2012 yılı SEO ile uğraşan kişiler için unutulmayacak Panda ve Penguen izlerini bırakarak sona eriyor. Peki ya 2013 yılı bizleri neler bekliyor? SEO alanında daha ciddi değişiklikler bekleniyor mu?

Kalite


Yakın bir geçmişte kalite anlayışı SEO ile uğraşan kişiler için daha büyük önem kazanmaya başladı. Google doğal backlinkleri spamlerden ayırmayı öğrendi. Backlinklerin önemi gittikçe azalıyor diyenler ise çok büyük yanılgı içerisindedirler. Arama motorları sadece "dürüst olmayan" bağlantılardan kurtulmaya çalışıyorlar.

Google geçtiğimiz aylarda bu işlere katılmaya SEOcuları da davet etti ve spam bağlantıları bildirmek için bir "buton" sundu.

Tabii bu arada "kötü" ve "spam" bağlantılarla "paralı" bağlantıları karıştırmamak gerekir. Arama motoru hangi bağlantıya ne kadar fiyat biçildiğini henüz tespit edememektedir. Ama..

Eninde sonunda bu bağlantıların kullanıcıya yararlı olup olmadığını tespit etmeyi akıl edecektir. 2013 yılında olmasa bile 2014, 2015 yıllarında bu duruma da son vereceğini göreceğizdir.

Kaliteli bir içerik kendisi backlink alır. ve 2013 yılında tabii kullanıcılara en güncel ve ilgi çekici içeriği sunanların kazanmaları bekleniyor. Arama motorlarının sayfa içi faktörlere daha fazla dikkat vermeleri bekleniyor.

Mobil arama

Mobil aramaların hacmi 2012 yılı boyunca inanılmaz derecede arttı. Optimizasyonla uğraşan kişilerin artık görmezden gelemeyecekleri bir nokta, sitelerin mobil trafiğe uyumlu hale getirilmesidir.

Sesli aramalar

Akıllı telefon kullanıcılarının sayısı hızla artıyor. Bu da optimizasyoncuların anahtar sözcüklere yaklaşımlarını sürekli olarak kontrol etmeleri gerektiği anlamına geliyor. Doğal "canlı" dil kullanan ve long tail terimlere önem verenlerin sesli aramaları kazanmaları bekleniyor.

Holistik SEO ve SMO Stratejileri


Son yıllarda uzmanlar sosyal medyanın artan rolüne dikkat çekmiş olsalar da kimse sosyal medya ile sitenin arama motorundaki konumu hakkında net bir ilişkiyi ıspatlayamadı. Bununla birlikte herkes başarı faktörü olarak sosyal medya paylaşımlarının farkına varmış durumda. 2013 yılında da bunun kilit faktör olması bekleniyor. İnsanların sosyal ağlardaki satın alma davranışlarını etkileyen faktörleri göz önüne alan kişilerin kazançlı çıkacakarı kesindir.

Google+

Optimizasyonla uğraşan kişiler çoktan bu sosyal faktörü çalışma planları arasına aldılar bile. Arama sonuçlarını etkileyecek ciddi faktörler arasında görülüyor.

Yazarlık ve güven (trust)

Aslında 2011 yılında Cutts yazarlarla ve kullanılacak taglerle ilgili bir açıklama yaptı. Ama kimse doğru dürüst bu konunun arama sonuçlarını nasıl etkilediğini gözlemleyemedi. 2013 yılı için tahminlerde authority etkisinde arama motorları tarafından bilinen yazarların önem kazanacağı konuşuluyor.

Yandex

Ruslar yeni yılda bazı sürprizleri olacağını şimdiden duyurdular. Henüz Türkçeye yansımayan orijinal versiyonunda davranışsal faktörlerin etkisinin arttığı bir "Kaliningrad" isimli teknoloji kullanmaya başladı. Yandex optimizasyonu ile uğraşan kişiler 2013 de çok büyük yeniliklerle karşı karşıya kalacaklardır.

Data mining

2013 yılında bazı istatistiklerin arama motorunda iyi konumlar elde etmek için kullanılmasının önem kazanması söz konusudur. Bu amaçla Sistrix, Searchmetrics ve SEOlytic tarzı teknolojilerin kullanılmaya başlanması gözlemenmektedir.

Çeşitlilik

Eskiden olduğu gibi anahtar kelimeye dayalı özgün metinlere güveniyorsanız, günümüz kullanıcısının beklentilerini görmezden geliyorsunuz demektir. Günümüz kullanıcısı artık daha fazla göz zevkine hitap eden siteleri tercih etmektedir: güzel tasarımlar, çeşitli videolar, resimler.... Kullanıcıyı sıkmamak ve daha fazla eğlendirmek de 2013 trendleri arasında.

Artan maliyetler

Çeşitli alanlarda rekabet büyük hızla artıyor. Bu da kaliteli bir arama motoru optimizasyonun ciddi yatırımlara gereksinim duyduğu anlamına geliyor. 2013 yılında artık ucuz SEO stratejileri rafa kaldırılacak gibi.

Diğer açıdan baktığımızda, Google, Yandex ve diğer arama motorları içerik tabanlı reklam satışından önemli gelir elde etmektedirler. Bundan dolayı da arama motorlarının paralı trafiği arttırmak için ek yollar aramalarından daha doğal bir şey beklenemez. Ve bu da SEO ile ziyaretçi (veya müşteri) çekmeye çalışan kişiler arasında rekabetin artmasına neden olacaktır.

Kısaca, internete aramalarının önümüzdeki yıl daha "insancıllaştırılması" bekleniyor. Arama motoru algoritmaları anahtar kelime ve bağlantıların mekanik hesaplamalarından uzaklaşarak, kullanıcının en çok işine yarayan sayfaları tespit etmeye çalışıyorlar.

Bundan dolayı SEO işi ile uğraşan kişiler de eğer hala yapmadılarsa gözlüklerini bir tarafa bırakıp, sitelere arama motoru ve kullanıcı gözü ile bakmaya başlarlarsa iyi olur.

Ayrıca, kimse arama motoru "sürprizleri"ne karşı sigortalanmış değildir

Kaynak: iyinet/eif