Web sitelerimize Seo ( arama motoru optimizasyonu ) çalışmaları yaparken, anahtar kelime yoğunluğu esaslarına da dikkat etmek durumundayız. Google başta olmak üzere, neredeyse tüm arama motorları anahtar kelime yoğunluğuna oldukça önem vermektedir.
Anahtar kelime seçilirken, ziyaretçilerin arama yaparken aradıkları şeyi bir cümle ile sorgulamadıklarının, aksine bunu bir kelime ile yaptıklarının bilincinde olmamız gerekir.
Örnek1: Sitemin hiti neden düşüyor? ( Asıl sorulmak istenilen ama uzun olduğu için tercih edilmeyen )
Örnek2: Hit ( Genellikle aramalarda yapılan bu )
Yukarıdaki örneklerde de belirttiğim üzere anahtar kelime seçiminde tek bir kelimeyi kendimize hedef edinmemiz gerekmektedir. Anahtar kelime seçimi yapılırken ana anahtar kelime seçimi yapmak gerekir.
Örnek: E-ticaret hizmeti veren bir sitemiz var. Seçilebilecek ana anahtar kelimeler e-ticaret, sanal ticaret, elektronik ticaret olmalıdır. Bu bir örnek olduğu için kelimelere çok fazla takılmayın. Anahtar kelime seçiminde her site kendisi için kelime belirlemelidir.
Tüm bunların yanında hedeflediğiniz anahtar kelimelerin toplam içeriğe oranla 2 – 5% civarında olmasına özen göstermelisiniz. Bu oranların üzerine çıkıldığında arama motorları tarafından spam yaptığınız düşüncesiyle cezalandırılabilirsiniz
Anahtar kelimelerinizin site içerisindeki yoğunluğu kadar, ilgili anahtar kelimelerde backlink alınması da gerekmektedir. Backlinkler siteniz için hedef olarak belirlediğiniz kelimelerde yükselmeniz açısından önem taşıyacaktır.
Son olarak site içerisinde bulunan yazılarda anahtar kelimelerinizin üstüne bold ve alt çizgi yapmanız da seo açısından faydalı olacaktır. Burada da aşırıya kaçmamak gerekir. Aksi takdirde fayda sağlamak istenirken, olumsuz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.
Kaynak: www.omer.tk