Arkadaşlar forumda aradım ama bulamadım.Varsa kusura bakmayın.Yakınlarda Contact Form 7 sorunu yaşadım.Bunun için jotform'u araştırdım.Aşırı basit ve mükemmel dizayn edilebiliyor.İnternette bazı sitelerde anlatımlar mevcut ama ayrıntılı değil.Bende kimse uğraşmasın diye detaylı bir şekilde burada anlattım.Aşırı basit fakat ayrıntıyı fazla abarttığım için karışık ve uzun oldu.Formu oluşturmadan önce şunu söyliyeyim.
Jotform'la alakalı her türlü sorunuzu bu başlık altında yazabilirsiniz.Elimden geldiğince cevaplarım.
Şimdi işleme başlayalım.
İlk önce jotform.com 'a giriyoruz.Girdikten sonra yukarıdan üye oluyoruz.
Üye olduktan sonra üst menüdeki butonları bi tanıyalım.
Soldaki menüde ''Başlık''a tıklayarak İletişim Formu oluşturmaya başlayabiliriz.Soldaki ''Başlık'' butonunu sürükleyip ekrana getirelim.Yada sadece tıklayalım.Alt Başlık oluşturmak için İletişim kutucuğunu tıklayıp aşağıdaki resimde yuvarlak içine aldığım ''Ayarlar''a tıklayalım.
Burada ayarlarımızı yaptıktan sonra ''Ayarları Kapat'' diyelim.
Aşağıdaki resimdede görüldüğü gibi:
Soldaki menüde bulunan ''Yazı Kutusu'' ile aşağıdaki kırmızı çerçeveye aldığım yerleri sürükle bırak ile yaptım.
Yine soldaki menüde bulunan ''Metin Alanı'' ile aşağıdaki mavi çerçeveye aldığım mesaj kısmını oluşturdum.
Formu Gönder butonu en başından beri kendiliğinden vardı.Ama siz form oluştururken buton yoksa soldan ''Gönder Düğmesi'' butonunu ekrana sürükleyerek oluşturabilirsiniz.Aşağıdaki resimde de Gönder butonu için ayarlar kısmını anlattım.
Şimdi ise İletişim formlarında belirtilen zorunlu alanlar(*) nasıl oluşturulur onu aşağıdaki resimde gösterdim.
(Yazı kutusunda örneğin Adınız Soyadınız kutucuğuna tıklayıp> Ayarlar deyip >Zorunlu'yu seçiyoruz.)
Buraya kadar inşallah hiçbir sorunla karşılaşmamışsınızdır.Şimdi en önemli konu olan e-posta ayarlarına geliyoruz.
E-posta kutucuğuna tıklayıp>Ayarlar diyoruz.Çıkan sayfa aşağıdaki resimdeki gibi olacak.Buradan
Zorunlu:EVET ve Değer Kontrolünü ise: E-Posta şeklinde seçiyoruz ve ayarları kaydet diyoruz.
Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi Sol üst köşeden ''Kaydet'' diyoruz.Kaydettikten sonra ''Kur Ekle'' diyoruz.Aşağıdaki resimdeki gibi.
E-Posta Uyarılarını tıklayıp ''Yeni E-Posta Ekle''yi tıklıyoruz.
Sonra çıkan sayfada ''Bildirim E-Postası''na tıklıyoruz ve aşağıdaki resimdeki gibi Alıcının e-posta adresini yani size gelmesini istediğiniz mesajlar için bir mail adresi yazıyorsunuz.
İleri yaptıktan sonra Konu kısmına İletişim, Ödeme Bildirimi, Firma Ekleme, Moderatör Alımı neyse onun başlığını yazın.Birçok form oluşturunca karışmasın.
Bitirmeden önce E-Postayı dene yaparak formun çalışıp çalışmadığını deneyebilirsiniz.
Sol üstten (1) ''KAYDET'' yaptıktan sonra (2) ''Önizleme'' ile formunuzun son haline bakabilirsiniz.
Sıra geldi kodları almaya.Bunun için yukarıdan (3) Formu Ekleye tıklıyoruz.Çıkan sayfada ''Embed'' butonuna tıklayıp kodu kopyalıyoruz.
Demo İletişim Sayfası
Jotform ile oluşturduğum Firma Ekleme Formu örneği: http://i.imgur.com/AEELqQV.png
Ek olarak Demodaki gibi herhangi bir denem yaptıktan sonra teşekkür sayfası çıkacaktır.Burada jotform'la alakal bir teşekkür mesajı çıkıyor.Bunu kendinize göre ayarlamak için aşağıdaki resmi inceleyiniz.
İşlemler bittikten sonra ''Kaydet'' demeyi unutmayın.