3) Doğru strateji
Gittigidiyor’un açıldığı ilk gün, yani 5 Şubat 2001′de, ürün satmak paralıydı. Biz de aynı yoldan yürüdük ve gün bir, paralı üyelikle başladık. Şu anda 1 aylık Gold üyelik 35 TL. O zaman zannederim 5 TL gibi bir ücret belirlemiştik çünkü önemli olan miktar değil, sitelerin paralı olmasıydı.
Peki hiç olmazsa 1 ay filan, üye biriktirmek için ücretsiz yapılmaz mıydı? Yapılamazdı çünkü paralı bir hizmeti bedava yapmak çok kolayken, ürününüz ne kadar kıymetli olursa olsun, tersi, yani bedavadan paralıya çevirmek son derece sancılı bir süreç.
Ayrıca para (maalesef) şu hayatta en iyi işleyen filtreleme aracı. Hele ki arkadaşlık sitesi gibi ismi kirletilmiş bir sektörse, yapacağınız en doğru şey, hizmeti paralı vermek. Böylece topluluk yönetimi adına, sitenizde görmeyi arzu etmediğiniz kitleleri uzak tutabiliyorsunuz.
Çöpçatan sitesi kurmak istiyorsanız ilk önce çöpleri ayırmanız gerekir sitenizden daha sonra ilk başta yapacağınız büyük reklam yatırımı , ondan sonrası
bi site açtım patladı gitti
misali.