wmaraci reklam
lidertakipci

2013’te SEO Alanında Öngörülen Değişimler

8 Mesajlar 1.530 Okunma
advertseo
wmaraci reklam

Atakan Atakan Emekli. Kullanıcı
  • Üyelik 20.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek -
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad A** U**
  • Mesajlar 6139
  • Beğeniler 2442 / 2410
  • Ticaret 12, (%100)



SEO açısından beklentilerin yüksek olacağı bir yıl olacak. Konu 2013 yılının SEO öngörülerine geldiğinde, SEO profesyonelleri geleneksel SEO tekniklerinin yavaş yavaş değişeceğini düşünüyorlar.

2013 yılında On-Page SEO, AuthorRank, sosyal SEO, semantik SEO ve kaliteli içerik gibi üzerinde zaman harcanarak, tecrübe edinmeyi gerektiren birçok yenilik bulunuyor. SEO denildiğinde ilk olarak insanların aklına gelen “link building”, SEO çalışmalarının sadece bir bölümünü oluşturuyor.

Tüm bu yenilikler ve düzenlemeler aslında yeni sayılmaz. Geçtiğimiz yıllara bakıldığında Google tarafından yapılan yüzlerce algoritma değişikliği görmek mümkün. 2012 yılı içerisinde Google tarafından açıklanan 500’den fazla algoritma değişikliği bulunuyor.

Arama sonuçlarına ciddi etki eden büyük değişikliklerin son yıllarda artış gösterdiği, Google’ın bu güncellemeleri arama sonuçlarındaki spamı engellemek ve kullanıcıya daha sağlıklı sonuçlar sunabilmek için yaptığı söylenilebilir. Örneğin SEOmoz tarafından bu değişikliklerin kayıt edildiği “Google Algorithm Change History” sayfasında 2010’da 8, 2011’de 21 ve 2012’ de ise 37 büyük değişiklik göze çarpıyor. Bu sayının 2013 yılı için artış göstermesi bekleniyor.

Artan kaynaklar, bütçe ve sektörde çalışan insan sayısının artması, beraberinde olgunlaşma ihtiyacı da doğuruyor. Bu süreçte site sahipleri, sitelerinin SEO performansını korumak veya arttırmak için, yapılan algoritma değişiklerini benimsemek zorunda kalacaktır.

Kaliteli İçerik ve Arama Deneyimi Optimizasyonu



Matt Cutts (Google webspam ekip lideri) yaptığı bir videolu anlatımda arama motoru optimizasyonundan (Search Engine Optimization) ziyade arama deneyimi optimizasyonu (Search Experience Optimization) üzerinde durulmasını istiyor. Arama motoru odaklı olmak yerine, kullanıcı deneyimini iyileştirmek gerektiğinden bahsediyor. Kullanıcı deneyimini arttırmak için sormamız gereken birkaç temel soru bulunuyor. Sayfa başlığı ve açıklaması içerikle ne kadar alakalı, ilgili sayfayı bir kere ziyaret eden ziyaretçi tekrar ziyaret etti mi, sayfa durma oranı yeterli mi veya sayfa kullanıcı tarafından paylaşılıyor mu?

Tüm bu soruların ulaştığı ve Matt Cutts’ın açıklamasında vurguladığı konu kaliteli içerik. Son 2 yıl içerisinde ismi sıkça duyulan Penguen güncellemesiyle link building’i (spam tarafını) azaltan Google, Panda güncellemeleriyle kaliteli içerik faktörünün önemini vurguluyor.

Sosyal SEO ve AuthorRank



Yukarıda SearchMetrics’in U.S. arama sonuçları için yapmış olduğu araştırma bulunuyor. Grafikte Facebook paylaşımlarının, backlink sayısının önüne geçtiği görülüyor. Bu verilerin oluşması sırasında 10 bin anahtar kelime, 30 bin URL, 300 bin başlık, 300 milyon Facebook yorumu ve 8 milyar Facebook beğeni kullanılmıştır. Sosyal SEO ile ilgili olarak İlyas Teker’in geçen seneki paylaşımına göz atabilirsiniz.

Yabancı kaynakların 2012 yılında üzerinde durduğu, tartıştıkları ve etkisini 2013 yılında göstereceği konusunda hem fikir oldukları AuthorRank, Google algoritmasını etkileyecek bir düzenleme olarak dikkat çekiyor.

AuthorRank Nedir?

