir reklama bile tıklamadım . Çünkü amacım vardı , o haberle ilgili detaylara ulaşmaya çalışıyordum. Reklam işlerinde olayın bu yönü bence çok önemli . Hatay da patlayan bomba ile ilgili detay arayan biri tüy dökücü krem reklamına neden tıklasın ki ?
Bunları örnek olarak söylüyorum , içeriğine göre uyarlarsan ve kullanıcı gözüyle bakarsan çok net fikirler edinebilirsin.