Bu kriterler sizlere paylaşacağımız tablonun en önemli faktörleri. Google sıralama faktörleri tablomuzda 33 adet + ve – kriterimiz mevcut fakat şunu unutmamak gerek Google 200 temel 10.000 alt faktör ile sıralamaları şekillendiriyor.En azından kendileri böyle söylüyor. Bizim paylaştıklarımız en temelleri ve en bilinenleri. Bu tablodan +3 gözüken “Kaliteli İçerik” yapayım +3 ile başlayayım 1.sayfa 1.sıraya çıkayım demeniz imkansızdır. Bütün kriterler birbirini tamamlar. Her bakımdan dört dörtlük ve kaliteli olmalısınız.
Bu tabloya uygun olarak sitemizi ve içeriklerimizi şekillendirmeliyiz, Penguen 2.0 etkilerini göstermeye başladı. İlk gösterdiği etkilerse site dışı seo etkileri oldu , bu açıdan öncelikle backlinklerini analiz etmelisiniz. İç seo ve dış seo konusunda sizlere daha çok yardımcı olmak için kısa kısa faktörleri açıklayalım.
TABLO :
İÇERİK
Kalite : Oluşturduğumuz içeriğin kalitesi ve rakiplerinden farklı olması.
Araştırma : Oluşturduğumuz içerik bilgi verici nitelikte olmalıdır.
Kelimeler : İçeriğimizin anahtar kelimeleri çok doğru belirlenmeli ve doğru seviyede vurgulanmalıdır ( ort %5 )
Tutunmak : İnsanlar içeriğinizden zevk almalı ve viral bir şekilde paylaşmalı.
Güncel : İçeriğinizin eskidiğini ve sıralamaların düştüğünü hissettiğinizde 100-200 kelimelik bir güncelleme yapınız.
Zayıflık : Zayıf, kopya , yazım hataları ile dolu siteler her zaman 2.plana atılır.
Reklam : Sadece reklam amacı ile açılmış ve komple reklam gömülmüş siteler google sıralama faktörlerinden nasibini olumsuz yönde alır.
HTML
Başlıklar : Meta kısmının başlığının bulunması ve doğru seçilmesi
Açıklama : Meta açıklama satırlarının tam olması
Başlıklar : Sayfa başlığı ile yazı başlığının uyumlu olması
İskelet : Site HTML isketi kolay dolaşılabilir olmalıdır.
Abartı : Abartılı bir şekilde kod bulunmamalıdır.
Gizli : Gizlenmiş bağlantılar ve ya farklı risk içeren durumlar bulunmamalıdır.
MİMARİ
Yavaşlık : Site HTML v3 standartlarında olmalı
Kopya : Tasarım olarak özgün olmalıdır.
Hız : Sayfa hızı google standartlarında olmalı ve ziyaretçiyi çok fazla bekletmemeli.
URL : URL yapısı anlaşılır ve okunabilir olmalı.
Cloaking : Herhangi bir google cezası demektir ( bomb, spam , filtre )
LİNK
Kalite : İçeriğe aldığımız linklerin kalitesi google sıralama faktörlerinde büyük önem taşıyor.
Özgünlük : Linklerdeki özgünlük ve imlemelerdeki statulerin farklılığı önemli.
Adet : Abartılmadan yapılmalıdır. Ve her içerik için dengeli olmalıdır.
Paralı : Paralı alınan linkler artık çok tehlikeli ve sıralamanızı düşürür.
Spam : hacklink vs gibi durumlardan uzak durmakta fayda var.
TRUST
Otorite : Google gözündeki sitenin, yazarın otoritesi, bilinilirliği.
Geçmiş : Sitenin temiz bir geçmişi olması google sıralama faktörlerinde çok etkili.
Kimlik : Kimliği bilinen siteler güvenli gözükür ve + etki eder.
Telif Hakkı : Telif hakkı ihlalleri sıralamalarımızı düşürür.
SOSYAL MEDYA
İlgi – Etki : Sosyal medyada paylaşılan site bağlantınızın nasıl bir etki yarattığı ve kaç kişiye ulaştığı, etkileşime soktuğu önemlidir.
Paylaşım : Bu insanların paylaşması çok daha önemlidir.
KİŞİSEL
Ülke : Arama motorları ülkeye göre şekillendiği için bulunduğunuz ülkeye yönelik içerikler paylaşınız.
Lokasyon : Site lokasyonunuz neresiyse bu size o ülke sıralamalarında + sağlayacaktır
Geçmiş : Geçmişteki lokasyon değişiklikleri çok sık olmamalıdır. Sunucu değişiklikleri önemlidir.
Sosyal : Sitenizin sosyal paylaşım hesaplarının kalitesi.
Kaynak : http://www.diknot.com/2013-google-siralama-faktorleri/