Bildiğiniz gibi Google son 12 aydır ciddi bir yenilenme sürecine girdi. Arama Motoru Algoritmasını baştan aşağı değiştireceğini duyuran Matt Cuts’ın son sözlerinin Türkçe çevirisi ve üzerine kişisel olarak yorumlarımızı ekleyeceğimiz yazımızı sizlerle paylaşmaya karar verdik.
Matt Cuts‘ın bu söylemleri genel olarak yaz aylarında Google Arama Motoru sisteminin baştan aşağı bir kez daha değişeceği ve sürekli şaşırtacağı yönünde. Hepimizin bildiği gibi bu süreçler çok sancılı geçiyor, umarım daha fazla acısını çekmeyiz.
1. Penguen 2.0 – Yeni Penguen Güncellemesi
Bu güncelleme daha çok siyah şapkalı web spamini hedeflemektedir. Yeni Penguen 2.0 (Google’ın Penguen’in yeni nesil versiyonu için dahili olarak kullandığı isim) Penguen 1.0′dan çok daha kapsamlı ve ilkinden çok daha geniş ve derin etkileri olacak.
2. İlanlar ( Text Linkler – Ücretli Reklamlar )
Bir çok ilan (örneğin yerel ilanlar) Google’ın kalite politikasını ihlal etmektedir. Daha da önemlisi bunların PageRank değeri aktarmaması gerekiyor.
Google, “ilan” görünümündeki bu tür ücretli bağlantıları ve ilanları daha sıkı denetlemeyi planlamaktadır. Cutts ilanların yanlış bir tarafı bulunmadığı, sadece ilanların PageRank ve bağlantı özelliklerinden dolayı kötüye kullanılmasını istemediklerini belirtiyor. Cutts, şayet ilan veriliyorsa, ilanın paralı olduğu anlaşılacak biçimde etiketlenmesini tavsiye ediyor.
3. .co.uk uzantılarında “Payday Loans” (Maaş Günü Kredisi)
Cutts bunun problemli bir arama olduğunu, bunun benzeri diğer aramaların bulunduğu, birkaç farklı yöntemle icaplarına bakacaklarından bahsediyor. Bu alanda çalışma yapanların şansı yok, çünkü Cutts bu problemle nasıl başa çıkmayı planladıkları konusunda ipucu vermiyor, sadece böyle bir çalışma olduğun bilin.
Geleneksel olarak spamin daha çok görüldüğü belirli alanları (eklediği diğer bir örnek yetişkin site aramaları) hedeflediklerini belirtti.
4. Akıntıya Karşı Bağlantı Çalışmalarının Değerini Düşürme
Tekrar, Cutts bu konuda detaylara girmedi ancak bağlantı satın almayı daha az etkili hale getirmek için çalışma yaptıklarını, bu sorunla başa çıkabilmek için detaylı bağlantı analizi üzerine birkaç fikirlerinin olduğunu söyledi.
5. Hacklenen Siteler ( Hacklinkler )
Hack tespit sisteminin yeni nesline geçmek aynı zamanda webmasterlara daha iyi şekilde bilgilendirme yapabilmek istiyorlar. Webmasterları daha belirgin bilgiye yönlendirebilmek (malware veya hack edilmiş bir site ile mi karşı karşıya olunduğu gibi), ve sorun oluşturan durumunu ortadan kaldırabilmek istiyorlar.
6. Otorite
Eğer Google’ın algoritması sizin veya sitenizin belirgin bir konuda otorite olduğunuza inanırsa sitenizin diğer sitelerden biraz daha üst sıralarda çıkmasını istiyorlar.
7. Pandadan Etkilenen Siteler
“Gri bölge” veya “sınırda” bulunan sitelerde, bu sitelerin gerçekten yüksek kalitede olduğuna dair bazı ek sinyaller arıyorlar, böylece daha önce Panda’dan etkilenenlere bu işlem yardımcı olacaktır.
8. Sonuçlarda Aynı Sitelerin Çıkması
Google’da derin araştırmalar yapıyorsanız 5., 6. veya daha ilerideki sonuç sayfalarında aynı sitenin farklı sayfalarının çokça sıralandığını görebilirsiniz
Google arama sonuçlarında bir sitenin farklı sayfalarını peşpeşe gördükten sonra daha sonraki sayfalarda aynı siteyi görme ihtimalinizi azaltacak değişiklikler arayışındadır. Cutts bunun özellikle kullanıcı tarafından sağlanan değerlendirmeler sayesinde olduğunu söylüyor.
9. Webmasterlar İçin Daha Fazla Bilgi
Cutts, webmasterlara, webmaster araçları üzerinden daha belirgin ve detaylı bilgi verebilmeyi sürdürmek istediklerini ifade ediyor. Webmasterların sitelerindeki sorunları teşhis etmelerine yardımcı olmak için özel olarak örnek URL’ler sunulduğundan bahsediyor.
Bu değişikliklerin arama sonuçlarının kalitesinde gerçekten bir fark yaratacağına ve sonuçlarda çıkan spam miktarını etkileyeceğine inanıyor.
Kaynak: http://www.wiiv.net/matt-cuttsin-penguen-2-0-hakkindaki-soylemleri/