Hepimizin bildiği gibi, bir SEO çalışmasında en belirleyici faktör link inşaasıdır. Geçtiğimiz haftalarda Gopgle’ın hayata geçirdiği Penguen 2.0 güncellemesiyle birlikte, link kazanırken veya inşaa ederken daha derin bir çalışma yapmalıyız. İşte link inşaasında dikkat etmeniz gereken 5 önemli faktör:
Kaynak Çeşitliliği
Link inşaası stratejinizi belirlerken üzerinde durmanız gereken esas konu çeşitlilik olmalıdır. Linklerinizin kalitesini kontrol edin ve mümkün olduğunca çeşitlendirildiğinden emin olun. Çeşitlilik derken link kaynalarındaki çeşitlilikten bahsediyorum. Örnek vermek gerekirse:
- Bloglar
- Forumlar
- Sosyal imleme siteleri
- Dizinler
- Edu & Gov siteler
- Wiki siteleri
- Sosyal ağlar
Link inşaası yaparken bu kaynaklardan sadece birini kullanmak yerine hepsinden faydalanmak daha güçlü bir SEO olarak size dönecektir.
Anchor Text Çeşitlendirmesi
Link inşaası için çeşitli kaynaklar bulduktan sonra çalışmayı daha derinleştirmenin zamanı gelmiştir. Aynı anchor text üzerinden aşırı miktarda link inşaa etmek, ceza almak için kendini Google’a ihbar etmekten farksızdır. Bu yüzden link inşaasında, tam eşleşen ve bir birinden farklı anchor textler kullanmak çok önemlidir.
Majestic SEO aracı size anchor text yoğunluğunuzu bir grafikle gösterir. Dengesiz bir dağılım olması durumunda Google tarafından cezalandırılabileceğinizi unutmayın.
Sitenin Kalitesi
Kalite dediğimiz şey güvenilir kaynaklardan kazanılan linklerdir. Link aldığınız sitenin PR (Page Rank), AR (Alexa Rank), PA (Page Authority) ve DA (Domain Authority) o sitenin kalitesi hakkında fikir verebilir. Yeni açılmış ve Page Rank’i 1 olan bir siteden alınan link ile Wikipedia’dan alınan link arasında dalar kadar fark vardır. İtibarlı sitelerin size link vermesi Google’ın gözünde sizi de itibar sahibi bir site yapacaktır.
Siteler hakkında bilgi sahibi ollmak için kullandığım PageRank Status Chrome uzantısını önerebilirim.
Link İnşaa Hızı
Google, web sitelerinin doğal bir biçimde büyümesini görmek istiyor. Eğer link inşaanızda tutarsızlık varsa tehlike çanları çalıyor demektir. Bir hafta 100 link inşaa edip diğer haftalarda hiç link inşaa etmemek doğru bir strateji değildir. Bunun yerine hafta daha az link ainşaa etmek ve bu işlemi uzun bir döneme yaymak daha doğru bir stratejidir.
Sözün özü kısa sürede aşırı link imşaa ederek Google’ın dikkatini çekmeyin. Link sayınızda zamanla doğal bir artış olsun.
Sitenin Sektör İlişkisi
Sitenizle aynı sektörde güvenilir ve kaliteli bir siteden alınan link, sitenizin konusuyla tamamen alakasız bir siteden gelen linke göre daha önemlidir. Bu konu bounce rate (hemen çıkma oranı) ile de doğrudan ilgilidir.
Son olarak link inşaası çalışması yapan veya yapmayı düşünenler için Blog Hocam’ın reklam seçeneklerini incelemelerini öneririm.
Kaynak: http://bloghocam.blogspot.com/2013/07/link-insaas-calsmalarnda-dikkat-edimesi.html