wmaraci reklam

Facebook, Microsoft’tan Atlas reklam platformunu satın aldı

4 Mesajlar 795 Okunma
smmexpress

Atakan Atakan Emekli. Kullanıcı
  • Üyelik 20.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek -
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad A** U**
  • Mesajlar 6139
  • Beğeniler 2442 / 2410
  • Ticaret 12, (%100)

Facebook için reklamlar büyük önem taşıyor, dolayısıyla sosyal ağ devi her fırsatta reklam alt yapısını geliştirmenin yollarını arıyor. Son gelen haberlere göre bu konuda önemli bir adım atarak, Microsoft’a ait olan Atlas reklam platformunu satın almış durumda.

Microsoft, 2007’da aQuantive’i 6 milyar dolara satın alırken Atlas reklam platformuna da bu anlaşmanın bir parçası olarak sahip olmuştu. Facebook’un dijital reklam kampanyalarında reklam yayınlama ve ölçümleme platformu olan Atlas’ı satın alma niyeti olduğuna dair ilk söylentiler geçtiğimiz Aralık ayında ortaya çıkmıştı. İddialara göre 50 – 100 milyon dolar aralığında bir rakam karşılığında Atlas artık Facebook’un oldu.

Peki bundan sonra ne olacak?

Facebook için bu satın alma sadece reklam gücünü artırmak açısından önemli değil, küresel online reklam pazarında daha güçlü bir oyuncu haline gelmesini sağlayacak. Yani bir anlamda Facebook bu satın alma ile birlikte gözünü resmen Google’ın tahtına dikmiş oluyor. Diğer yandan Microsoft açısından bakıldığında ise bu gelişme Google ile online reklam alanındaki rekabette yakın ilişkilere sahip olduğu Facebook’un da daha güçlü olması anlamına geliyor.

Facebook için dış sitelerde reklam satmak artık mümkün

Atlas, Facebook’un site üzerinde reklam satışı konusunda daha gelişmiş seçenekler sunmakla kalmayacak, potansiyel olarak Facebook dışında da reklam satabilmesinin önünü açmış olacak. İşte bu satın almanın en kritik yönlerinden biri de bu, yani Facebook’un dışarı açılabilecek olması.

Geçtiğimiz günlerde Facebook Connect’teki bir sorun Facebook’un web için ne kadar önemli olduğunu göstermişti. Facebook web’de bu kadar yaygınken, Atlas sayesinde bu bağlantıları reklam için de kullanabilecek olması online reklamcılık pazarında son yılların en büyük değişimine neden olabilir.

Microsoft tarafında ise reklam satışları beklentilerin çok altında devam ediyor. Atlas’ı Facebook’a devrederek hem operasyondan hem de bu işi karlı hale getirmek için yaptığı yatırımlardan kurtulmuş oluyor. Microsoft’tan gelen resmi açıklama da bu yönde. Microsoft’tan Tom Phillips, bundan sonra dijital reklamcılığa değil cihaz ve servis kalitesine odaklanmayı tercih ettiklerini söylüyor.

Sizce Facebook, online reklamcılık alanında Google’a rakip olabilir mi?

Kaynak: Webrazzi
 

 

wmaraci
reklam

Ulusoy Ulusoy Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 18.02.2013
  • Yaş/Cinsiyet 35 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 348
  • Beğeniler 107 / 74
  • Ticaret 0, (%0)
İnşallah Facebook, arama motoru da olur, adsense gibi de olur.Google tekel oldu olalı verdiğinide burnundan getiriyor adamın.
 

 

MertBalci MertBalci WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 07.10.2012
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek .
  • Konum Diğer
  • Ad Soyad M** B**
  • Mesajlar 2345
  • Beğeniler 758 / 757
  • Ticaret 434, (%100)
İstediği kadar alt yapısını sağlamlaştırsın adsenseye rakip olamaz bence
 

 

Metin Metin metinli.com Kullanıcı
  • Üyelik 28.03.2011
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek SEO Analisti ve Siber Güvenlik
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** Y**
  • Mesajlar 1399
  • Beğeniler 61 / 582
  • Ticaret 18, (%94)

Ulusoy adlı üyeden alıntı

İnşallah Facebook, arama motoru da olur, adsense gibi de olur.Google tekel oldu olalı verdiğinide burnundan getiriyor adamın.


Facebook, Adsense tarzı bir sisteme adam akıllı yönelse tadından yenmez. :)
 

 

Yazar, yazılım geliştirici, SEO Analisti ve siber güvenlik uzmanı.
wmaraci
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al