Zen adlı üyeden alıntı

Bu etiket kullanımları yüzünden benimde bir sitem fena etkilenmiş.

Örnek etiket kullanımı şu şekilde;

xxxxx kimdir
xxxxx nedir
xxxxx nerede
xxxxx nasıldır
xxxxx nasıl yapılır vs..

bu tip etiketler yüzünden 3k site 100 tekile düştü. Eskiden hiç bir sorun yaratmıyordu ama son 1 aydır özellikle spam görmeye başladı sanırım bu tip etkiletleri..

Birçok sitede bu sorun var sanırım gördüğüm kadarıyla sadece haber siteleri ve bazı çok geniş içerikli siteler bu tip etiketlerden zarar görmüyor heralde...

Bu aksam site blogger tabanlı olduğu için etiket silmek yerine özel robot.txt'yi devre dışı bırakıp tüm etiketleri engelledim sitedeki bakalım ne etki olacak. sandbox'tan önce genelde böyle aşırı düşüş oluyor çünkü sitelerde

Bu konuda sizinde görüşünüzü almak isterim...


Hep uzun oluyor cevaplar ve odaklanmanız düşebiliyor okurken, ama kalıp bir cevabı yok bu yüzden her seçeneği bilmeniz gerekiyor ki asıl kararı siz verin neyi ne şekilde kullanmanız gerektiğine. Ben size doğru derim, bunu okuyan diğer kişi kendi sitesinde kullanmaya kalkar iş karışır o noktada.

Şimdi gelelim soruya. Öncelikle en baştan başlamamız lazım. Yani “Etiket nedir?”

Etiket = Girilen içeriğin, arama motoruna x kelimelerle alakalı olduğunu iletmek
DEĞİLDİR..

Bu bilgi ile yola çıkıldığında hatalar zincirleme oluyor.

Etiket = Girilen içerikte, içeriğin ana rollerini oluşturan kelimelerin ziyaretçi için kısayol tuşudur.

“Tarkan konser verdi” başlığına ait içerikte, ziyaretçinin Tarkan hakkındaki diğer haberleri görmek istediği an Tarkan etiketine basması yeterli olur ve tıkladığı sayfada sadece ilgilendiği kişinin yada konunun içerikleri listelenir. Seyyar kategori diyebiliriz etiket için. Bu son kullanıcı kolaylığıdır ve Google bunu ister.

Etiket budur, bu amaçla kullanılır.

Haber sitelerini neden etkilemiyor etiketlerin yoğun olması. Burada konu şudur. Haber siteleri çok yoğun içerik girer ve girilen içeriklerin ve etiketlerin güncel tutulması söz konusudur. Tarkan etiketinde, o haber sitesi tarkanın her haberini yayınladığı için etiket sayfası devamlı güncel kalır ve içerik bakımından güçlü olur. Bu etiketleri güncel tutabilme yeteneği sektör icabı ile haber sitelerine daha yatkındır. Evet haber siteleri etkilenmez, ama neden etkilenmez konusunun açıklaması kısaca bu şekildedir.

Gelelim size, etiket girdiniz, x nedir, şimdi bu x nedir etiketi bir sayfa değil seyyar kategori açtı. Fakat bu kategori 1 içerikle açıldı. Sonrasında o şekilde kaldı ve arşiv statüsüne girdi. Siz çok yoğun ve güncel tutulmayan etiket sayfası açtığınızda, spam yapıyor şüphesi oluşturursunuz. Çünkü etiketin amacı neydi? O kelimeye ait diğer içeriklerin tekelde toplanması. Ama sizin o kelimeye ait başka bir içeriğiniz yok etiket kategorisinde. Siz bunu devamlı yaparsanız, çok yoğun ve içi boş kategorilere sahip olursunuz ve spam olarak algılanır, ki zaten spamdır. Madem başka içeriğin yok neden etiket sayfası oluşturuyorsun? Bunu neden devamlı yapıyorsun? Vs vs

Sizde spam sayılmasının sebebide bu şekilde.

Gelelim, o halde etiket kolaylık için yapılıyor ise, başka içeriklere sahip olmamız gerekiyor ise, ve başka içeriğimiz yok ise neden bize etiket girmeyin demek yerine 3 etiketten fazla girmeyin ve konuyu açıklayan aranma potansiyeli olan etiketler girin diyorsunuz?

Bir olayın spam sayılması için, çok sık ve aşırı tekrar etmesi gerekli. Biz spama girmemek için 3 sayısını aşmıyoruz öncelikle. Sebep bu 3 sayısındaki. Peki hala ikinci bir içeriğe sahip değiliz o etiket kelimesinde, bu ne olacak? Öncelikle spamdan kaçtık. Sonrasında aranma potansiyeline sahip etiket girdik. Örneğin etiketimiz, Tarkan, değil, tarkanın konseri ne zaman. Bu boşluğu yarara çevirmek için önce spamdan kaçtık, sonra, o etiket sayfasından, asıl içeriğimize o anahtar kelimede backlink vermiş olduk, ve durumu zarardan yarara dönüştürdük.

O halde, etiketleri güncel tutamıyor isek 3 ten fazla girmiyoruz ve aranma potansiyeline sahip etiket açıyoruz. Gözüm olimpiyat kararında bu arada(: açıklayıcı olmadı ise tekrar sorabilirsin o kısımları