Sosyal Medya’nın Kullanılması İçin 5 Önemli Etken;

Sosyal Medya’nın reklam ve pazarlamaya etkileri tartışıla dursun günümüzde bur tartışmaların sonucuna bakılmaksızın bir çok kişi ve kurum Sosyal Medya üzerinden prim yapmaktadır. Bazı kişiler ve kurumlar devamlı medyanın gözü önünde olmak için Sosyal Medyayı işlerine geldikleri gibi kullanmaktadırlar. Fakat bu nedenlerin yanı sıra bazı firmaların özellikle sosyal medyada yer alması, sosyal medyanın nimetlerinden yararlanmaları gerekiyor. Şimdi sosyal medyanın faydalarını incelemeye başlayalım.
1)Kuvvetli bir müşteri iletişimi: Günümüz de neredeyse her evde bilgisayar ve internet, hemen hemen herkeste internete bağlanabilme özelliği olan bir cep telefonu var. Genel olarak sosyal medyayı boş zamanlarımızı geçirmek için kullandığımızı varsayarsak; Sosyal medyada yer almış olan reklamlar bizi bayağı bir etkilemektedir. Zira öyle olmasaydı sosyal medya aracılığı ile reklam yapılma oranı son birkaç yılda fark edilir bir biçimde artış göstermezdi.
Sosyal medya ile sadece istediğimiz sınıfa hitap edebilme şansını da elimizde bulunduruyoruz. Örneğin; gençlere yönelik yapmış olduğumuz bir kampanyayı gençlerin aktif olarak kullanmakta olduğu sosyal ağlara reklam olarak verirsek bize müşteri olarak geri dönüş azımsanmayacak bir büyüklükte olacaktır. Bu yaptığımız reklamda bize kuvvetli bir müşteri iletişimi sağlamış olacaktır.
2)Düşük maliyetli bir ortam: Sosyal medyanın etkisini göz önüne aldığımızda şu anki maliyetler gerçekten düşük. Reklam vermek için konulan alt para miktarı olsun, reklamların yayınlanma şartları olsun… Klasik mecralarda çok para harcayarak alacağımız verimi burada daha az parayla alabiliyoruz. Bu maliyet düşüklüğü yaratıcılığa aksi yönde etkilemiyor. Tersine yaratıcılığı da artırıyor. En temel mantıkla eskiden 1 reklam yapar 9 kez yayınlardınız. Burada reklamı siz yapıyorsunuz, yayınlamayı başkasına bırakıyorsunuz. İnsanların profillerinden onların bağlantılı oldukları arkadaşlara daha hızlı ulaşıyoruz. Böylece az maliyetli bir reklam ile daha çok kitleye hitap etmiş oluyoruz.
3)Hızlı etkileşim : Sosyal medyanın en önemli özelliklerinden birisi hızlı etkileşim. Yayınladığımız bir iletiye bizi gerçekten takip eden insan sayısı fazla ise saniyeler içinde tepkiler alabiliyoruz. Yayınladığımız herhangi bir resmi, notu, linki gelen beğeni sayısından ve yorumlardan kullanıcı analizleri yapabiliriz. Tabi bu da
4)Kalıcı bir etkiye sahip: Sosyal medya reklamlara göre daha kalıcı bir etkiye sahip. Reklama harcadığımız paranın bir kısmı gerçekten boşa gidiyor. Çünkü reklamlar her zaman ulaşmak istediğimiz kitlelere ulaşmıyor. Bazen de tüketicileri kaçırabiliyoruz. Sosyal medyada mesela sizi Twitter’da takip eden yada Facebook’ta sayfanızı beğenen bir kişi beğenisini geri almadığı sürece yada sizi takip etmeyi bırakmadığı sürece sizin yayınladığınız iletileri görüyor. Bu iletileri yorumlayıp beğendiği sürece sizin kalıcı bir etkinizin olduğunu ortaya seren bir kanıttır.Sosyal medyanın en olumlu yanlarından biri de bu.
5)Sürekli kendini geliştiren bir sistem: En son rakama göre ülkemizde 27 milyon 784 bin 705 (socialbakers.com) Facebook üyesi var ve üye sayısı her geçen gün artmakta. Siz bu ekosisteme dahil olduğunuzda kendinizi sürekli gelişen bir sistemin içinde buluyorsunuz. Facebook üye sayısının artması sizin potansiyel müşteri sayınızın da artması demek. Üstelik bu üye sayısının artması için siz ekstra bir çaba göstermiyoruz. Sistem kendi kendini büyütüyor ve bizde bundan daha fazla pay alıyoruz.
Sosyal medya doğru kullanıldığında gerçekten fayda sağlayan bir ortam. Eğer markanızı doğru şekilde konumlandırabilir, sosyal medyanın özelliklerine uygun şekilde hareket edebilirseniz çok ciddi faydalar elde edebilirsiniz.


KAYNAK