Bu tabloya uygun olarak sitemizi ve içeriklerimizi şekillendirmeliyiz, Penguen 2.0 etkilerini göstermeye başladı. İlk gösterdiği etkilerse site dışı seo etkileri oldu , bu açıdan öncelikle backlinklerini analiz etmelisiniz. İç seo ve dış seo konusunda sizlere daha çok yardımcı olmak için kısa kısa faktörleri açıklayalım.
TABLO :
İÇERİK
Kalite : Oluşturduğumuz içeriğin kalitesi ve rakiplerinden farklı olması.
Araştırma : Oluşturduğumuz içerik bilgi verici nitelikte olmalıdır.
Kelimeler : İçeriğimizin anahtar kelimeleri çok doğru belirlenmeli ve doğru seviyede vurgulanmalıdır ( ort %5 )
Tutunmak : İnsanlar içeriğinizden zevk almalı ve viral bir şekilde paylaşmalı.
Güncel : İçeriğinizin eskidiğini ve sıralamaların düştüğünü hissettiğinizde 100-200 kelimelik bir güncelleme yapınız.
Zayıflık : Zayıf, kopya , yazım hataları ile dolu siteler her zaman 2.plana atılır.
Reklam : Sadece reklam amacı ile açılmış ve komple reklam gömülmüş siteler google sıralama faktörlerinden nasibini olumsuz yönde alır.
HTML
Başlıklar : Meta kısmının başlığının bulunması ve doğru seçilmesi
Açıklama : Meta açıklama satırlarının tam olması
Başlıklar : Sayfa başlığı ile yazı başlığının uyumlu olması
İskelet : Site HTML isketi kolay dolaşılabilir olmalıdır.
Abartı : Abartılı bir şekilde kod bulunmamalıdır.
Gizli : Gizlenmiş bağlantılar ve ya farklı risk içeren durumlar bulunmamalıdır.
MİMARİ
Yavaşlık : Site HTML v3 standartlarında olmalı
Kopya : Tasarım olarak özgün olmalıdır.
Hız : Sayfa hızı google standartlarında olmalı ve ziyaretçiyi çok fazla bekletmemeli.
URL : URL yapısı anlaşılır ve okunabilir olmalı.
Cloaking : Herhangi bir google cezası demektir ( bomb, spam , filtre )
LİNK
Kalite : İçeriğe aldığımız linklerin kalitesi google sıralama faktörlerinde büyük önem taşıyor.
Özgünlük : Linklerdeki özgünlük ve imlemelerdeki statulerin farklılığı önemli.
Adet : Abartılmadan yapılmalıdır. Ve her içerik için dengeli olmalıdır.
Paralı : Paralı alınan linkler artık çok tehlikeli ve sıralamanızı düşürür.
Spam : hacklink vs gibi durumlardan uzak durmakta fayda var.
TRUST
Otorite : Google gözündeki sitenin, yazarın otoritesi, bilinilirliği.
Geçmiş : Sitenin temiz bir geçmişi olması google sıralama faktörlerinde çok etkili.
Kimlik : Kimliği bilinen siteler güvenli gözükür ve + etki eder.
Telif Hakkı : Telif hakkı ihlalleri sıralamalarımızı düşürür.
SOSYAL MEDYA
İlgi – Etki : Sosyal medyada paylaşılan site bağlantınızın nasıl bir etki yarattığı ve kaç kişiye ulaştığı, etkileşime soktuğu önemlidir.
Paylaşım : Bu insanların paylaşması çok daha önemlidir.
KİŞİSEL
Ülke : Arama motorları ülkeye göre şekillendiği için bulunduğunuz ülkeye yönelik içerikler paylaşınız.
Lokasyon : Site lokasyonunuz neresiyse bu size o ülke sıralamalarında + sağlayacaktır
Geçmiş : Geçmişteki lokasyon değişiklikleri çok sık olmamalıdır. Sunucu değişiklikleri önemlidir.
Sosyal : Sitenizin sosyal paylaşım hesaplarının kalitesi.
Kaynak : http://www.diknot.com/2013-google-siralama-faktorleri/