Bir çok web sitesi sahibinin canını yakan Penguen 2 güncellemesini gerek buradan siz değerli arkadaşların yorumlarıyla gerek diğer kaynaklardan gerekse de kendi düşüncelerimle yorumlamaya çalıştım arkadaşlar.

Çok derinlere inmemeye çalıştım yani biraz yüzeysel bir yazı gibi görünebilir. Özellikle yeni başlayan arkadaşlara çok yardımcı olacağından eminim.

Hatalarımız varsa affola. Yorumlarınızı beklerim.

Google Penguen algoritması için 2. güncelleme Google’ın sözcüsü diyebileceğimiz Matt Cutts tarafından 22 Mayıs 2013′de duyuruldu. Penguen 1 ile zaten spam’a karşı büyük sürek avı başlatılmıştı. Bu güncelleme ile büyük bir darbe vurulmak istendi. Peki sitelerimiz bu güncellemeden nasıl etkilendi ? Google, SEO uzmanlarına darbe vurup Adwords’a yönelmemizi mi istedi ? En önemlisi de neler değişecek, neler yapmalıyız ve nasıl ayakta kalmalıyız ?

Google, arama motoru dünyasında bildiğimiz gibi 1 numara. Şimdilerde Yandex girdiği ülkelerde yerel ısınma hareketleriyle, Bing ise sessiz ve derinden en iyi arama sonucu verme çalışmalarıyla pay kapmaya çalışıyor. Ama hiç biri Google’ın yanına bile yaklaşamıyor. Çünkü Türkiye için konuşursak Google artık tekel olmuş durumda. Kalite bakımından en azından Yandex, Google’ı tahtından edebilir ama alışkanlık gereği Yandex’e geçiş yapamıyoruz.

Bu girişten sonra Google’dan şikayetçi olduğumuz anlaşılabilir. Aslına bakılırsa şu satırların sahibinin belki pek değil ama Türkiye’deki bir çok webmaster forumundaki web sitesi sahipleri ve SEO uzmanları Google’dan çok şikayetçi. Nedenlerini irdelemeye çalışacağız.

Google sıralamanızda sıkıntı yaşamış olsanız da olmasanız da Google Penguen‘in ilk çıktığı zamanki yazdığımız yazımızı okuduğunuzu varsayıyoruz. Orada spam ile, aldatma ile, blackhat SEO ile mücadeleye girişildiğinden bahsetmiştik. Bunun için çözümleri de yazmıştık. Eğer orada yazdıklarımız sitenizde yaptıklarınıza uyuyorsa o yazımızı iyi inceleyin ve tüm yanlışlarınızı düzeltin. Sonuçta insanız yanlışlarımız olacak ancak düzeltmesini de bleceğiz. Peki yaptığımız ters çabalar çok büyükse yani tabiri caizse Google affetmiyorsa ? Tüm düzeltmeleri veya hiçbir şey yapılmamışsa yapılacak SEO çalışmalarını uzman SEO danışmanı ile yapın. Durum söylediğimiz gibi çıkmazdaysa o halde yeni bir web sitesi ile sağlam yelken açmak en mantıklı çözümlerden birisidir.

Buraya kadar her şey bir çoğumuzun bildiği gibi. Güncellemeye biraz daha değinelim. Şöyle ayrıntılı olarak madde madde yazalım.

Google Penguen 2 ile neler değişecek ?

1. İçerik değişecek. Artık bir web sitesinin içerik girme mantığı değişecek. En önemli nokta bu mu bu güncellemede ? Belki hayır. Her zaman önemliydi ama şimdi daha önemli. Nasıl yani ?


    Kopyala yapıştır yapılamaz. Bu çalmak demektir. Özgün olalım.



    Ayda yılda bir içerik girmek Google’ın gözünde değersiz. Eğer (bu sözümüzü hiç bir zaman unutmayın) web sitenizin dükkanınız olduğunu kavramışsanız her gün sitenize girip haftada bir kaç kez içerik girmelisiniz ki müşterilerinizin eli ayağı sitenizden kesilmesin. Güncel olmak gerek.


    Bu 2 madde de yeterli değil. İçeriğiniz kaliteli olacak. Yani insanlar içeriğinizden yararlanacak, paylaşmak isteyecek, sitenizde kalmak isteyecek ve başka sayfalara da göz atacak.


