Sunum etkili pazarlama stratejilerinin en etkili unsurlarındandır. Bir ürün pazarlamacılığı yapılacaksa ya da hizmetler belirli bir kiteleye anlatılacaksa bunu pozitif şekilde başarmanın yolu etkili sunumdan geçer. Sunumları canlı olarak yapmak daha çok avantaj sunar, bizzat kişinin anlık duygu ve düşüncelerini izleyiciye aktarması ilgi odaklı bir iletişim sürecini başlatır. Sunum yaparken dikkat edilecek ölçütler vardır. Herşeyden önce sunum bir iletişim süreciyle gelişir, bu yüzden aktarılacak konuların iyi seçilip güzelce araştırılarak aktarılması şartı vardır. Bir konu üzerinde fikir paylaşımı yapılacaksa bunu canlı olarak sunumla yapabilirsiniz. Canlı sunum yaparken dikkat edilmesi gereken diğer nokta sunumda kullanılacak ses tonu, gerekli teknik ve detay konular, sunumun yapılacağı zaman ve mekan önemlidir.

Soru-cevap şeklinde süregelen bir sunum her zaman avantajlar sağlar. Sunum yaparken sesli sunum yapılmalıdır, bir mekanda kalabalık kiteleye hitap ediliyorsa ses tonu o ortama göre ayarlanmalıdır. Canlı sunumun amacı izleyicilerin zihninde olumlu düşünceler yaratmaya dayanır. Sunum yapmak için gerekli yazılım ve donanımlardan da bahsettik: sunum hazırlanırken de sunulurkende elinizde yeterli ölçüde bilgi ve kaynak olmalıdır.

Canlı Sunumlar kolayca hedef kitle belirlemenin ilk adımlarındandır, insanları kimlik ya da karakter olarak etkilemenin ilk aşaması iletişim sürecindeki yeteneklerdir. Profesyonel sunumlar oluşturmak için bilgisayar unsurlarından da yararlanılmalıdır, slayt aracılığıyla canlı sunum yapılacaksa; kaliteli temalar, animasyonlar ve kaliteli geçişler verilmelidir. Sunumları yaparken Microsoft ürünü PowertPoint yazılımını ve Open Office Impress gibi diğer formatları da destekleyen sunumlar tasarlayabilirsiniz. Canlı Sunumlar ayrıca; web üzerinde bir kanal aracılığıyla kullanıcılar tarafından kullanımı etkin bir internet tarayıcısı ile sağlanabilir.