“Ranking Factors U.S.” başlığına sahip grafikte, arama motorlarının sosyal paylaşımları önemsediğinden bahsediliyor. Bu noktada yazıyı okuyan kadar, yazarın da sosyal statüsünün önemi devreye giriyor. Takipçi sayısı yüksek ve kaliteli içerik üreten bir yazarın, site üzerinde yazdığı ve sosyal ağlarında paylaştığı yazıların alacağı beğeni ve paylaşım sayısı yüksek olacaktır. AuthorRank bu noktada arama motoru algoritmasını etkiliyor. Google, Author Agent patentini 2005 yılında alıyor ve Google+ ile aynı gün duyuruyor. AuthorRank ile birlikte mevcut sıralama kriterleri, daha iyi ve sağlıklı arama sonuçlarına olanak sağlayacaktır.

Bir nevi sosyal etkileşim içinde yaşamaktayız. Etkileşimi yaratanlar ve yönetenler ünlüler, blogcular, yazarlar veya içerik üreten diğer kişiler. Bu durumda takip edilen ve yazdıkları paylaşılan kişiler ön plana çıkıyor olacak. Sosyal ağları kullanan kullanıcı sayısı arttıkça, beraberinde içerik üretenlerin sayısını da yükseltti. Üretilen içeriği farklılaştırmak, içeriği kaç kişinin paylaştığı veya konuştuğuyla ilgilidir. Arama motorları için (özellikle Google için) AuthorRank, sapı samandan ayırmanın en sağlıklı çözümü olarak görülüyor. Kısa bir süre önce Matt Cutts “Zaman içerisinde, kaliteli yazarlarla ilgili daha fazla şey öğrenmeye başlayacağız ve bu, arama sonuçlarını etkilemeye başlayabilir.” şeklinde bir açıklamada bulundu.

Mobil Aramalar

Mobil pazarlama her yıl artarak önem kazanıyor ve bu eğilim 2013 yılında da devam edecek. Hâlihazırda, kabaca aramaların %16′sı mobil cihazlardan geliyor. Bu, yerel aramaların SEO ve PPC’de daha yüksek potansiyele ulaşacağı anlamına geliyor. Yerel işletmeler artık kendilerini SEO ve genel anlamda internet pazarlamacılığından ayrı tutamazlar. Mobil aramalardaki bu artış, aynı zamanda site sahiplerinin sitelerinin mobil cihazlarda iyi bir şekilde sunulduğundan emin olmaları gerektiği anlamına geliyor.



Yukarıdaki grafikte görüldüğü gibi, mobil aramanın, bugüne kadarki artış hızı göz önünde bulundurularak, 2016 yılında masaüstü aramalarını geçeceği öngörülüyor.

Facebook Graph Search

Geçtiğimiz günlerde duyurulan Facebook Graph Search, çevrimiçi aramayı, müşterinin arama standartlarını ve bugün bildiğimiz anlamıyla aramayı değiştirecek.



Yakın gelecekte 2 çeşit arama olacak:


  • Resimler, videolar, bloglar gibi bildiğimiz Google ve Bing aramaları



  • Facebook, Graph Search’ü geliştirdiğinde, arkadaş beğenileri ve önerilerinden oluşan aramalar



Facebook marka sayfalarında yapılan resim, video ve metin paylaşımları bu yeni arama için optimize edilerek, doğru etiketlendiğinden emin olunacak.

Video SEO

Video içeriği, etkileşim bakımından çok değerli ve sosyal paylaşım için önemli bir etkendir. Siteler daha geniş video içeriği sunmak için kıyasıya rekabet içindeler. Fakat bu videoları SEO için optimize etmek, rekabette bir adım önde olmayı sağlayacaktır. İçeriği zenginleştirmek adına sıkça video kullanılan kaliteli sayfalarda başlık, açıklama, dil çevirisi, video uzunluğu, embed ayarları, video sitemapleri gibi değerlere dikkat edilmelidir. Bunların yanı sıra en önemli etken ise sosyal paylaşımlardır. Video içeriğinin paylaşımı, içerik üreticisi için olumlu sonuçlar doğurur.

Sonuç olarak;

Her şey çok hızlı değişiyor. Bu değişim iyi analiz edilip, tüm süreç sağlıklı bir şekilde yorumlanarak, gerekli düzenlemeler hızlıca yapılmalıdır. Bu sayede rakiplerle rekabet edebilecek seviye korunmuş, bir adım öne geçilmiş olur.

Yazar: Behlül Göktepe, iProspect Türkiye‘de SEO Uzmanı olarak görev yapmaktadır.
Kaynak: Webrazzi
Behlul Pasa heptasarim

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

Behlul Behlul SEO Executive Kullanıcı
  • Üyelik 06.01.2011
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek SEO Executive
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad B** G**
  • Mesajlar 49
  • Beğeniler 19 / 37
  • Ticaret 2, (%100)
Teşekkürler, Atakan.
Atakan

kişi bu mesajı beğendi.