    Semantik kodlamalarla içerik zenginleştirilecek. Hem semantik kodlamalarla(HTML5 etiketleri, Google snippet'ları) hem de çeşitli öğelerle (resim ve video gibi) sayfanız ve sitenizin bütünü zengin olmalı. Ki gelen ziyaretçi doysun ve daha sonra tekrar gelsin. Her ziyaretçi bir fırsattır (lead), unutmayın.


2. Evet Google Penguen 2 güncellemesinde en önemli konu bu : backlink konusu. Backlink mantığı değişecek. İlkin şöyle diyelim; eğer içeriğinizin kalitesi backlinklerinizin kalitesinden düşükse Google’ın ilk 10 sayfasından sonrasına yer arayın kendinize.


    Sitenizde 10-15 sayfa veya post denilen yazı sayfası var ama backlinkler maşallah havada uçuşuyor. Backlink’in mantığıyle ilgili koca bir yazı yazılır ama şimdilik şöyle diyelim : (inanın ki bu sözümüz de unutulmamalı) backlink dediğimiz şey insanların sitenizi ve yazılarınızı beğenip sizi çeşitli sitelerde referans göstermesidir. Bu durumda 3000 wiki sitesinde aynı yazıyı yayınlayıp her site için 3 linkten bir anda 9000 backlink almak blackhat SEO denilen **************lığın dik alası değil midir ?

    Peki size Google’ın yerinde olsaydınız bu durumda daha sert önlemler almaz mıydınız ? Ama kurunun yanında yaş da yanıyor ! O noktaya da geleceğiz.


    Sizin alanınızda olmayan web sitelerinden backlink almayın.


    Bu güncellemede en çok konuşulan konulardan birisi de anchor metinler yani linklenmiş anahtar kelimeler. Bir kelime üzerinde yoğunlaşmayın. Çok çeşitli backlinkler alın. Tabii yukarıda yazdığımızı unutmayın. Backlink başkaları tarafından verilmeli. Biz backlink alırken kendimizi başkasının yerine koyuyoruz. O yüzden doğal olmak gerek hep.



  • Sadece siz backlink almayın, başkalarına da backlink verin.




Buraya kadar da güzel güzel geldik. Peki webmaster‘lar ve SEO uzmanları niye şikayet ediyor. Ona da gücümüz ve bilgimiz yettiğince açıklama yapalım :

Güncelleme henüz oturmadı (Haziran 2013 ortasına göre). Bu algoritma güncellemesinin web sitelerinden alınan sinyallere göre sıralamaları yeniden değiştirmesi haftalar alacak. En azından Haziran, bilemediniz Temmuz sonuna kadar beklemek gerek. Bununla birlikte eğer yukarıda tabii ki hepsini değil ama en önemlilerini saydığımız maddelerde sıkıntınız yoksa ama hala düşüş yaşıyorsanız Google’da sıralamada yer almak için 200′den fazla sinyal olduğunu hatırlayın. Ayrıca sadece SEO ile ilgilenmeyin; sitenizin tasarımına el atın, mail bültenleri hazırlayın, videolar çekin, röportajlar verin, e-kitaplar yazın ve yayınlayın, eğitimler verin ve belki de dışarıda kartvizit ile broşür dağıtın. Bunların SEO’ya ne etkisi var demeyin. Deneyin ve görün.

Aslında yazının çoktan bitmiş olması lazımdı. Sadece bir kaç satırda şunları da belirtelim: Google Penguen 2 algoritma güncellemesi ile ilgili 1 yazı daha yazabiliriz. SEO’yu PR’li sitelerden backlink almakla eş tutmak SEO uzmanınına hakaret etmek gibidir. Ne dedik 200′den fazla sinyal var. Kaldı ki PR olayı artık bitmek üzeredir. Son olarak (bir çok kişi bu cümleyi bekliyordu) bu güncelleme Google’ın bizleri Adwords’a yönlendirmek istemesi için mi yapıldı diye sorarsak düşük ihtimalle olsa da evet denilebilir. Spam siteler ilk sıralarda cirit mi atıyor ? Evet doğru. Bir sonraki yazımızda buna değinebiliriz.

Alanınızda üstlerde çıkmaması gereken spam siteler varsa (gerçekten spam olduğuna emin olun) Google’a buradan şikayet edebilirsiniz.

Kaynak : http://www.heptasarim.com/google-penguen-2-agina-takildiysaniz.html