İnternet kullanımının ve sosyal ağların artmasıyla birlikte dünya genelinde yılda milyarlarca bağlantı oluşturuluyor. Bu bağlantıların bir kısmı orjinal halleriyle paylaşılırken, bir kısmı ise Bit.ly, is.gd, goo.gl (Google’a ait), t.co (Twitter’a ait) gibi URL kısaltma servisleri aracılığıyla paylaşılıyor. Bu servisler size bağlantılarınıza dair istatistiksel bilgiler de verebiliyorlar; sırf bu yüzden bir çok webmaster URL kısaltma servislerini kullanıyor.

Örnek verecek olursak:

Bu yazının orjinal URL’si: candanblog.com/url-kisaltma-ve-seo/

Bu yazının kısa URL’si: bit.ly/XW4vbx (*)

* URL kısaltma servisi sayesinde daha kısa bir URL’ye sahip olabiliyoruz. Üstelik, Bit.ly kısa adresi kişiselleştirmemize de izin veriyor. bit.ly/XW4vbx yerine bit.ly/UrlSeo da yapabilirdim.

URL Kısaltma Servislerinin SEO’ya Etkisi

URL kısaltma servisleri SEO (Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu)’yu etkiler mi? Kısaltılan bir link Pagerank’a nasıl bir etki yapar? Kısa URL’ler sitemizin PageRank’ına ya da backlink’lerine kötü etki yapar mı?

Bu sorular bir çok webmasterın kafasını kurcalıyor. İnternetteki bilgiler de oldukça karışık. O yüzden, bu sorunun cevabını Google’ın WebSpam biriminin en üst yöneticisi olan Matt CUTS’tan alalım. Video İngilizce, Türkçe özetini ise aşağıda bulabilirsiniz:

http://www.youtube.com/watch?v=QMkltd6dZzU

Matt CUTS’ı Türkçe özetleyecek olursam:

Bit.ly ve benzer URL kısaltma servisleri HTTP 301 Yönlendirmesi kullanıyorlar – Böylece tüm etkiler, bağlantının bitiş noktası için geçerli oluyor. Yani URL’nizi kısaltmanız ve kısaltmamanız arasında Pagerank, Alexa, backlink gibi konularda herhangi bir farklılık yok.

URL Kısaltma Servisleri, 301 yönlendirmesi sayesinde SEO’nuza herhangi bir olumsuz etki yapmıyor.


Kaynak: http://www.candanblog.com/url-kisaltma-ve-seo/