AhmetOztasci AhmetOztasci WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 24.11.2012
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek asfwf
  • Konum Diğer
  • Ad Soyad A** Ö**
  • Mesajlar 906
  • Beğeniler 199 / 232
  • Ticaret 11, (%100)
Teşekkürler, güzel bir yazı olmuş, AR değeri cidden büyük etken olacak kısa zaman içerisinde.
Behlul Atakan

kişi bu mesajı beğendi.

boş çuval dik durmaz

ChaCha ChaCha WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 19.06.2011
  • Yaş/Cinsiyet 41 / E
  • Meslek Avukat Katibi
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad Y** Y**
  • Mesajlar 46
  • Beğeniler 4 / 3
  • Ticaret 29, (%100)
Paylaşım için teşekkürler Atakan. Son zamanlarda en çok AuthorRank'dan bahsedilir oldu. Her halde bu gündem de olan konuk yazar muhabbetini daha fazla önemli duruma getirecek.
Behlul Atakan

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

webhost webhost WM Aracı Kimlik Onayı
  • Üyelik 10.10.2012
  • Yaş/Cinsiyet 38 / E
  • Meslek web Tasarım - CMS
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 349
  • Beğeniler 33 / 71
  • Ticaret 1, (%100)
Paylaşım için teşekkürler. Çok faydalı ....
Behlul Atakan

kişi bu mesajı beğendi.

ByPowerfuL ByPowerfuL E-Commerce Manager Kullanıcı
  • Üyelik 22.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek E-Ticaret Uzmanı - A+++ SEO
  • Konum Konya
  • Ad Soyad M** Ö**
  • Mesajlar 1575
  • Beğeniler 533 / 459
  • Ticaret 18, (%100)
SEO konusunda böyle yazılara yetim kalınmıştı , usta kalemden çıkmış bir yazı olmuş paylaştığın için teşekkürler Atakan , yazınızdan dolayı sizide tebrikederim üstad Behlül
Behlul Atakan

kişi bu mesajı beğendi.

N11'de Ürünlerinizi İlk Sıraya Taşıyorum. Detaylar İçin P.m Atınız.

donanma44 donanma44 Eğitmen Kullanıcı
  • Üyelik 16.03.2013
  • Yaş/Cinsiyet 45 / E
  • Meslek Eğitmen
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad A** B**
  • Mesajlar 416
  • Beğeniler 200 / 91
  • Ticaret 1, (%100)
Çok teşekkür ederim ufkumuzu açtığınız için. Webrazzi.com'u takipteyiz...
Behlul Atakan

kişi bu mesajı beğendi.

Evinkur Nakliyat - İstanbul Evden Eve Nakliyat, Eşya Depolama ve Ofis Taşıma    

blyad blyad WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 09.02.2013
  • Yaş/Cinsiyet 36 / E
  • Meslek Girişimci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad G** S**
  • Mesajlar 127
  • Beğeniler 1 / 26
  • Ticaret 0, (%0)
Bu google'ın o kadar değiştirdiği o muhteşem algoritma ne işe yarıyor merak ediyorum. Benim 1.5 aylık sitemi filtreye sokarken seo url dahi kullanmayan temasından, sloganına kadar birebir rakip sitelerden birinden arak, youtube comment spamcisi site hatrı sayılır hit alıyor.

Tamam benim ilk sitem, ilk webmasterlık deneyimimdi. Fakat en azından hatalarımı fark ettikçe düzeltiyordum. Hala da düzeltiyorum hatta bunun için ciddi yatırımlar yaptım kullandığım cms için.

Sitem alışveriş üzerine. Üretici bilgilerini kullanmak yerine hiç kullanmamayı tercih ettim ürün eklerken. Görsel ve videoların yeterli olduğunu düşündüm ve sadece kendi servisimle alakalı detayları belirttim ürünlerin altında. Tamam sitem içerik fakiriydi ama en azından black hat seo yapmadım. Yüksek kaliteli fakat optimize edilmiş görseller kullandım. Js kodlarını dahi sıkıştırdım ki bir iki salise daha hızlı açılsın site.

Ben en azından çabalamama rağmen filtreye girerken, birbirinin kopyası rakip sitelerin çatır çatır hit alması zoruma gidiyor arkadaş. Güya seo makalelerinde sitenizi öven meta açıklamaları girmeyin, çalıntı içerik kullanmayın, favicon kullanın hede hödö diyorlar. Bakıyorum herif meta açıklamasına "worlds cheapest bla bla" yardırmış, içeriğin tamamı üreticiden alınmış, hedef kelimeyi yazınca ilk sayfalarda çıkıyor. Hani bu google'ın algoritması bu tür şeylere karşı acımasızdı?
Atakan

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al